x-kom hosting

Konfiguracja nowego komputera

Krypton
utworzono
utworzono

Cześć, niedługo ma do mnie przyjść nowy, już złożony komputer ze wszystkimi częściami oraz napędem zewnętrznym. Niestety nie będzie on miał Windowsa, więc nie liczę też na to by posiadał wgrane sterowniki lub skonfigurowany BIOS. Jestem zupełnie zielony w tych sprawach, więc czy mógłby ktoś z was:

- krok po kroku łopatologicznie objaśnić mi proszę co należy zrobić (jak skonfigurować BIOS, sterowniki itp.), lub chociaż podesłać link do jakiegoś dobrego poradnika?

- powiedzieć mi, czy to prawda, że startowo na BIOSie mogą być nieoptymalne ustawienia, np. ustawione mniejsze taktowanie procesora, co będzie powodowało że jego moc będzie się marnować? Jeśli to prawda, to jak ustawić opcje na jakieś dobre?
- czy jeśli mam napęd optyczny zewnętrzny (przez USB) to będę mógł za jego pomocą zainstalować Windowsa lub sterowniki do płyty głównej, które mam na płycie CD?

Jeszcze raz proszę o możliwie jak najlepsze wyjaśnienie każdego kroku i z góry dzięki za odpowiedzi

Gość
komentarz
komentarz

1 i 2 - jak jesteś zielony, to nic nie ruszaj. Nie ma uniwersalnych ustawień. Gdyby istniały, to były by domyślnie wgrane prawda? Procesor będzie pracował normalnie. Jak masz dobrego procka, RAMy, płytę główną, chłodzenie i zasilacz, to możesz próbować podkręcać po jakimś czasie, ale nikt tu nie poda konkretnych wartości, jakie masz ustawić, bo nawet dwa zestawy z identycznymi częściami mogą się całkiem inaczej podkręcać. Do normalnego korzystania z komputera nie musisz nic kombinować.

 

3. Tak. Ale sterowniki ściągnął bym najnowsze ze strony producenta płyty głównej i karty graficznej, a następnie wgrał je na pendrive i z pena instalował po instalacji systemu. System też można wgrać przez pendrive i zewnętrzny napęd optyczny nie jest w ogóle potrzebny w dzisiejszych czasach jeżeli nie musisz z jakiegoś powodu odtwarzać płyt.

Krypton
komentarz
komentarz