DannyM utworzono 20 lipca 2020 utworzono 20 lipca 2020 Witam W ostatnim czasie mój internet radiowy miał awarię (doszło do znacznego pogorszenia prędkości) Technik wymienił mi antenę i internet zaczął działać pomyślnie, mam na myśli pobieranie. Pogorszył się za to PING w grach. Niegdyś miałem ping na poziomie 50-60, obecnie regularnie skacze on powyżej 100+ (Średnio 80-90) Dzwoniłem do usługodawcy ale stwierdzili że to nie ich wina, i wszystko jest OK bo Speedtesty pokazują ping 20 Nie jest to wina WIFI bo sprawdzałem też na bezpośrednimi podpięciu kabla Ethernet. Proszę o pomoc. Załączam wyniki Testów https://ibb.co/pLmcKfW
gavron7 komentarz 20 lipca 2020 komentarz 20 lipca 2020 1. https://www.forumpc.pl/topic/486831-pewnie-tu-jest-tw%C3%B3j-problem-przeczytaj-zanim-za%C5%82o%C5%BCysz-w%C4%85tek/2. Nie usuwaj ipkow jeśli chcesz pomocy. Skąd mam wiedzieć czy drugi host to twój host isp czy poza nim?Wysłane z mojego Lenovo TB3-850M przy użyciu Tapatalka
DannyM komentarz 20 lipca 2020 Autor komentarz 20 lipca 2020 1. Dostawca to Tzw MIK-NET (wydaje mi się że to pod operator Netii) 2. Radiowy 3. Antena na dachu, od anteny kabel idący do małej skrzynki (brak przycisków) od której odprowadzany jest kabel do komputera lub routera (Ethernet) 4. Router TPlink TL-WR841N Karta Sieciowa - Realtek Gaming GbE Family Controller (nie jestem pewien czy to poprawna nazwa) 5. Łączę się po kablu 6. Testowałem gry na jednym komputerze. 7: Wyłączenie IPv6 nie pomogło. Host Name . . . . . . . . . . . . : DESKTOP-RBN1CEQ Primary Dns Suffix . . . . . . . : Node Type . . . . . . . . . . . . : Hybrid IP Routing Enabled. . . . . . . . : No WINS Proxy Enabled. . . . . . . . : No Ethernet adapter Ethernet: Connection-specific DNS Suffix . : Description . . . . . . . . . . . : Realtek Gaming GbE Family Controller Physical Address. . . . . . . . . : B4-2E-99-90-A7-B4 DHCP Enabled. . . . . . . . . . . : Yes Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes IPv4 Address. . . . . . . . . . . : 192.168.0.107(Preferred) Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0 Lease Obtained. . . . . . . . . . : poniedziałek, 20 lipca 2020 17:36:33 Lease Expires . . . . . . . . . . : poniedziałek, 20 lipca 2020 20:36:32 Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.0.1 DHCP Server . . . . . . . . . . . : 192.168.0.1 DNS Servers . . . . . . . . . . . : 192.168.0.1 NetBIOS over Tcpip. . . . . . . . : Enabled Interface List 10...b4 2e 99 90 a7 b4 ......Realtek Gaming GbE Family Controller 1...........................Software Loopback Interface 1 =========================================================================== IPv4 Route Table =========================================================================== Active Routes: Network Destination Netmask Gateway Interface Metric 0.0.0.0 0.0.0.0 192.168.0.1 192.168.0.107 35 127.0.0.0 255.0.0.0 On-link 127.0.0.1 331 127.0.0.1 255.255.255.255 On-link 127.0.0.1 331 127.255.255.255 255.255.255.255 On-link 127.0.0.1 331 192.168.0.0 255.255.255.0 On-link 192.168.0.107 291 192.168.0.107 255.255.255.255 On-link 192.168.0.107 291 192.168.0.255 255.255.255.255 On-link 192.168.0.107 291 224.0.0.0 240.0.0.0 On-link 127.0.0.1 331 224.0.0.0 240.0.0.0 On-link 192.168.0.107 291 255.255.255.255 255.255.255.255 On-link 127.0.0.1 331 255.255.255.255 255.255.255.255 On-link 192.168.0.107 291 =========================================================================== Persistent Routes: None IPv6 Route Table =========================================================================== Active Routes: If Metric Network Destination