x-kom hosting

Podłączenie kserokopiarki CANON IR 4570

prorok95
utworzono
utworzono

Witam serdecznie
Jest to mój pierwszy post na forum, a także na wstępie pragnę poinformować, że jestem zupełnym laikiem w tym temacie. Nadmieniam, iż używałem opcji szukaj od trzech dni i nie znalazłem rozwiązania mojego problemu :(.
Sytuacja ma się następująco.
Od roku posiadam Internet od dostawcy XYZ.  Zgodnie z umową nie mam ograniczeń co do ilości podłączonych urządzeń w sieci.
Kolejno w sprawie problemu. Do tego routera posiadam podłączony telewizor (Internet działa bez problemu), oraz switch. Do tego switcha posiadam podłączony laptop (Internet działa bez problemu zarówno po kablu jak i WiFi) oraz drugi laptop (Internet działa bez problemu zarówno po kablu jak i WiFi). Nadto czasem z tym routerem łączą się dwa telefony komórkowe poprzez WiFi - Internet działa bez problemu.
Po tym opisie przechodzę do głównego problemu. Trzy dni temu zakupiłem używaną kserokopiarkę Canon IR 4570. Liczyłem na jej bezproblemowe podłączenie do sieci, bowiem uprzednio posiadałem zakupioną drukarkę HP LaserJetPro400 i od razu po podłączeniu w taki sam sposób kabla RJ45 podczas instalacji sterowników wyszukało drukarkę. Jednakże niestety się pomyliłem. Do kserokopiarki podłączyłem kabel RJ45, a drugą końcówkę do switcha. - schemat dla lepszego zobrazowania 

https://obrazki.elektroda.pl/1413713400_1644060590.png

Kolejno ze strony Canon pobrałem sterowniki "Sterownik drukarki UFRII w wersji 15.00". Po uruchomieniu i przejściu dwóch lub trzech kroków ukazuje mi się takie oto okienko - rys 2

https://obrazki.elektroda.pl/7894513500_1644060986.png

, niestety jest ono puste, nie wyszukuje podłączonej niestety drukarki.
Doczytałem w Internecie, że w drukarce tej ponoć należy ustawić adres IP i za pomocą jednego z poradników z forum dokonałem ustawień. Tj. Najpierw w CMD wpisałem polecenie ipconfig i uzyskałem takowe informacje:

https://obrazki.elektroda.pl/7103624500_1644085472.png

Zgodnie z instrukcją zawartą na forum w ustawieniach drukarki miałem wpisać takowe dane:

https://obrazki.elektroda.pl/2715643900_1644085482.jpg

Jednocześnie pilnując aby nie włączone były funkcje "DHCP", "RARP", "BOOTP". Co uczyniłem wpisując te dane, a następnie wyłączyłem całkowicie drukarkę i włączyłem ponownie. Włączyłem na nowo instalator, jednak dalej niestety drukarki nie wyszukuje - rys 3.

https://obrazki.elektroda.pl/8755040800_1644061544.png

Również próbowałem za pomocą panelu sterowania poprzez wyszukaj drukarkę - posiadam Windows 10 - rys 4

https://obrazki.elektroda.pl/5878041000_1644061600.png

Kserokopiarka po podłączeniu do laptopa poprzez USB działa. Lecz chodzi mi o to, aby była w sieci.

Również znalazłem instrukcję jak sprawdzić, czy przypadkiem karta sieciowa w drukarce nie jest uszkodzona - opisując w skrócie to co wykonałem - podłączyłem laptopa i kserokopiarkę kablem RJ45 następnie poustawiałem adresy IP i drukarka się pojawiła w instalatorze - rys 5

https://obrazki.elektroda.pl/2440703700_1644061894.png

po czym instalacja była możliwa. Kserokopiarka drukowała itd. Jednak po ponownym podłączeniu jej do switcha znów nie była widoczna przez laptopy zarówno jeden jak i drugi.

