x-kom hosting

Problem z internetem po przesiadce z Windows 7 na Windows 10 - krótkie, częste disconnecty

mystek86
utworzono
utworzono

Witam. Niedawno przesiadłem się na Windows 10 (całkowicie nowo postawiony na dysku SSD) z Windowsa 7 (sprzęt bez zmian z wyjątkiem dysku SSD jeżeli ma to jakiekolwiek znaczenie) i pojawiły się problemy z jakością łącza internetowego. Generalnie jestem na Orange Światłowód 300mbps + 1 repeater TP-Link jakiś + karta sieciowa USB Comfast CF-960AC. Wszystko pięknie śmigało na Windowsie 7, zero problemów, sygnał jest silny cały czas.

 

Problem najbardziej widać w grach online (World of tanks), ale i też normalnie podczas przeglądania internetu. W WOT mam cały czas ping na poziomie 20-50ms, zielona kropeczka (znacznik w grze, że jest cały czas połączenie internetowe) i nagle ni z d ni z pietruchy - disconnect taki chwilowy. Trwa to około 10 sekund (w tym czasie oczywiście w grze jak sobie kliknę strzałkę "jedź na przód" to się ulewam i mnie zabijają), łącze powraca, ping 20-50ms przez kilka sekund i znowu disconnect na te 5-15s (różne są te interwały). Ponownie połączenie kilkusekundowe i znowu disconnect. Cała akcja trwa około 2 minut ogólnie, po czym łącze wraca do normalności na jakiś czas (tutaj znowu interwał jest różny. Normalność może trwać 2-10minut powiedzmy po czym problem powraca).

 

Gry online są najbardziej czułe na ten problem naturalnie, ale przeglądając internet też to widać, tj np jak akurat wtrafię się na moment, gdzie jest ten "lag" i kliknę jakąś stronę to czekam te kilka sekund disconnecta i nagle strona wskakuje w ułamek sekundy. Tak samo dzieje się w transmisjach (np wczorajszy mecz Lecha Poznań na TVP Sport - jakość full hd i nagle spadała do jakiś 360p by po chwili powrócić do FHD).

 

To co do tej pory zrobiłem:

- mam zainstalowany program do sprawdzania siły sygnału i tam cały czas (nawet podczas tych disconnectów) jest sygnał silny, stały, nie ma skoków żadnych

- odinstalowywałem sterowniki, instalowałem nowe,

- grzebałem w Właściwościach wg wszelkiej maści internetowych poradników typu "Problem z internetem windows 10", "częste rozłączanie internetu windows 10" itd itp

- robiłem jakieś różne wpisy (wg tych poradników) w rejestrze systemu (np. DefaultTTL - to wczoraj robiłem akurat),

- wszelkie ustawienia typu oszczędzanie energii itp mam powyłączane,

- wczoraj też flushowałem bramę DNS (też jakiś poradnik znalazłem),

 

Generalnie nic nie znalazłem co by pomogło. Czego nie zrobiłem jeszcze? Co można podziałać?

Dorzucam screeny z cmd oraz test szybkości https://www.speedtest.net/result/13561109879 

 

Wyłączyłem to całe iPv6, ale przetestuję później i dam znać, czy pomogło

cmd1.JPG

cmd2.JPG

cmd3.JPG

Anawa
komentarz
komentarz

Cześć.

 

I wyłączenie iPv6 pomogło?

mystek86
komentarz
komentarz (edytowane)

Nie, nic to nie dało i (nie wiem czy to akurat to) nawet stało się tak, że download miałem na poziomie 100mbps np, a upload.... 1-4mbps. Usunąłem wszystkie sterowniki, zainstalowałem na nowo wszystko, upload wrócił, no ale nadal jestem w punkcie wyjścia.

 

Tu wczoraj odnotowałem ten skok/lag na speed teście i zrobiłem print screena. Teraz dosłownie też złapałem ten skok, screen z samym downloadem:

Bez tytułu.jpg

Bez tytułu.jpg

mystek86
komentarz
komentarz

tutaj przykładowy film co się dzieje z moim połączeniem. Prawy górny róg wszystko widać.

 

gavron7
komentarz
komentarz

pewnie łączysz się do reapeatera, a on jest w kijowym miejscu ot, cała zagadka.

mystek86
komentarz
komentarz (edytowane)

#Gavron - a jak wytłumaczysz fakt, że repeater mam ciągle w tym samym miejscu od kilku lat i nagle po przesiadce na Windows 10 są takie akcje? Bankowo nie tu tkwi problem.

