x-kom hosting

Budowa domowego serwera

Jarek789
utworzono
utworzono

Mam w zanadrzu starego PC którego chciałbym przerobić na domowy serwer plików. Nie mam dużego doświadczenia z tego typu urządzeniami. Do tej pory jedyną styczność z serwerami plików miałem poprzez NAS od Synology i jak na moje możliwości w zupełności mi to wystarcza. Jestem jednak gadżeciarzem i apetyt rośnie w miarę jedzenia. Czy czegoś potrzebuje czy nie to chciałbym to sprawdzić na własnej skórze.

Owego PC-ta szkoda mi wyrzucać a oddawać za bezcen tym bardziej. Znajomy podpowiedział mi instalację TrueNAS. Zapewnił, że to zajmie mi trochę czasu ale w ostateczności będzie warte i dużo lepsze od Synology. Więc po co właściwie potrzebny mi serwer? Otóż nie potrzebuje go w ogóle ale nie o sens się tu rozchodzi a o nowe doświadczenie.

Na moim Synology trzymam kopię zapasową zdjęć i dokumentów poprzez Synology Drive. Niektórzy magicy stawiają na tym serwer poczty czy nawet małe www. 

Czy decydując się na TrueNAS mam możliwość zyskania takich funkcjonalności jak na Synology? Czytałem, że są serwisy jak np. Nextcloud który z tego co rozumiem może być taką prywatną chmurą czy Plex które niby ogarnia multimedia zgromadzone na dyskach ale czy te przykładowe rozwiązania faktycznie działają czy niby jest ale w razie potrzeby będę się tylko denerwował? Chciałbym go wykorzystać też wykrzystać w firmie. Może postawić jakąś prostą stronę www na początek. Pytanie czy moje oczekiwania nie przewyższają jednak możliwości TrueNAS o ograniczeniach sprzętowych nie wspominając?

Czy po prostu lepiej zainteresować się Windows Server?

Gość
komentarz
komentarz

Zdajesz sobie sprawę, że komp (jakikolwiek by nie był) bierze o wiele więcej prądu niż gotowe (małe) urządzenie np. NAS?

 

Co do serwerów poczty czy www potrzebujesz adres publiczny.

Reszta wedle uznania, potrzeb itp.

 

33 minuty temu, Jarek789 napisał:

Czy po prostu lepiej zainteresować się Windows Server?