x-kom hosting

Wysoki PING.

DannyM
utworzono
utworzono

Witam
W ostatnim czasie mój internet radiowy miał awarię (doszło do znacznego pogorszenia prędkości)
Technik wymienił mi antenę i internet zaczął działać pomyślnie, mam na myśli pobieranie.
Pogorszył się za to PING w grach.
Niegdyś miałem ping na poziomie 50-60, obecnie regularnie skacze on powyżej 100+ (Średnio 80-90)
Dzwoniłem do usługodawcy ale stwierdzili że to nie ich wina, i wszystko jest OK bo Speedtesty pokazują ping 20
Nie jest to wina WIFI bo sprawdzałem też na bezpośrednimi podpięciu kabla Ethernet.
Proszę o pomoc.


Załączam wyniki Testów

https://ibb.co/pLmcKfW

DannyM
komentarz
komentarz

1. Dostawca to Tzw MIK-NET (wydaje mi się że to pod operator Netii)
2. Radiowy
3. Antena na dachu, od anteny kabel idący do małej skrzynki (brak przycisków) od której odprowadzany jest kabel do komputera lub routera (Ethernet)
4. Router TPlink TL-WR841N
Karta Sieciowa - Realtek Gaming GbE Family Controller (nie jestem pewien czy to poprawna nazwa)
5. Łączę się po kablu
6. Testowałem gry na jednym komputerze.
7:
Wyłączenie IPv6 nie pomogło.

 

   Host Name . . . . . . . . . . . . : DESKTOP-RBN1CEQ
   Primary Dns Suffix  . . . . . . . :
   Node Type . . . . . . . . . . . . : Hybrid
   IP Routing Enabled. . . . . . . . : No
   WINS Proxy Enabled. . . . . . . . : No

Ethernet adapter Ethernet:

   Connection-specific DNS Suffix  . :
   Description . . . . . . . . . . . : Realtek Gaming GbE Family Controller
   Physical Address. . . . . . . . . : B4-2E-99-90-A7-B4
   DHCP Enabled. . . . . . . . . . . : Yes
   Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes
   IPv4 Address. . . . . . . . . . . : 192.168.0.107(Preferred)
   Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
   Lease Obtained. . . . . . . . . . : poniedziałek, 20 lipca 2020 17:36:33
   Lease Expires . . . . . . . . . . : poniedziałek, 20 lipca 2020 20:36:32
   Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.0.1
   DHCP Server . . . . . . . . . . . : 192.168.0.1
   DNS Servers . . . . . . . . . . . : 192.168.0.1
   NetBIOS over Tcpip. . . . . . . . : Enabled

 

 

Interface List
 10...b4 2e 99 90 a7 b4 ......Realtek Gaming GbE Family Controller
  1...........................Software Loopback Interface 1
===========================================================================

IPv4 Route Table
===========================================================================
Active Routes:
Network Destination        Netmask          Gateway       Interface  Metric
          0.0.0.0          0.0.0.0      192.168.0.1    192.168.0.107     35
        127.0.0.0        255.0.0.0         On-link         127.0.0.1    331
        127.0.0.1  255.255.255.255         On-link         127.0.0.1    331
  127.255.255.255  255.255.255.255         On-link         127.0.0.1    331
      192.168.0.0    255.255.255.0         On-link     192.168.0.107    291
    192.168.0.107  255.255.255.255         On-link     192.168.0.107    291
    192.168.0.255  255.255.255.255         On-link     192.168.0.107    291
        224.0.0.0        240.0.0.0         On-link         127.0.0.1    331
        224.0.0.0        240.0.0.0         On-link     192.168.0.107    291
  255.255.255.255  255.255.255.255         On-link         127.0.0.1    331
  255.255.255.255  255.255.255.255         On-link     192.168.0.107    291
===========================================================================
Persistent Routes:
  None

IPv6 Route Table
===========================================================================
Active Routes:
 If Metric Network Destination      Gateway
  1    331 ::1/128                  On-link
  1    331 ff00::/8                 On-link
===========================================================================
Persistent Routes:
  None

 

 

 

