x-kom hosting

Wysoki mnożnik na procesorze.

Earsh
utworzono
utworzono

Witam.

Od niedawna posiadam procesor i5-11600K na płycie Asus Prime B560. Procesor według specyfikacji powinien działać 3.9/4.9GHz z boostem. Nie ruszałem niczego w biosie, mimo to procesor działa na mnożniku x46 i x49 przy obciążeniu. Czy to normalne? Temperatura w spoczynku wynosi ~45°. 

cpu.png

anioł2009
komentarz
komentarz

Dobrze jest...Działa w zakresie turbo boosta w zależności od tego ile rdzeni jest obciążonych.

Earsh
komentarz
komentarz (edytowane)

@anioł2009  Przepraszam, ale jestem w tych sprawach zielony. Rdzenie nie powinny pracować bez obciążenia na mnożniku x39? Wszystko wygląda OK? Wydaje mi się, że płyta sama automatycznie coś poprzestawiała.

cpu1.jpg

anioł2009
komentarz
komentarz

Ale wiesz że te programy wszystkie co są w tle plus te z których zrobiłeś screeny one obciążają procesor ??? :E

To jest normalne.

Ponadto chyba nie kupujesz 11600k po to by działał na 3.9ghz ? :P

 

Chcesz 3.9 to ustaw mu w ustawieniach zasilania oszczędzanie energii i włącz wtedy menedżer zadań - zakładka wydajność - cpu i zobacz na bieżąco jakie taktowania pokazuje.

Ale to zabawa bo do gier znowu musisz brac najwyzsza wydajność w ustawieniach zasilania.

 

Zostaw jak jest i sie nie przejmuj. Napięcia i temperatury są okej.

Earsh
komentarz
komentarz (edytowane)

@anioł2009 Tutaj screen przy obciążeniu i trochę gorzej to wygląda. Standard czy trzeba szukać lepszego chłodzenia? Obecnie mam SilentiumPC Spartan 3 Pro HE1024

cpu2.jpg

anioł2009
komentarz
komentarz

Na początek to wymiana pasty i upewnienie sie ze wszystko jest dokręcone jak trzeba. Temperatury w obciazeniu za wysokie.

Jaka buda? Ile wentylatorow w srodku ? 

Wciąż szukasz rozwiązania problemu? Napisz teraz na forum!

Możesz zadać pytanie bez konieczności rejestracji - wystarczy, że wypełnisz formularz.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie