Naburator utworzono 23 marca 2021 utworzono 23 marca 2021 Witam. Jakiś czas temu miałem problem z internetem. Dokładnie chodziło o to, że router sam z siebie potrafił się rozłączyć i nie połączyć przez parę godzin (zdarzało się to 1-2 razy w miesiącu). Po kilku telefonach do Orange udało się wezwać technika, obniżył prędkość internetu z 20mb/s na 16 mb/s i niby pomogło. Jednak od tamtego czasu, czasami raz dziennie, czasami kilka internet wariuje. Tzn. w pomiarach prędkość spada do 1-2 mb/s a ping wynosi od 700 do 2 000 ms. Zadzwoniłem do Orange. Według nich wina leży po mojej stronie. Jakiś program bardzo obciąża sieć. Dodam jeszcze, że problem występuje niezależnie czy do sieci jest podpięty komputer, czy telefon. Po prostu na różnych urządzenia w różnym czasie internet wariuje. Dodatkowo pobrałem program (screen w załączniku), który pokazuje wykorzystanie internetu przez ten czas, chociaż nie wiem czy to pomoże. I tutaj pytanie, czy jest możliwość aby jakiś program lub telefon obciążał tak sieć?
politolog komentarz 23 marca 2021 komentarz 23 marca 2021 Jaki modem/router posiadasz?Komputer podłączony przez kabel czy WIFI?
Naburator komentarz 23 marca 2021 Autor komentarz 23 marca 2021 Urządzenie to FunBox 2.0. Komputer jest połączony po kablu
politolog komentarz 23 marca 2021 komentarz 23 marca 2021 Godzinę temu, Naburator napisał: Zadzwoniłem do Orange. Według nich wina leży po mojej stronie Podłącz inny komputer/laptop do tego FunBoxa, wtedy przetestuj.
Naburator komentarz 23 marca 2021 Autor komentarz 23 marca 2021 29 minut temu, politolog napisał: Podłącz inny komputer/laptop do tego FunBoxa, wtedy przetestuj. Było sprawdzane i to samo. Jednak tylko raz. Jednak pojawia to się na telefonie. Nawet, gdy wszystkie urządzenia są wyłączone, a podłączony tylko telefon to dość często bywa tak, że nie da się załadować strony, obejrzeć filmiku czy odświeżyć fb
politolog komentarz 23 marca 2021 komentarz 23 marca 2021 7 minut temu, Naburator napisał: Nawet, gdy wszystkie urządzenia są wyłączone, a podłączony tylko telefon to dość często bywa tak, że nie da się załadować strony, obejrzeć filmiku czy odświeżyć fb To żaden dowód.Dlatego słyszysz od Orange ,,śpiewkę,, że wina jest po twojej stronie. 1 godzinę temu, Naburator napisał: Według nich wina leży po mojej stronie. FunBox 2.0 jest bardzo słabym routerem, posiada niewiele informacji na temat synchronizacji.
Gość komentarz 24 marca 2021 komentarz 24 marca 2021 Przede wszystkim zrob ankiete a wlasciwie pkt ktore sa pod nia
Naburator komentarz 24 marca 2021 Autor komentarz 24 marca 2021 @gavron7 Zrobiłem to co jest tam podane. Wrzucam tutaj wyniki podczas poprawnego działa jak i nie. 1. Kto jest Twoim operatorem? Orange 2. Jaki masz sposób podłączenia do domu: Skrętka 3. Jaki masz w domu sprzęt operatora? LiveBox 2.0 4. Jaki jest Twój sprzęt? Jedynie sprzęt operatora 5. Łączysz się po kablu / wifi? PC oraz laptop po kablu. Telefony, drugi laptop Wi-fi 6. Problem występuje na jednym czy na kilku urządzeniach? Występuje na wszystkich urządzeniach
Gość komentarz 25 marca 2021 komentarz 25 marca 2021 1. masz aDSL więc cudów się nie spodziewaj, szczególnie że aDSLe mają niską przepustowość pakietową 2. ze screenów wynika że problem po stronie ORANGE, więc Ty jako Ty nic z tym nie zrobisz. Już na pierwszym hopie jest problem. Albo duża liczba pakietów leci od/do Ciebie z/do sieci i się zapycha albo poprostu łącze a raczej centrala orangutanów klęka. Czy w czasie testów łącze nie było obciążone? Aktualizacje windowsów nie były akurat ppobierane itp?