  1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  192.168.0.1
  2    <1 ms    <1 ms    <1 ms  192.168.3.1
  3    46 ms    18 ms    32 ms  192.168.218.1
  4    60 ms    30 ms    38 ms  81.210.7.153
  5    32 ms    32 ms    39 ms  87.204.224.45
  6    25 ms    39 ms    44 ms  87.204.224.110
  7    41 ms    36 ms    28 ms  87.204.224.72
  8    49 ms    56 ms    43 ms  83.238.248.18
  9   158 ms    71 ms    90 ms  83.238.249.64
 10    39 ms   104 ms    53 ms  213.195.141.49
 11    22 ms    61 ms    81 ms  142.250.37.193
 12    47 ms    33 ms    30 ms  142.250.224.89
 13    91 ms    74 ms    29 ms  8.8.8.8

gavron7
komentarz
komentarz

1. Masz podwójny NAT i to on może powodować problemy. Pozbądź się go (opisałem w moich wypocinach)
2. Pierwszy lag masz wg screenów na radiu ale wg tego co wkleiles na routerze isp. Może to świadczyć o złej konfiguracji radia, braku widoczności do bazy itp. są wakacje drzewa porosły więc tu może być problem. Jeśli tak jest to obawiam się że w ciągu 2lat będziesz musiał poszukać innego isp.

Jak rozumiem nie masz dostępu do radia?

Wysłane z mojego Lenovo TB3-850M przy użyciu Tapatalka

DannyM
komentarz
komentarz

https://ibb.co/dQNnN50
 

Tak wygląda ten box od internetu. ^^


1. Czy na nim da się wykonać ten trick z usunięciem podwójnego NATU? mógłbyś opisać to lepiej krok po kroku, mam wrażenie że na infolinii nie pracują kompetentni ludzie.
2. Technik wspiął się na dach kilka dni temu, zmieniał antenę a także jej położenie i dlatego sądzę że dostępem jest ok. Antena stosunkowo wysoko, przekaźnik również.
Dostawca jak i ten wspomniany technik zarzekają się że wszystko z ich strony jest ok i powinno działać jak należy.
Mogę wykonać jeszcze inne pomiary abyś miał lepszy wgląd w sytuację?

gavron7
komentarz
komentarz

nie wiem po co mi zdjęcie zasilacza :P mam multim takich po domu porozrzucanych, po aucie i wszędzie indziej :P

 

 

 

1. co mam więcej opisać niż to co Ci powiedziałem bo nie rozumiem? (w linku wyżej masz "PODWÓJNY NAT")...

2. nie potrzebuję 'pomiarów' chyba że masz login/hasło do anteny :P, bo z Twojego punktu więcej nic nie zrobisz.

3. wywalenie podwójnego NATa nie wiem czy polepszy, ale na pewno nie zaszkodzi, ale jak na mój gust to problem masz z dosyłem.

 

Ewentualnie porób jeszcze kilka 'traceroute' do 8.8.8.8 , w różnych godzinach wtedy będzie bardziej klarowne (najlepiej teraz jak wszyscy inni klienci ISP korzystają z tego)

 

DannyM
komentarz
komentarz

1.Tak, wiem czytałem cały twój artykuł
Ale jak powiem Babce na infolinii BRIDGE to ona zbaranieje, i o to mi chodzi aby był jakiś łatwy poradnik krok po kroku jak jej to wytłumaczyć ;)
2.Raczej nie mam log i hasła :/
3. A Na którą kolumnę z ms w CMD zwracać uwagę, czy analizować wszystkie 3?

  1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  192.168.0.1
  2    <1 ms    <1 ms    <1 ms  192.168.3.1
  3    85 ms    99 ms    31 ms  192.168.218.1
  4    24 ms    31 ms    58 ms  81.210.7.153
  5    32 ms    42 ms    49 ms  87.204.224.45
  6    37 ms   155 ms    61 ms  87.204.224.110
  7    59 ms    64 ms    29 ms  87.204.224.72
  8   196 ms    82 ms    35 ms  83.238.248.18
  9    30 ms    39 ms    38 ms  83.238.249.64
 10    46 ms    18 ms    44 ms  213.195.141.49
 11    78 ms    32 ms    68 ms  142.250.37.193
 12    56 ms   110 ms    34 ms  142.250.224.89
 13    95 ms    69 ms    15 ms  8.8.8.8

Sprawdziłem IP tych serwerów które "zawalają" sprawę i koło ping jest wyższy
I Wszystkie mają jakieś powiązanie z Netią z Poznania,
możliwe że to Netia daje ciała a nie ci moi lokalni?
Poczekanie 1-2 tyg może załatwić sprawę?

gavron7
komentarz
komentarz

masz wpływ tylko na 1 i 2.