Nadmieniam, iż próbowałem też podpiąć ją bezpośrednio pod router, lecz też nie przyniosło to efektu.
Być może ma to znaczenie, więc napiszę, że od tych Panów co instalowali mi Internet dostałem kartkę z takimi danymi:
Adres IP komputera użytkownika: 192.168.5.36
Adres bramy (gateway): 192.168.5.1
Adres serwera nazw DNS: 192.168.5.1
Maska podsieci: 255.255.255.0
Pełna nazwa serwera www: nazwausługodawcy.pl
Domyślna nazwa grupy roboczej: nazwausługodawcy-____
Od trzech dni szukam rozwiązania problemu i niestety nic nie znalazłem. Bardzo proszę o pomoc.

Dodaję jeszcze zdjęcia z drukarki jak to wygląda:

https://obrazki.elektroda.pl/4978604000_1644063046.jpg

https://obrazki.elektroda.pl/4132025000_1644063048.jpg

https://obrazki.elektroda.pl/3622478900_1644063050.jpg

https://obrazki.elektroda.pl/1239365600_1644063051.jpg

https://obrazki.elektroda.pl/3460591000_1644063052.jpg

https://obrazki.elektroda.pl/5204249000_1644063054.jpg

https://obrazki.elektroda.pl/7439285800_1644063055.jpg

Jeśli chodzi o ustawienia DHCP na routerze to wygląda to tak:

https://obrazki.elektroda.pl/5645281700_1644085233.png

https://obrazki.elektroda.pl/3605732700_1644085673.png

Gość
komentarz
komentarz

Nigdy przenigdy nie ustawiaj na sztywno adresu statycznego z puli adresów dhcp. To proszenie się o kłopoty, prędzej czy później ale na pewno w najmniej oczekiwanym momencie i na pewno zapomnisz o tym że to ustawiłeś i to tego wina.

 

1 Jak już ustawiłeś tą drukarkę na statyczny adres to z kompa pingnij ją, sprawdź czy ją widać.

2 Na kompie (i o ile to możliwe na drukarce) wyłącz IPv6.

3 Na drukarce ustaw DHCP i pokaż status połączenia (jaki adres uzyskała), pingnij go.

 

To nie naprawi pewnie Ci połączenia (ewentualnie może jedynie pkt 2) ale może pomóc ocenić co dalej

 

 

prorok95
komentarz
komentarz

1. Drukarka nie pinguje. 

2. Nie ma opcji wyłączenia IPv6, a nawet nie umiem znaleźć IPv4

3. Włączyłem DHCP, ale czy wtedy pola: IP, MASKA i BRAMA mam zostawić puste czy coś wpisywać?

  • 2 tygodnie później...
bzad
komentarz
komentarz

U mnie problem z nieznajdującymi się drukarkami w sieci rozwiązałem w następujący sposób:
Zainstalowanie aktualizacji na drukarce i sterowników na komputerze, zamiast wyszukiwać drukarki po ip (u mnie nie miała statycznych adresów) to wyszukałem ją po jej adresie MAC, ten się nigdy nie zmieni i wtedy drukarka jest znajdowana za każdym razem nawet po rozłączeniu sieci lan i podłączeniu (wówczas przydziela jej się inny adres ip z automatycznej puli) :)

  • Dobra wypowiedź 1
Gość
komentarz
komentarz
Dnia 6.02.2022 o 17:38, prorok95 napisał:

Włączyłem DHCP, ale czy wtedy pola: IP, MASKA i BRAMA mam zostawić puste czy coś wpisywać?

Puste

Wciąż szukasz rozwiązania problemu? Napisz teraz na forum!

Możesz zadać pytanie bez konieczności rejestracji - wystarczy, że wypełnisz formularz.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego świadczenia usług i wygody użytkowników. Warunki przechowywania i dostępu do plików cookies możesz zmienić w ustawieniach przeglądarki.