 

Pode mną w mieszkaniu mieszka szwagier i ma router mniej więcej pionowo w dół od mojego repeatera (tam ma ten router też od lat i nie było nigdy konfliktu między naszymi sieciami, zmieniałem sobie kanał na inny - uprzedzając pytanie). Poproszę go o hasło do jego sieci i zobaczymy, czy to wina właśnie czegoś u mnie (router, repeater), czy coś w systemie jest nie halo. Dwa - łączyłem się też bezpośrednio z routerem i był ten sam problem.

gavron7
komentarz
komentarz
13 minut temu, mystek86 napisał:

Bankowo nie tu tkwi problem.

No to szukaj rozwiązania samemu, po co pytasz na forum?

 

 

15 minut temu, mystek86 napisał:

Poproszę go o hasło do jego sieci i zobaczymy,

+

15 minut temu, mystek86 napisał:

Pode mną w mieszkaniu mieszka szwagier i ma router mniej więcej pionowo w dół od mojego repeatera

= chyba nie przeczytałeś tego co ja napisałęm. Więc powtórze wstępną diagnozę - reapeater jest w kijowym miejscu - Ty odbierasz sygnał z reapeatera w którym nic nie ma bo on nie widzi routera.

 

Co potrzeba:

- pokaż konfig reapeatera

- pokaż konfig routera

- w jakiej technologii używasz WIFI? 2.4 czy 5?

- pokaż screeny z WIFIANALYZERA w miejscu gdzie stoi router, w miejscu gdzie stoi reapeater i w miejscu gdzie stoi komp (dla każdej z sieci 2,4 i 5).

- podaj typy routera i reapeatera

 

Przez wiele lat pracy u ISP przekonałem się że 99% jak klient twierdzi że jego router jest uszkodzony i musi kupić nowy okazuje się że jest TOTALNIE popitolona konfiguracja, ustawienie fizyczne, itp. Często też klienci kupują nowy router, na którym jest dokładnie to samo lub podobnie i oczywiście obwiniają ISP....

 

 

 

mystek86
komentarz
komentarz (edytowane)

#Gavron - najpierw przeczytaj poniżej, czyli na 95% to repeater, więc zgoda z Tobą, ale jestem mocno zdziwiony mimo wszystko, bo nie widzę zupełnie analogii między tym, że ten repeater mam już z 3-4 lata i wszystko hulało (szwagier też nie przestawiał routera, ja również nie przez ten czas), nagle przesiadka na Windows 10 i repeater kaput, czy coś poświrował w konfigu?

 

- jak sprawdzić konfig repeatera?

- zalogowałem się do routera Orange, ale nie wiem co Ci wrzucić? Choć raczej to nie router tu jest winny. Generalnei w ustawieniach routera nic nie zmieniałem nigdy, jedynie ten kanał 5G zmieniałem na inny od szwagrowego.

- 5G

- wrzucę Ci screeny, tylko daj mi ten test wykonać jeszcze niżej opisany,

- router FunBox 3.0 Orange, repeater TP-Link RE300 AC1200

 

 

 

 

 

Zacząłem weryfikować ten repeater i coś z nim chyba jest nie halo (tylko dziwne, że akurat po przesiadce na Windows 10...?). Moja sieć wygląda tak:

 

router FunBox 3.0 Orange(zawieszony wysoko przy balkonie) -> około 3-4m w linii prostej + 1 ściana 30-40cm-> repeater TP-Link RE300 AC1200 (w gniazdku, tuż przy podłodze w przedpokoju) -> około 3-4m w linii prostej + 1 ściana 15cm -> komputer z kartą sieciową Comfast CF-960AC

 

Co zrobiłem:

- poprosiłem szwagra o hasło do jego internetu (też ma Funbox 3.0 300mbps łącze, to samo co ja) - speed test pokazuje 160mbps download + z 80mbps upload, ogólnie huragan jak dla mnie. Zrobiłem test jego łącza w WGCheck (to jest program do testowania łącza i komputera pod grę World of tanks. Generalnie program testuje internet przez około 20 minut. Pingi, połączenia itp itd) i był chyba tylko 1 disconnect jakiś chwilowy, tak to cały czas ping i połączenie trwałe "na zielono".

 

- wykonałem ten sam test na moim łączu (podłączony do repeatera) - ogólnie ścierwo, bez zmian, to co widać na filmie.

 

- włączyłem Ookla speed test na żony laptopie (centralnie 1m od routera i jakieś 3-4m od repeatera) - podłączony do repeatera - ścierwo, dowload na poziomie 4-10mbps, to samo upload. Podłączony prosto do routera - huragan 240mbps + ileś tam uploadu.

 

-Zrobiłem test na telefonie również (Xiaomi Redmi note 7) - stanąłem przy repeaterze i... 4mbps download. Połączyłem się z routerem i stanąłem przy routerze - huragan 160-180mbps.

 

Chyba wystarczająco dużo testów, żeby zrzucić winę na repeater...?