Pierwsze to Twój router, czyli sygnał między kompem a routerem (w te i spowrotem) idze <1ms.

Między routerem a anteną (bo jest w trybie routera), kolejne <1ms.

Od anteny do pierwszego urządzenia dostawcy które robi jako router 85ms!!!!  TO JEST PADAKA!

W tym przypadku nie zmieni tego 1 czy 10 NATów..

 

Mówię, może to świadczyć o złym dowizowaniu (np. antena się przekręciła), braku widoczności optycznej (porosły drzewa), innych przeszkodach terenowych.

Tak naprawdę bez zalogowania się na antenę to wróżenie z fusów.

 

Co do infolinii, dzwonisz i mówisz - nie chcę aby Państwa antena pracowała jako router, przestawcie ją w tryb bridge i dajcie mi dane konfiguracyjne które mam wpisać na routerze.

Osobiście bym nie czekał, ale ja bym chamsko skasował tą antenę i liczył na to że ich sieć nie ma hasła, bo wtedy bym się sam zlinkował do nich i bym sobie naprawił. A jeśli okazałoby się że ma hasło to niestety ale zamówiłbym serwis po skasowaniu :(.

Jest sposób aby sprawdzić czy sieć ichniejsza ma hasło czy nie :) - musiałbyś wyjść na dach i zobaczyć jakie sieci wifi odbiera Twój telefon (ale uwaga - telefon musi mieć kartę 5GHz, bo zapewne takie radio masz na dachu - mało który ISP leci jeszcze na 2,4GHz).

 

Jak chcesz 'ryzykować' to daj znak, powiem Ci co i jak.

DannyM
komentarz
komentarz

Czyli rozumiem że cały problem po ich stronie leży.
Ale kiedy próbowałem zgłosić ten ping, powiedzieli że z ich strony wszystko jest ok i nie muszą mi nic zagwarantować.
Babka na infolinii powiedziała że masa ludzi dzwoni do niej z za dużym pingiem i ona wszystkich odsyła bo to nie ich sprawa.
Jeśli chodzi o 2xNAT  to na razie się wstrzymam ze zgłaszaniem tego, poczekam może faktycznie ci od Netii coś poprawią i będzie ok.
 

gavron7
komentarz
komentarz

teraz zajarzylem... skąd wziąłeś tego operatora?

1. Nie mają swojej adresacji

2. stronę mają na word-press... buahahahhaaha full profeska poprostu

 

dobra, widzę że nie zrobią Ci bridge na radiu, bo terminują wszystko na swoich urządzeniach.... (zgodnie z tym co masz w umowie)

 

wpisz w przeglądarce: http://192.168.3.1/ login i hasło ubnt, może mają też fajnych techników którzy nie zmieniają hasełek do radii

 

sprawdź czy nadal masz problem jak zamiast routera podłączysz bezpośrednio kompa

DannyM
komentarz
komentarz

No nie są super ale to w zasadzie najlepszy operator jak na moje warunki.
http://192.168.3.1 - nie mogę się tam zalogować, złe dane logowania.
Tak przy bezpośrednim połączeniu ciągle występuje ten problem.

