x-kom hosting

100% zużycia procesora

Przejdź do rekomendowanej odpowiedzi Autor: Bromidum ,
pawels1981
utworzono
utworzono

Witam

Od kilku dni mam problem z non-stop pracującym procesorem. Menedżer zadań pokazuje, że odpowiada za to "Usługi i aplikacja Kontroler" oraz "WMI Provider Host"

Prośba o rozwiązanie problemu, bo strasznie "muli" mi komputer. W załączeniu przesyłam logi z FRST

 

Addition.txt FRST.txt

Bromidum
komentarz
komentarz (edytowane)

1) Odinstaluj:

- Norton AntiVirus

- Avira Security

- Dell SupportAssist

 

Posiadanie dwóch pakietów antywirusowych stwarza konflik!

Chociaż prawdopodobnie za te spadki wydajności odpowiada preinstalowana aplikacja Della.

 

2) Dodatkowo:
- Zmień serwer DNS na Quad9 → https://www.youtube.com/embed/aujUl3yt6nM?autoplay=1 (podstawowy 9.9.9.9, zapasowy 149.112.112.112) 
- Poradnik do Chrome → https://soo.bearblog.dev/chrome/
Czy powiadomienia w Chrome ze strony "hxxps://minikar.ru" ustawiłeś sam?
 

3) Wykonaj profilaktyczne skanowanie:
RogueKiller Anti Malware

Zalecane pobranie wersji przenośnej (portable). Przed uruchomieniem pełnego skanowania należy włączyć w ustawieniach bezsygnaturowy „moduł MaIPE (BETA)”; opcjonalnie „skanuj z pełną wydajnością” (ustawienia → ustawienia skanowania).    

 

Emsisoft Emergency KIT

Przed rozpoczęciem skanowania wykonaj aktualizację sygnatur, następnie wybierz „malware skan”. Upewnij się, że wykrywanie potencjalnie niechcianych programów (PNP) jest włączone. Raporty z pracy skanera znajdują się w lokacji C:\EEK\Reports.
Przenośny skaner Emsisoftu pozostaw do okresowych skanowań swojego urządzenia. 

4) Uruchom FRST/FRST64.exe, wciśnij kombinację klawiszy ctrl + y. Otworzy się notatnik, do którego wklej zawartość skryptu. Zamknij i zapisz. W FRST kliknij „napraw” →