 

Odłączyłem repeater, jestem połączony z routerem (w linii prostej z 7-8m + 2 ściany, generalnie sygnał "taki sobie" (w tym windowsowskim to mam teraz 3/4 kresek, czasami spada na 2/4), w oprogramowaniu karty sieciowej moc sygnału to 100%, ale jakość to 65-70%. Robię ten test WGCheck jeszcze raz. Wracam z wynikami za 20 minut.

 

Edit: wszystko jasne, konfig repeatera się porypał. Będąc podłączonym do routera bezpośrednio test wyszedł elegancko, zero zerwań, non stop zielone połączenie i ping. Idę konfigurować repeater.

Kurde, coś nie tak z tym repeaterem. Połączyłem się z nim, skonfigurowałem go na nowo (tj połączyłem go z routerem na nowo, bo w sumie nie widzę tam za dużo opcji konfiguracji w tym programie TP-link), wgrałem nowy firmware i... dalej pupa. Tak wychodzi w teście: Czyli czerwone kreski, to ten lag/disconnect. Jeszcze włączę gre i zagram tak dla pewności, ale raczej cudów nie ma.

 

Co mogę Ci pokazać Gavron dla rozwiązania problemu? Tj z Funboxa Orange oraz tego TP-linka.

 

image.thumb.png.92eccb35a31e6af209a4050955f9cd02.png

gavron7
komentarz
komentarz (edytowane)
Godzinę temu, mystek86 napisał:

Chyba wystarczająco dużo testów, żeby zrzucić winę na repeater...?

Nie. 

Nie czytałem jeszcze do końca, szczególnie że odpisuje z telefonu ale ZALOZE się że reapeater jest połączony na 5G.... 

A teraz idę czytać dalej.

Doczytałem...

Jak chcesz dzisiaj mam wolny wieczór więc jeżeli się nie boisz a wiele osób skorzystało z mojej pomocy - zgadamy się na AnyDesk. Pasuje? 

 

Poproszę nie chce mi się opisywać co i jak :(

mystek86
komentarz
komentarz

Tak, repeater jest połączony właśnie tylko na 5G (co mnie zdziwiło przy konfigurowaniu sieci, bo wpisywałem hasło routera do 2,4G i do 5G, może jeszcze raz spróbuję się połączyć z 2,4 dla pewności). Natomiast speed testy dają fajne wyniki (120 download/50 upload - przynajmniej, jak dla mnie) i stabilne przede wszystkim. Zagrałem 2 bitwy w World of Tanks dla testów, obie trwały po około 5-8 minut i raz mi się zdażył taki disconnect na niecałą sekundę dosłownie, poza tym płynny ping (wcześniej skakał tak między 30-70ms, teraz jest stabilne 30-40ms).

 

Bać się nie boję i chętnie skorzystam z Twojej pomocy, z tym, że generalnie komputer mam w sypialni, gdzie śpi dziecko i wieczorami nie mam za bardzo jak rozmawiać przez mikrofon (rozumiem, że to AnyDesk to jakaś tam rozmowa + widzisz mój ekran i wykonuję Twoje polecenia). Chętnie to ogarnę, ale w innym terminie.

gavron7
komentarz
komentarz
Teraz, mystek86 napisał:

co mnie zdziwiło przy konfigurowaniu sieci, bo wpisywałem hasło routera do 2,4G i do 5G

NIE!

Widzisz, i to jest to co mówiłem wyżej. Klienci się skarżą że nie działa, a dlaczego? Dlatego że mają sprzęt który sami nie wiedzą JAK działa... 

A jak działa taki reapeater? 

Wpisujesz na 5 i na 2.4 hasła, on robi swoje 5 i 2.4. Ale - wpisujesz oba hasła (wejściowe) ale NA RAZ połączony jest TYLKO do JEDNEJ sieci! Konkretnie zawsze wybiera 5G. Jeśli traci sygnał 5G przełącza się na 2.4, a jak znowu pojawi mu się 5 znowu przełączy... Stąd masz właśnie te przerwy.

Jak to rozwiązać? Rozwiązania 2:

1. jedno z fizycznych ingerencji:

a) przesuwasz reapeater "przed" ścianę

b) usuwasz wszelkie możliwe przeszkody

c) odpinasz telewizor SMART od wifi :P (tak, wiele razy spotkałem że przez smarty są problemy w sieci)

d) podpinasz go kablem do routera (o ile ma taką opcję, a nie chce mi się patrzeć co to za model)

2. programowo:

- resetujesz ustawienia i wpisujesz TYLKO sieć 2.4 (jako wejście), on z tej sieci i tak zrobi 2.4 i 5

Wadą tego rozwiązania jest połączenie max. 75Mb/s za to stabilne.