Gateway 1 331 ::1/128 On-link 1 331 ff00::/8 On-link =========================================================================== Persistent Routes: None 1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.0.1 2 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.3.1 3 46 ms 18 ms 32 ms 192.168.218.1 4 60 ms 30 ms 38 ms 81.210.7.153 5 32 ms 32 ms 39 ms 87.204.224.45 6 25 ms 39 ms 44 ms 87.204.224.110 7 41 ms 36 ms 28 ms 87.204.224.72 8 49 ms 56 ms 43 ms 83.238.248.18 9 158 ms 71 ms 90 ms 83.238.249.64 10 39 ms 104 ms 53 ms 213.195.141.49 11 22 ms 61 ms 81 ms 142.250.37.193 12 47 ms 33 ms 30 ms 142.250.224.89 13 91 ms 74 ms 29 ms 8.8.8.8
gavron7 komentarz 20 lipca 2020 komentarz 20 lipca 2020 1. Masz podwójny NAT i to on może powodować problemy. Pozbądź się go (opisałem w moich wypocinach)2. Pierwszy lag masz wg screenów na radiu ale wg tego co wkleiles na routerze isp. Może to świadczyć o złej konfiguracji radia, braku widoczności do bazy itp. są wakacje drzewa porosły więc tu może być problem. Jeśli tak jest to obawiam się że w ciągu 2lat będziesz musiał poszukać innego isp.Jak rozumiem nie masz dostępu do radia?Wysłane z mojego Lenovo TB3-850M przy użyciu Tapatalka
DannyM komentarz 20 lipca 2020 Autor komentarz 20 lipca 2020 https://ibb.co/dQNnN50 Tak wygląda ten box od internetu. ^^ 1. Czy na nim da się wykonać ten trick z usunięciem podwójnego NATU? mógłbyś opisać to lepiej krok po kroku, mam wrażenie że na infolinii nie pracują kompetentni ludzie. 2. Technik wspiął się na dach kilka dni temu, zmieniał antenę a także jej położenie i dlatego sądzę że dostępem jest ok. Antena stosunkowo wysoko, przekaźnik również. Dostawca jak i ten wspomniany technik zarzekają się że wszystko z ich strony jest ok i powinno działać jak należy. Mogę wykonać jeszcze inne pomiary abyś miał lepszy wgląd w sytuację?
gavron7 komentarz 20 lipca 2020 komentarz 20 lipca 2020 nie wiem po co mi zdjęcie zasilacza mam multim takich po domu porozrzucanych, po aucie i wszędzie indziej 1. co mam więcej opisać niż to co Ci powiedziałem bo nie rozumiem? (w linku wyżej masz "PODWÓJNY NAT")... 2. nie potrzebuję 'pomiarów' chyba że masz login/hasło do anteny , bo z Twojego punktu więcej nic nie zrobisz. 3. wywalenie podwójnego NATa nie wiem czy polepszy, ale na pewno nie zaszkodzi, ale jak na mój gust to problem masz z dosyłem. Ewentualnie porób jeszcze kilka 'traceroute' do 8.8.8.8 , w różnych godzinach wtedy będzie bardziej klarowne (najlepiej teraz jak wszyscy inni klienci ISP korzystają z tego)
DannyM komentarz 20 lipca 2020 Autor komentarz 20 lipca 2020 1.Tak, wiem czytałem cały twój artykuł Ale jak powiem Babce na infolinii BRIDGE to ona zbaranieje, i o to mi chodzi aby był jakiś łatwy poradnik krok po kroku jak jej to wytłumaczyć 2.Raczej nie mam log i hasła :/ 3. A Na którą kolumnę z ms w CMD zwracać uwagę, czy analizować wszystkie 3? 1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.0.1 2 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.3.1 3 85 ms 99 ms 31 ms 192.168.218.1 4 24 ms 31 ms 58 ms 81.210.7.153 5 32 ms 42 ms 49 ms 87.204.224.45 6 37 ms 155 ms 61 ms 87.204.224.110 7 59 ms 64 ms 29 ms 87.204.224.72 8 196 ms 82 ms 35 ms 83.238.248.18 9 30 ms 39 ms 38 ms 83.238.249.64 10 46 ms 18 ms 44 ms 213.195.141.49 11 78 ms 32 ms 68 ms 142.250.37.193 12 56 ms 110 ms 34 ms 142.250.224.89 13 95 ms 69 ms 15 ms 8.8.8.8 Sprawdziłem IP tych serwerów które "zawalają" sprawę i koło ping jest wyższy I Wszystkie mają jakieś powiązanie z Netią z Poznania, możliwe że to Netia daje ciała a nie ci moi lokalni? Poczekanie 1-2 tyg może załatwić sprawę?