CreateRestorePoint:
CloseProcesses:
HKLM\...\Run: [] => [X]
HKLM-x32\...\Run: [] => [X]
HKU\S-1-5-21-3369144046-3238721013-3233987286-1001\...\Run: [] => [X]
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows Defender: [DisableAntiSpyware] Ograniczenia <==== UWAGA
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows Defender: [DisableAntiVirus] Ograniczenia <==== UWAGA
HKU\S-1-5-21-3369144046-3238721013-3233987286-1001\...\Run: [MicrosoftEdgeAutoLaunch_DBADF402CF064B34672CE63D4F2CE0E9] => "C:\Program Files (x86)\Microsoft\Edge\Application\msedge.exe" --no-startup-window --win-session-start /prefetch:5 [3795360 2022-09-15] (Microsoft Corporation -> Microsoft Corporation)
Task: {23CCEA62-90B5-41CA-A41F-5BBC4785D54F} - System32\Tasks\Dell SupportAssistAgent AutoUpdate => C:\Program Files\Dell\SupportAssistAgent\bin\FrameworkAgents\SupportAssistInstaller.exe [663392 2022-08-22] (Dell Inc -> Dell Inc.)
Task: {5F5B6223-4B45-483E-8032-7C3B69EC7E50} - System32\Tasks\Microsoft\Office\Office Feature Updates => C:\Program Files\Microsoft Office\root\Office16\sdxhelper.exe [142232 2022-09-09] (Microsoft Corporation -> Microsoft Corporation)
Task: {7A5CDCA6-678B-49B6-A986-5BD37467B77F} - System32\Tasks\Microsoft\Office\Office Automatic Updates 2.0 => C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\ClickToRun\OfficeC2RClient.exe [23706576 2022-09-09] (Microsoft Corporation -> Microsoft Corporation)
Task: {80F83DC5-C521-4BA0-9493-EEFC36FD21FA} - System32\Tasks\Microsoft\Office\Office ClickToRun Service Monitor => C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\ClickToRun\OfficeC2RClient.exe [23706576 2022-09-09] (Microsoft Corporation -> Microsoft Corporation)
Task: {8F8B4C6A-DF61-4A08-B49E-F533AD96F584} - System32\Tasks\Microsoft\Office\Office Performance Monitor => C:\Program Files\Microsoft Office\root\VFS\ProgramFilesCommonX64\Microsoft Shared\Office16\operfmon.exe [64408 2022-09-09] (Microsoft Corporation -> Microsoft Corporation)
Task: {C8500E08-E30B-4A01-AF49-5D34FD153F25} - System32\Tasks\Microsoft\Office\Office Feature Updates Logon => C:\Program Files\Microsoft Office\root\Office16\sdxhelper.exe [142232 2022-09-09] (Microsoft Corporation -> Microsoft Corporation)
HKLM\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\Zones\3: <==== UWAGA (Ograniczenia - Zones)
Tcpip\Parameters: [DhcpNameServer] 192.168.0.1
Tcpip\..\Interfaces\{88aaaf82-3477-4fce-86d4-1f1089f4f2d5}: [DhcpNameServer] 192.168.0.1
Tcpip\..\Interfaces\{fb299f4e-14a7-4353-9d00-4301955f87f5}: [DhcpNameServer] 172.27.1.173
Edge Extension: (Brak nazwy) -> AutoFormFill_5ED10D46BD7E47DEB1F3685D2C0FCE08 => C:\Windows\SystemApps\Microsoft.MicrosoftEdge_8wekyb3d8bbwe\Assets\HostExtensions\AutoFormFill [nie znaleziono]
Edge Extension: (Brak nazwy) -> BookReader_B171F20233094AC88D05A8EF7B9763E8 => C:\Windows\SystemApps\Microsoft.MicrosoftEdge_8wekyb3d8bbwe\Assets\BookViewer [nie znaleziono]