Dziś rano po wpisaniu komendy trace uzyskałem taki wynik
okiem amatora wydaje mi się że całkiem ok.
  1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  192.168.0.1
  2    <1 ms    <1 ms    <1 ms  192.168.3.1
  3    28 ms    30 ms    48 ms  192.168.218.1
  4    27 ms    49 ms    57 ms  81.210.7.153
  5    27 ms    31 ms    27 ms  87.204.224.45
  6    23 ms    34 ms    55 ms  87.204.224.110
  7    13 ms    29 ms    28 ms  87.204.224.72
  8    27 ms    39 ms    30 ms  83.238.248.18
  9    27 ms    39 ms    39 ms  83.238.249.64
 10    33 ms    47 ms    39 ms  213.195.141.49
 11    25 ms    27 ms    29 ms  142.250.37.193
 12    39 ms    29 ms    62 ms  142.250.224.89
 13    39 ms    28 ms    54 ms  8.8.8.8

W tym momencie (12:37) po wpisaniu komendy już pojawiło się kilka wyników powyżej 100ms.

gavron7
komentarz
komentarz

nadal >30 na pierwszym ich urządzeniu...

 

po tych wszystkich wynikach uważam że masz źle dowizowaną antenę, dlaczego? bo cały czas na tym hopie masz wysoki wynik, jeśli byłoby za duże obciążenie bazy to w różnych godzinach różne wyniki byś miał, a Ty nawet w środku nocy masz >30ms więc uważam że nie widzą się anteny/źle są dowizowane

 

 

DannyM
komentarz
komentarz

Czyli katować ich żeby przyjechali i poprawili to?
Mogą nie chcieć bo wydaje mi się że dla nich najważniejszym czynnikiem jest prędk download, a to jest OK.
Jeśli tak mi powiedzą  to samemu przesunę antenę tak aby zgubiła sygnał, wtedy nie będą mieli wyjścia.

gavron7
komentarz
komentarz

wejdź na dach, zrób zdjęcie 'co widzi antena' i daj je tutaj

 

tzn zrob zdjęcie stojąc za antena, ale tak aby bylo widać nie tylko antenę

DannyM
komentarz
komentarz

Z tym będzie ciężko...
nie mam tak wysokiej drabiny, technicy przywożą swoją.
Wydaje mi się że jeśli nie uda mi się zwabić jakoś serwisanta na mój dach to nic z tym internetem się nie poprawi.
Chyba że faktycznie problem leży w serwerach Netii i to może tam trzeba napisać mail/zatelefonować.

gavron7
komentarz
komentarz

ale Ty nie jesteś dla nich klientem, więc nic nie zrobisz u netii.

 

https://mik.net.pl/wp-content/uploads/2019/01/Umowa_internet.pdf

zgodnie z tym masz paragraf 14, a w nim

Pomiar sygnału u klienta - 0 zł

 

więc:

wzywasz serwis, celem pomierzenia, ale aby przyszli do ciebie, podłączą się zamiast routera, zalogują się na antenę a Ty najlepiej robisz zdjęcia. Będzie to wyglądało tak jak w załącznikach

 

po prawej masz poziom sygnałów i rate'y do i od anteny. zrób foty. jeśli 'Signal Strength' powinien byc na poziomie -30 - -70dB jeśli jest <-70dB to będzie ci się coraz częściej cięło bo jest brak lub słaba widoczność lub jakieś przeszkody terenowe po drodze, lub po prostu daleko. Połowa wartości 'TX/RX Rate' to to co max możesz mieć download/upload.

 

 

Zrzut ekranu z 2020-07-21 16-27-28.png

DannyM
komentarz
komentarz

Ten gość który ostatnio zmienił mi antenę powiedział że po zmianie i zmierzeniu "było 100" ale nie wiem o czym dokładnie mówił :D
twierdził że z racji że jest 100 to spoko a kiedyś było chyba 60 :D wiem jak to brzmi ale możliwe że mówił o tych dB?
Twierdził że wszystko z anteną i mocą jest w porządku i nie wiem czy po prostu chciał mieć z głowy czy faktycznie wszystko jest ok.
Wiesz tylko wydaje mi się że to 0zł za pomiar to wtedy kiedy ktoś zakłada dopiero net po raz pierwszy, to prosty chwyt aby przyciągnąć klienta.
A jeśli będą chamscy to mogą chcieć 50zł za bezpodstawne wezwanie serwisanta.

gavron7
komentarz
komentarz (edytowane)

jeśli mówił o dB to nie ma szans nawet na zestawienie linku między urządzeniami, nie mówiąc nawet o necie... chyba szumy na poziomie 100dB to wtedy może i tak, ale to o niczym nie świadczy... Jak widzisz ja mam szumy na poziomie 88dB i wyciskam 100/100 :P (centrum miasta, a nie wioska)

 

Nie nie mogą, cykor jesteś i boisz się...