gavron7 komentarz 20 lipca 2020 komentarz 20 lipca 2020 masz wpływ tylko na 1 i 2. Pierwsze to Twój router, czyli sygnał między kompem a routerem (w te i spowrotem) idze <1ms. Między routerem a anteną (bo jest w trybie routera), kolejne <1ms. Od anteny do pierwszego urządzenia dostawcy które robi jako router 85ms!!!! TO JEST PADAKA! W tym przypadku nie zmieni tego 1 czy 10 NATów.. Mówię, może to świadczyć o złym dowizowaniu (np. antena się przekręciła), braku widoczności optycznej (porosły drzewa), innych przeszkodach terenowych. Tak naprawdę bez zalogowania się na antenę to wróżenie z fusów. Co do infolinii, dzwonisz i mówisz - nie chcę aby Państwa antena pracowała jako router, przestawcie ją w tryb bridge i dajcie mi dane konfiguracyjne które mam wpisać na routerze. Osobiście bym nie czekał, ale ja bym chamsko skasował tą antenę i liczył na to że ich sieć nie ma hasła, bo wtedy bym się sam zlinkował do nich i bym sobie naprawił. A jeśli okazałoby się że ma hasło to niestety ale zamówiłbym serwis po skasowaniu :(. Jest sposób aby sprawdzić czy sieć ichniejsza ma hasło czy nie - musiałbyś wyjść na dach i zobaczyć jakie sieci wifi odbiera Twój telefon (ale uwaga - telefon musi mieć kartę 5GHz, bo zapewne takie radio masz na dachu - mało który ISP leci jeszcze na 2,4GHz). Jak chcesz 'ryzykować' to daj znak, powiem Ci co i jak.
DannyM komentarz 21 lipca 2020 Autor komentarz 21 lipca 2020 Czyli rozumiem że cały problem po ich stronie leży. Ale kiedy próbowałem zgłosić ten ping, powiedzieli że z ich strony wszystko jest ok i nie muszą mi nic zagwarantować. Babka na infolinii powiedziała że masa ludzi dzwoni do niej z za dużym pingiem i ona wszystkich odsyła bo to nie ich sprawa. Jeśli chodzi o 2xNAT to na razie się wstrzymam ze zgłaszaniem tego, poczekam może faktycznie ci od Netii coś poprawią i będzie ok.
gavron7 komentarz 21 lipca 2020 komentarz 21 lipca 2020 teraz zajarzylem... skąd wziąłeś tego operatora? 1. Nie mają swojej adresacji 2. stronę mają na word-press... buahahahhaaha full profeska poprostu dobra, widzę że nie zrobią Ci bridge na radiu, bo terminują wszystko na swoich urządzeniach.... (zgodnie z tym co masz w umowie) wpisz w przeglądarce: http://192.168.3.1/ login i hasło ubnt, może mają też fajnych techników którzy nie zmieniają hasełek do radii sprawdź czy nadal masz problem jak zamiast routera podłączysz bezpośrednio kompa
DannyM komentarz 21 lipca 2020 Autor komentarz 21 lipca 2020 No nie są super ale to w zasadzie najlepszy operator jak na moje warunki. http://192.168.3.1 - nie mogę się tam zalogować, złe dane logowania. Tak przy bezpośrednim połączeniu ciągle występuje ten problem. Dziś rano po wpisaniu komendy trace uzyskałem taki wynik okiem amatora wydaje mi się że całkiem ok. 1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.0.1 2 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.3.1 3 28 ms 30 ms 48 ms 192.168.218.1 4 27 ms 49 ms 57 ms 81.210.7.153 5 27 ms 31 ms 27 ms 87.204.224.45 6 23 ms 34 ms 55 ms 87.204.224.110 7 13 ms 29 ms 28 ms 87.204.224.72 8 27 ms 39 ms 30 ms 83.238.248.18 9 27 ms 39 ms 39 ms 83.238.249.64 10 33 ms 47 ms 39 ms 213.195.141.49 11 25 ms 27 ms 29 ms 142.250.37.193 12 39 ms 29 ms 62 ms 142.250.224.89 13 39 ms 28 ms 54 ms 8.8.8.8 W tym momencie (12:37) po wpisaniu komendy już pojawiło się kilka wyników powyżej 100ms.
gavron7 komentarz 21 lipca 2020 komentarz 21 lipca 2020 nadal >30 na pierwszym ich urządzeniu... po tych wszystkich wynikach uważam że masz źle dowizowaną antenę, dlaczego? bo cały czas na tym hopie masz wysoki wynik, jeśli byłoby za duże obciążenie bazy to w różnych godzinach różne wyniki byś miał, a Ty nawet w środku nocy masz >30ms więc uważam że nie widzą się anteny/źle są dowizowane
DannyM komentarz 21 lipca 2020 Autor komentarz 21 lipca 2020 Czyli katować ich żeby przyjechali i poprawili to? Mogą nie chcieć bo wydaje mi się że dla nich najważniejszym czynnikiem jest prędk download, a to jest OK. Jeśli tak mi powiedzą to samemu przesunę antenę tak aby zgubiła sygnał, wtedy nie będą mieli wyjścia.
