x-kom hosting

TASM książki

kowaljanok
utworzono
utworzono

Witam wszystkich forumowiczów :)

 

Mam pytanie odnośnie asemblera. W letnim semestrze na mojej uczelni rozpoczyna się przedmiot na którym będziemy pracować w asemblerze (TASM). Jako że w tym temacie jestem laikiem (jestem na 1 roku studiów) zacząłem szukać do niego jakiś fajnych książek/kursów omawiający temat od podstaw. Książki polecane w literaturze przedmiotu (np. Asembler dla procesorów intel Vademecum Profesjonalisty,Turbo Asembler Biblia Użytkownika,Kowalczyk A. Assembler,Wróbel E. Praktyczny kurs asemblera) są dość stare (np. 2001 rok wydania), więc zacząłem przeszukiwać internet. Niestety jak widzę MASM jest znacznie bardziej popularny. 
Tu moje pytanie, czy ktoś poleciłby jakiś kurs/ksiązkę do TASMA, omawiającą temat w miarę od podstaw? Może byc po polsku lub angielsku, chociaż oczywiście łatwiej uczy się w ojczystym :D

 

Pozdrawiam

fernandez
komentarz
komentarz

TASM, to jest assembler firmy Borland - totalny "oldschool", dlatego książki będą stare

 

sam na pierwszym roku miałem TASMa, ale w zasadzie poza wiedzą, że coś takiego jest w praktyce nigdy się nie przydało - poza projektem, który trzeba było zrobić w następnym semestrze

 

tutaj znajdziesz cały manual dotyczący tego TASMa, niestety po ang

https://winworldpc.com/product/turbo-assembler/5x

myślę, że jako uzupełnienie jak znalazł, to co masz sylabusie powinno starczyć

RandomUserName0000
komentarz
komentarz

U mnie z kolei programowania w asemblerze miało być realizowane w ramach zajęć z Architektury komputerowej, ale odeszło się od tego pomysłu na potrzeby programowania mikrokontrolerów i układów.