x-kom hosting

Potrzebuje polaczyc 3-4 komputery w siec lokalna, nie wiem jak :)

pytanko
utworzono
utworzono

Hej,

 

Jestem troche zielony w temacie sieci. Mam w domu 4 komputery tzn:

- moj glowny (win10) podlaczony rj45 do routera od swiatlowodu,

- taki maly sff (win10) w salonie pod tv i ma wifi na usb

- taki starszy (win 7 32 bit) i tez wifi na usb

- jakis zabytek (win xp) i wifi usb odpalam czasem do ogrania starych gier

 

Potrzebuje jakies rozwiazanie aby miec w tej mojej lokalnej podsieci jakis dysk/miejsce sieciowe na ktorym bym mogl trzymac muze, instalki programow, obrazy gier i tak dalej zeby te kompy mogly sie tam polaczyc. Da sie jakos polaczyc je w siec (win 10 z xp?) albo stworzyc jakis lokalny serwer do ktorego te kompy by sie laczyly przez wifi? Albo jakies inne rozwiazanie tak zebym nie musial biegac od kompa do kompa z dyskiem zewnetrznym i czekac wieki az mi sie cos przegra przez wolne usb 2.0? :) :) O ile polaczenie win 10 z win 10 to podejrzewam ze jest do ogarniecia i poradnik by sie znalazl o tyle te 2 pozostale moga byc problematyczne :) 

fernandez
komentarz
komentarz

Rozwiązanie proste to chyba NAS, ale niekoniecznie tanie.

Rozwiązanie trochę trudniejsze to serwer, ale jak dobrze dobierzesz komponenty może wyjść taniej jak NAS.

O ile NAS to praktycznie by był bezobsługowy, o tyle serwer musi mieć jakiś system. Najtaniej wejść w jakiego Linuxa, tylko jest pytanie czy ogarniesz konfigurację. Prawodpodbnie będziesz musiał użyć jakiegoś uniwersalnego protokołu komunikacji by Windowsy mogły zagadać. Ja znam tylko SMB, ale może istnieją inne. Żeby nie było kolorowo, to serwer na Windows to też nie jest łatwizna. Zwłaszcza jak dochodzi do dzielenia zasobami pomiędzy starszymi wersjami.

Jeszcze jest uniwersalny FTP jeśli chodzi tylko o kopiowanie plików.

pytanko
komentarz
komentarz