gavron7 komentarz 21 lipca 2020 komentarz 21 lipca 2020 wejdź na dach, zrób zdjęcie 'co widzi antena' i daj je tutaj tzn zrob zdjęcie stojąc za antena, ale tak aby bylo widać nie tylko antenę
DannyM komentarz 21 lipca 2020 Autor komentarz 21 lipca 2020 Z tym będzie ciężko... nie mam tak wysokiej drabiny, technicy przywożą swoją. Wydaje mi się że jeśli nie uda mi się zwabić jakoś serwisanta na mój dach to nic z tym internetem się nie poprawi. Chyba że faktycznie problem leży w serwerach Netii i to może tam trzeba napisać mail/zatelefonować.
gavron7 komentarz 21 lipca 2020 komentarz 21 lipca 2020 ale Ty nie jesteś dla nich klientem, więc nic nie zrobisz u netii. https://mik.net.pl/wp-content/uploads/2019/01/Umowa_internet.pdf zgodnie z tym masz paragraf 14, a w nim Pomiar sygnału u klienta - 0 zł więc: wzywasz serwis, celem pomierzenia, ale aby przyszli do ciebie, podłączą się zamiast routera, zalogują się na antenę a Ty najlepiej robisz zdjęcia. Będzie to wyglądało tak jak w załącznikach po prawej masz poziom sygnałów i rate'y do i od anteny. zrób foty. jeśli 'Signal Strength' powinien byc na poziomie -30 - -70dB jeśli jest <-70dB to będzie ci się coraz częściej cięło bo jest brak lub słaba widoczność lub jakieś przeszkody terenowe po drodze, lub po prostu daleko. Połowa wartości 'TX/RX Rate' to to co max możesz mieć download/upload.
DannyM komentarz 21 lipca 2020 Autor komentarz 21 lipca 2020 Ten gość który ostatnio zmienił mi antenę powiedział że po zmianie i zmierzeniu "było 100" ale nie wiem o czym dokładnie mówił twierdził że z racji że jest 100 to spoko a kiedyś było chyba 60 wiem jak to brzmi ale możliwe że mówił o tych dB? Twierdził że wszystko z anteną i mocą jest w porządku i nie wiem czy po prostu chciał mieć z głowy czy faktycznie wszystko jest ok. Wiesz tylko wydaje mi się że to 0zł za pomiar to wtedy kiedy ktoś zakłada dopiero net po raz pierwszy, to prosty chwyt aby przyciągnąć klienta. A jeśli będą chamscy to mogą chcieć 50zł za bezpodstawne wezwanie serwisanta.
gavron7 komentarz 21 lipca 2020 komentarz 21 lipca 2020 (edytowane) jeśli mówił o dB to nie ma szans nawet na zestawienie linku między urządzeniami, nie mówiąc nawet o necie... chyba szumy na poziomie 100dB to wtedy może i tak, ale to o niczym nie świadczy... Jak widzisz ja mam szumy na poziomie 88dB i wyciskam 100/100 (centrum miasta, a nie wioska) Nie nie mogą, cykor jesteś i boisz się... Skoro mają w cenniku 'pomiar' za 0zł to MUSZĄ go wykonać za 0zł, czy im się to podoba czy nie, jeśli tego nie zrobią to nie wywiązują się z umowy. Nie ma nawet napisanego że 'pomiar za 0zł może być wykonany raz na miesiac, reszta płatna xxx zł'. W związku z czym możesz zażyczyć sobie pomiar codziennie i zgodnie z cennikiem i umową którą podpisałeś masz do tego prawo! A jeśli im nie pasuje to niech Ci udowodnią że jest zapis w umowie mówiący inaczej. Masz 2 wyjścia: 1. to co chcesz zrobić - olać temat, tylko wtedy po kiego grzyba zakładałeś tu post, szukałeś pomocy skoro teraz chcesz się poddać? 