 

 

10 minut temu, mystek86 napisał:

AnyDesk to jakaś tam rozmowa + widzisz mój ekran i wykonuję Twoje polecenia

nie, to ja robię a Ty patrzysz :P bez voice, jedynie odpalam notatnik u Ciebie na pulpicie i ewentualnie gadamy w nim :)

 

Ale jak zrobisz którykolwiek z ww pkt (najłatwiej 2) to będzie git

 

PS. Może jakiś sprzęt ostatnio kupiłeś? lodówkę czy cokolwiek? Może mikrofalówka Ci się kończy... A może sąsiad wymienił telewizor.... To fale radiowe... Nie przeskoczysz fizyki

  • Dobra wypowiedź 1
mystek86
komentarz
komentarz

No dobra, to jak to rozwiązać tak generalnie? Repeater jest zdziabany jakiś i trzeba kupić nowy, lepszy, za pół wypłaty? :) Czy generalnie - repeater mam w złym miejscu i musiałbym go gdzieś przenieść? Jak to rozwiązać, tak, jak należy, żeby było to 5G non stop.

 

Co do tego repeatera, to on ma na sobie 4 diody: power, coś tam, 2,4g i 5G. Wcześniej świeciły mi się wszystkie diody stale, a teraz nie świeci się 2,4G. 

 

Nie, nic nie kupowałem. Upgradeowałem komputer (pierwszy raz od 10 lat). Kupiłem dysk SSD, nawet Windowsa 11 kupiłem OEM Box (tylko szkoda, że nie wiedziałem, jakie ma wymagania :P odsprzedałem go więc i zainstalowałem 10tkę), do tego nowy używany procesor i nowa używana karta graficzna i takie herezje się podziały z tą siecią. Spróbuję mu zrobić ten reset (rozumiem, że repetearowi) i dać te 2,4. Zrobię test z ciekawości i ciekawe, co mu wyjdzie.

gavron7
komentarz
komentarz

Rozwiązania podałem:

 

1. jedno z fizycznych ingerencji:

a) przesuwasz reapeater "przed" ścianę

b) usuwasz wszelkie możliwe przeszkody

c) odpinasz telewizor SMART od wifi :P (tak, wiele razy spotkałem że przez smarty są problemy w sieci)

d) podpinasz go kablem do routera (o ile ma taką opcję, a nie chce mi się patrzeć co to za model)

2. programowo:

- resetujesz ustawienia i wpisujesz TYLKO sieć 2.4 (jako wejście), on z tej sieci i tak zrobi 2.4 i 5

Wadą tego rozwiązania jest połączenie max. 75Mb/s za to stabilne.

 

 

Nowy reapeater nie koniecznie pomoże... Jakbyś dał w końcu te obrazki z wifianalyzera byłoby łatwiej..

  • Dobra wypowiedź 1
mystek86
komentarz
komentarz (edytowane)

Robię ten refresh sieci i tak - najpierw prosi mnie o wyszukanie sieci. Znajduje je i prosi o wybranie sieci 2,4G i podanie hasła. Podaję to hasło i... następnym krokiem jest wybranie sieci 5G i wpisanie hasła 5G. Dałem "Pomiń" i... nie zrobił sobie sieci 5G, tj musiałem mu ją "znaleźć" w konfiguracji. Wifianalyzer taki z telefonu (moja sieć to ten Orange_Światłowód_70 router i Orange_Światłowód_XT repeater)

 

Dajemy na anydesk? Napisz do mnie PW, bo ja nie mogę wysyłać wiadomości, jako świeży użytkownik.

- Router

300148238_3232749816983122_6595028767848642491_n.thumb.jpg.e094f80a6352e676714ed8069a60a945.jpg299797376_2617699895026867_4342737088811509556_n.thumb.jpg.0fe1ad524afb23598d08f25876ab995d.jpg

 

- Repeater:

299681052_842022520021543_8064690217940450006_n.thumb.jpg.0678854359dc35dc6e2a452f72961176.jpg299840374_1066152547352285_7244665951017627533_n.thumb.jpg.c8ea649208e91201b0cf4f6f88b777c0.jpg

 

- Komputer:

 

300131169_831431694879234_3870976663846876948_n.thumb.jpg.6cc61da4840c352a973ce15f4ff3d212.jpg299918438_412089324321931_7965833563968056277_n.thumb.jpg.dbd9cb4a28d3498484293a658ea55c86.jpg

 

Wchodzimy na ten AnyDesk? :)

Wciąż szukasz rozwiązania problemu? Napisz teraz na forum!

Możesz zadać pytanie bez konieczności rejestracji - wystarczy, że wypełnisz formularz.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego świadczenia usług i wygody użytkowników. Warunki przechowywania i dostępu do plików cookies możesz zmienić w ustawieniach przeglądarki.