Naburator komentarz 25 marca 2021 Autor komentarz 25 marca 2021 @gavron7 Cudów nie oczekuje, jednak obniżyli prędkość z 20 na 15 mb po to, aby internet działał bez problemu. A przy takich pingach nie działa wcale xd Co do pytania o obciążenie to nie. Mam pobrany jakiś program do monitorowania tego co jest pobierane i wysyłane. To przez 3 dni pobrane jest 7,2 GB a wysłane 452 mb. Dodatkowo jeżeli chodzi o zużycie to praktycznie wszystko to Chrome.
Gość komentarz 25 marca 2021 komentarz 25 marca 2021 Ja sądzę że może Ci pakietowo nie wyrabiać dlatego tak Ci się dzieje. Zmień nazwę ssid sieci na routerze, podłącz tylko po kablu laptopa i sprawdź. W ten sposób wyeliminujesz inne urządzenia.Nieraz miałem tak że np telewizor rozwalał sieć zupełnie...Wysłane z mojego M2003J15SC przy użyciu Tapatalka
Naburator komentarz 25 marca 2021 Autor komentarz 25 marca 2021 @gavron7 Nawet, gdy sam PC jest podłączony do sieci to tak się dzieje. Dzieje się to też na laptopie. Najczęściej jednak widać to na telefonach. Bardzo często poprostu strony się nie ładują mimo, że zasięg jest pełen a router obok telefonu.
Gość komentarz 26 marca 2021 komentarz 26 marca 2021 (edytowane) A skąd wiesz że tylko laptop jest podłączony? Skąd wiesz jaki masz aktualny download/upload? Logowałeś się na router? Czy to są tylko Twoje domysły? Chcesz odpowiedzi to już ją dostałeś, a żeby mieć pewność trzeba zweryfikować pewne rzeczy
Naburator komentarz 26 marca 2021 Autor komentarz 26 marca 2021 (edytowane) @gavron7 Reszta sprzętu albo jest wyłączona albo odłączona od sieci. Jeżeli chodzi o osoby trzecie, to poprostu tutaj nie ma takiej możliwości z uwagi na odległość od sąsiadów. Jeżeli chodzi o upload/download to jest on z komputera, który chodzi najczęściej. Pomiar dokonany był programem Netbalancer. Jeżeli chodzi o ogólny wykorzystanie sieci to niestety nie wiem jak to zrobić, a po zalogowanie się do ustawień routera tego nie widzę. Jednak od paru dni do sieci podłączony jest tylko jeden komputer, dla testu
Gość komentarz 26 marca 2021 komentarz 26 marca 2021 [mention=239460]gavron7[/mention] Reszta sprzętu albo jest wyłączona albo odłączona od sieci. Jeżeli chodzi o osoby trzecie, to poprostu tutaj nie ma takiej możliwości z uwagi na odległość od sąsiadów. Jeżeli chodzi o upload/download to jest on z komputera, który chodzi najczęściej. Pomiar dokonany był programem Netbalancer. Jeżeli chodzi o ogólny wykorzystanie sieci to niestety nie wiem jak to zrobić, a po zalogowanie się do ustawień routera tego nie widzę. Jednak od paru dni do sieci podłączony jest tylko jeden komputer, dla testuZrozum że oprócz tego co Ci pokazuje jakąkolwiek aplikacja na telefonie/komputerze czy czymkolwiek innym w rzeczywistości idzie o wiele więcej danych. Zauważalne jest to szczególnie przy LTE gdzie lejek jest ustawiony na powiedzmy 2GB, programy pokazują np 1.5GB a lejek się włączył. Na tą chwilę jedyne co możesz to zrobić raport certyfikowany na pro.speedtest.pl. Ale nie obraz się, ale na 99% jestem przekonany że nie wykonasz go.Jeśli jednak go wykonasz (a mogę postawić skrzynkę napoi że nie) i raport będzie mówił że masz rację to dostaniesz odszkodowanie od ISP.Wysłane z mojego M2003J15SC przy użyciu Tapatalka
Wciąż szukasz rozwiązania problemu? Napisz teraz na forum!
Możesz zadać pytanie bez konieczności rejestracji - wystarczy, że wypełnisz formularz.