2. walczyć dalej, bo ewidentnie coś mają u siebie i teraz: a) robisz tak jak napisałem - zero stresu dla Ciebie, zero stresu dla nich b) składasz niezgodność usługi z umową (czyli tak naprawdę piszesz rękojmie) [NIE REKLAMACJE!], w której domagasz się przywrócenia działania usług, albo obniżenia abonamentu do kwoty 1zł/mc do dnia przywrócenia. Załączasz screeny które mi pokazałeś (najlepiej odpal linux live, zrób mtr i zrób SS). Każdy podmiot/sprzedawca bardzo boi się tego (to gorsze od reklamacji), dodatkowo zrzuty nie z windowsów tylko z linuxa będą świadczyć o tym że masz jakąś wiedzę, co dodatkowo podniesie im ciśnienie. Generalnie na takie pismo mają 14 dni KALENDARZOWYCH na odpowiedź. Jeśli tego nie zrobią w ciągu 14 dni (a małe szanse) [informacja do Ciebie MUSI być na piśmie], wtedy zgodnie z prawem zgadzają się na Twoje warunki.... Zrobisz jak chcesz, jeśli też chcesz możesz na priv podać bliższe dane albo np. zadzwonić do mnie (podam ci nr) i na konferencji zadzwonić do nich, ty się zautoryzujesz a ja będę z nimi gadał :> Edytowane 21 lipca 2020 przez gavron7
DannyM komentarz 21 lipca 2020 Autor komentarz 21 lipca 2020 O kurde zaczyna się robić bardzo poważnie widzę Nie to że boję się z nimi iść na wojnę tylko szkoda mi czasu, bo kończy mi się umowa i może faktycznie warto spróbować z innym operatorem. A jeszcze zapytam czy znany ci jest taki termin jak Bufferbloat? czy uważasz że to może powodować problem? Kiedy robiłem SpeedTest na DSL Reports ocena właśnie bufferbloat była F czyli najgorsza, zastanawiam się czy to może mieć związek.
gavron7 komentarz 21 lipca 2020 komentarz 21 lipca 2020 Zrobisz jak chcesz, ale wydaje mi się o ile strona UKE mówi prawdę, to tam nic innego nie znajdziesz Proponuję zrobić speedtest certyfikowany - https://pro.speedtest.pl Jak zrobisz kilka speedtestów (certyfikowanych), to wtedy można wygenerować raport certyfikowany. Jeśli taki raport przedstawisz ISP to gwarantuje Ci że momentalnie będziesz miał stado techników w domu do własnej dyspozycji Tak jak pisałem, ja widzę te wyjścia a walczyć bym wywalczył sądze że to samo za 2 - 3 razy mniejszą kwote na 12 mcy... Ale ja to jestem ja.. ps. żaden Bufferbloat. przecież Ci pingi masz kijowe już do pierwszego urządzenia ISP, więc czym niby przepełniasz bufor? Pingami?! ps2. oczywiście zakładam że przy wykonywaniu wszystkich SS i testów tylko TY jesteś podłączony, po kablu, nie masz żadnych aktualizacji ani innych rzeczy które obciążają łącze
DannyM komentarz 21 lipca 2020 Autor komentarz 21 lipca 2020 No właśnie czy istnieje jakiś sposób aby sprawdzić czy coś z komputera nie zakłóca tego pingu? jakaś ukryta aktualizacja lub coś w tym stylu. Bo ogólnie czyściłem teraz kompa i skanowałem AV.
gavron7 komentarz 22 lipca 2020 komentarz 22 lipca 2020 podlacz sie zamiast routera (wtedy masz pewność że tyl;ko ten komp korzysta z sieci) w menadzeże zadań są jakieś zakładki odnośnie sieci i tam zobacz, nie powiem dokładnie bo nie mam windowsow
DannyM komentarz 22 lipca 2020 Autor komentarz 22 lipca 2020 Raczej sieć nie zabiera mi żadnej mocy z tego co widziałem. Wykonałem jeszcze dodatkowe testy innymi programami pierwsze 2 to diagnostyka ze strony routera i to jedno WINMTR https://ibb.co/vHx0njThttps://ibb.co/3FXMqhMhttps://ibb.co/59qdFPj
DannyM komentarz 23 lipca 2020 Autor komentarz 23 lipca 2020 Gadałem z gościem przez telefon i ta sama śpiewka że nic nie mogą poradzić. Sam zaproponował mi zmianę operatora jeśli nie odpowiada mi internet dostarczony przez nich, nawet za bardzo nie chcę przysłać mi serwisanta. To chyba koniec batalii.
gavron7 komentarz 23 lipca 2020 komentarz 23 lipca 2020 czyli albo z tej części sieci, albo nie masz widoczności...
Wciąż szukasz rozwiązania problemu? Napisz teraz na forum!
Możesz zadać pytanie bez konieczności rejestracji - wystarczy, że wypełnisz formularz.