Edge Extension: (Brak nazwy) -> LearningTools_7706F933-971C-41D1-9899-8A026EB5D824 => C:\Windows\SystemApps\Microsoft.MicrosoftEdge_8wekyb3d8bbwe\Assets\HostExtensions\LearningTools [nie znaleziono]
Edge Extension: (Brak nazwy) -> PinJSAPI_EC01B57063BE468FAB6DB7EBFC3BF368 => C:\Windows\SystemApps\Microsoft.MicrosoftEdge_8wekyb3d8bbwe\Assets\HostExtensions\PinJSAPI [nie znaleziono]
C:\Users\pspyr\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Extensions\flliilndjeohchalpbbcdekjklbdgfkk 
CHR HKLM\...\Chrome\Extension: [fheoggkfdfchfphceeifdbepaooicaho]
CHR HKLM-x32\...\Chrome\Extension: [caljgklbbfbcjjanaijlacgncafpegll]
CHR HKLM-x32\...\Chrome\Extension: [ccbpbkebodcjkknkfkpmfeciinhidaeh]
CHR HKLM-x32\...\Chrome\Extension: [fheoggkfdfchfphceeifdbepaooicaho]
CHR HKLM-x32\...\Chrome\Extension: [flliilndjeohchalpbbcdekjklbdgfkk]
S4 DBUtilDrv2; \SystemRoot\System32\drivers\DBUtilDrv2.sys [X]
S3 netprotection_network_filter2; System32\drivers\netprotection_network_filter2.sys [X]
2022-09-17 13:08 - 2022-09-17 13:08 - 000000000 ____D C:\Users\pspyr\Downloads\FRST-OlderVersion
CustomCLSID: HKU\S-1-5-21-3369144046-3238721013-3233987286-1001_Classes\CLSID\{28A80003-18FD-411D-B0A3-3C81F618E22B}\InprocServer32 -> C:\Users\pspyr\AppData\Local\Kingsoft\WPS Office\11.2.0.11042\office6\kwpsmenushellext64.dll => Brak pliku
CustomCLSID: HKU\S-1-5-21-3369144046-3238721013-3233987286-1001_Classes\CLSID\{CB965DF1-B8EA-49C7-BDAD-5457FDC1BF92}\InprocServer32 -> C:\Users\pspyr\AppData\Local\Microsoft\TeamsMeetingAddin\1.0.20244.4\x64\Microsoft.Teams.AddinLoader.dll => Brak pliku
ContextMenuHandlers1_S-1-5-21-3369144046-3238721013-3233987286-1001: [          kwpsshellext] -> {28A80003-18FD-411D-B0A3-3C81F618E22B} => C:\Users\pspyr\AppData\Local\Kingsoft\WPS Office\11.2.0.11042\office6\kwpsmenushellext64.dll -> Brak pliku
ContextMenuHandlers4_S-1-5-21-3369144046-3238721013-3233987286-1001: [          kwpsshellext] -> {28A80003-18FD-411D-B0A3-3C81F618E22B} => C:\Users\pspyr\AppData\Local\Kingsoft\WPS Office\11.2.0.11042\office6\kwpsmenushellext64.dll -> Brak pliku
BHO: McAfee WebAdvisor -> {B164E929-A1B6-4A06-B104-2CD0E90A88FF} -> C:\Program Files\McAfee\WebAdvisor\x64\IEPlugin.dll => Brak pliku
BHO-x32: McAfee WebAdvisor -> {B164E929-A1B6-4A06-B104-2CD0E90A88FF} -> C:\Program Files\McAfee\WebAdvisor\win32\IEPlugin.dll => Brak pliku
SearchScopes: HKU\S-1-5-21-3369144046-3238721013-3233987286-1001 -> DefaultScope {77E5CF68-FBDA-4A01-A17E-41B5B7A7A5AD} URL = 
SearchScopes: HKU\S-1-5-21-3369144046-3238721013-3233987286-1001 -> {77E5CF68-FBDA-4A01-A17E-41B5B7A7A5AD} URL = 
IE trusted site: HKU\S-1-5-21-3369144046-3238721013-3233987286-1001\...\sharepoint.com -> hxxps://sp4czeladz-files.sharepoint.com
2022-08-29 15:34 - 2022-08-30 23:10 - 000000140 _____ C:\WINDOWS\Reimage.ini
2022-08-29 15:34 - 2022-08-29 15:34 - 000586224 _____ (Reimage) C:\Users\pspyr\Downloads\ReimageRepair.exe
CMD: netsh advfirewall reset
EmptyEventLogs:
EmptyTemp: 

Po wykonaniu skryptu i ponownym uruchomieniu załącz utworzony fixlog.txt 

Załącz także kontrolnie nowe logi FRST po wykonaniu wszystkich czynności.

  • Dobra wypowiedź 1
pawels1981
komentarz
komentarz
4 godziny temu, Bromidum napisał:

Chrome z

Witam

Wielkie dzięki za odpowiedź

Wykonałem wszystkie czynności po kolei

Co do "minikar.ru" to nie mam pojęcia, bo to laptop żony

W załączniku przesyłam nowe logi

Addition.txt FRST.txt Fixlog.txt

  • Rekomendowana odpowiedź
Bromidum
komentarz
komentarz (edytowane)

@pawels1981

Widzę, że zainstalowałeś pakiet antywirusowy Emsisoft. :) 

 

1) Nie zauważyłem wcześniej w logach pakietu McAfee® Personal Security - należałoby go odinstalować.
Dodatkowo możesz skorzystać z narzędzia usuwającego MCPR.exe 

 

2) W menadżerze zadań (ctrl + shift + esc), zakładka "uruchamianie" wyłącz zbędne programy z autostartu.
Quad9 ustawiłeś dla Wi-Fi i Ethernet, czy tylko dla Ethernet? 

 

3) Uruchom FRST/FRST64.exe, wciśnij kombinację klawiszy ctrl + y. Otworzy się notatnik, do którego wklej zawartość skryptu. Zamknij i zapisz. W FRST kliknij „napraw” →


CreateRestorePoint:
CloseProcesses:
(sihost.exe ->) (McAfee LLC.) C:\Program Files\WindowsApps\5A894077.McAfeeSecurity_2.1.68.0_x64__wafk5atnkzcwy\Win32\mcafee-security-ft.exe
(svchost.exe ->) (McAfee LLC.) C:\Program Files\WindowsApps\5A894077.McAfeeSecurity_2.1.68.0_x64__wafk5atnkzcwy\mcafee-security.exe
ContextMenuHandlers2: [ContextMenu] -> {ee10d625-cc60-30a4-b3df-4b349785be6b} => C:\Program Files (x86)\Avira\Security\Antivirus.ContextMenu\Antivirus.ContextMenu.DLL -> Brak pliku
ContextMenuHandlers3: [ContextMenu] -> {ee10d625-cc60-30a4-b3df-4b349785be6b} => C:\Program Files (x86)\Avira\Security\Antivirus.ContextMenu\Antivirus.ContextMenu.DLL -> Brak pliku
AV: Norton AntiVirus (Disabled - Out of date) {AECE2126-F4E7-6909-11F2-1B69D1FBCBD0}
AV: Norton AntiVirus (Enabled - Up to date) {9E3FD331-C4C2-7AC4-0537-131EEF1B1F8A}
FW: Norton AntiVirus (Enabled) {A6045214-8EAD-7B9C-2E68-BA2B11C858F1}
C:\Program Files\McAfee
C:\Users\pspyr\AppData\Local\Kingsoft
2022-09-17 18:16 - 2022-09-17 18:16 - 000000000 ____D C:\WINDOWS\system32\Tasks\Avira
2022-09-17 18:27 - 2021-05-16 17:09 - 000000000 ____D C:\Program Files (x86)\Avira
2022-09-17 18:18 - 2021-05-16 17:09 - 000000000 ____D C:\ProgramData\Avira
2022-09-05 14:28 - 2021-07-15 23:55 - 000000000 ____D C:\Users\pspyr\AppData\LocalLow\Norton
2022-09-17 18:21 - 2021-05-16 18:39 - 000000000 ____D C:\ProgramData\NortonInstaller
2022-09-17 18:25 - 2021-05-16 18:37 - 000000000 ____D C:\ProgramData\Norton
EmptyTemp: 

 


Po wykonaniu skryptu i ponownym uruchomieniu załącz utworzony fixlog.txt 

Daj znać, czy to rozwiązało to Twój problem. Jeśli tak - oznacz post, który Tobie pomógł.

pawels1981
komentarz
komentarz

Odinstalowałem McAfee

Quad9 ustawiłem tylko dla Ethernet. Ustawić też dla Wi-fi?

Dodatkowo według Twojej sugestii zainstalowałem AMD

Pytanie czy Emsisoft jest wystarczający?

W załączniku fixlog

Fixlog.txt

Bromidum
komentarz
komentarz (edytowane)

Jak najbardziej wystarczający. To topowy pakiet korzystający z autorskiego silnika i Bitdefendera. 

Tak, ustaw też Quad9 dla Wi-Fi. 
 

1) By usunąć wszystkie pliki/foldery utworzone przez FRST oraz narzędzie jako takie, zmień nazwę pliku FRST/FRST64.exe na uninstall.exe i uruchom ten plik. Procedura wymaga ponownego uruchomienia urządzenia. 

pawels1981
komentarz
komentarz

Zrobione

Jeszcze raz dzięki za pomoc

Pozdrawiam

  • Super 1

Wciąż szukasz rozwiązania problemu? Napisz teraz na forum!

Możesz zadać pytanie bez konieczności rejestracji - wystarczy, że wypełnisz formularz.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego świadczenia usług i wygody użytkowników. Warunki przechowywania i dostępu do plików cookies możesz zmienić w ustawieniach przeglądarki.