Skoro mają w cenniku 'pomiar' za 0zł to MUSZĄ go wykonać za 0zł, czy im się to podoba czy nie, jeśli tego nie zrobią to nie wywiązują się z umowy. Nie ma nawet napisanego że 'pomiar za 0zł może być wykonany raz na miesiac, reszta płatna xxx zł'. W związku z czym możesz zażyczyć sobie pomiar codziennie i zgodnie z cennikiem i umową którą podpisałeś masz do tego prawo! A jeśli im nie pasuje to niech Ci udowodnią że jest zapis w umowie mówiący inaczej.

Masz 2 wyjścia:

1. to co chcesz zrobić - olać temat, tylko wtedy po kiego grzyba zakładałeś tu post, szukałeś pomocy skoro teraz chcesz się poddać?

2. walczyć dalej, bo ewidentnie coś mają u siebie i teraz:

a) robisz tak jak napisałem - zero stresu dla Ciebie, zero stresu dla nich

b) składasz niezgodność usługi z umową (czyli tak naprawdę piszesz rękojmie) [NIE REKLAMACJE!], w której domagasz się przywrócenia działania usług, albo obniżenia abonamentu do kwoty 1zł/mc do dnia przywrócenia. Załączasz screeny które mi pokazałeś (najlepiej odpal linux live, zrób mtr i zrób SS). Każdy podmiot/sprzedawca bardzo boi się tego (to gorsze od reklamacji), dodatkowo zrzuty nie z windowsów tylko z linuxa będą świadczyć o tym że masz jakąś wiedzę, co dodatkowo podniesie im ciśnienie. Generalnie na takie pismo mają 14 dni KALENDARZOWYCH na odpowiedź. Jeśli tego nie zrobią w ciągu 14 dni (a małe szanse) [informacja do Ciebie MUSI być na piśmie], wtedy zgodnie z prawem zgadzają się na Twoje warunki.... :P

 

Zrobisz jak chcesz, jeśli też chcesz możesz na priv podać bliższe dane albo np. zadzwonić do mnie (podam ci nr) i na konferencji zadzwonić do nich, ty się zautoryzujesz a ja będę z nimi gadał :>

 

Edytowane przez gavron7
DannyM
komentarz
komentarz

O kurde zaczyna się robić bardzo poważnie widzę :D
Nie to że boję się z nimi iść na wojnę tylko szkoda mi czasu, bo kończy mi się umowa i może faktycznie warto spróbować z innym operatorem.
A jeszcze zapytam czy znany ci jest taki termin jak Bufferbloat? czy uważasz że to może powodować problem?
Kiedy robiłem SpeedTest na DSL Reports ocena właśnie bufferbloat była F czyli najgorsza, zastanawiam się czy to może mieć związek.

gavron7
komentarz
komentarz

Zrobisz jak chcesz, ale wydaje mi się o ile strona UKE mówi prawdę, to tam nic innego nie znajdziesz :(

 

Proponuję zrobić speedtest certyfikowany - https://pro.speedtest.pl

 

Jak zrobisz kilka speedtestów (certyfikowanych), to wtedy można wygenerować raport certyfikowany. Jeśli taki raport przedstawisz ISP to gwarantuje Ci że momentalnie będziesz miał stado techników w domu do własnej dyspozycji :P

 

Tak jak pisałem, ja widzę te wyjścia a walczyć bym wywalczył sądze że to samo za 2 - 3 razy mniejszą kwote na 12 mcy... Ale ja to jestem ja.. :P

 

ps. żaden Bufferbloat. przecież Ci pingi masz kijowe już do pierwszego urządzenia ISP, więc czym niby przepełniasz bufor? Pingami?!

 

ps2. oczywiście zakładam że przy wykonywaniu wszystkich SS i testów tylko TY jesteś podłączony, po kablu, nie masz żadnych aktualizacji ani innych rzeczy które obciążają łącze

DannyM
komentarz
komentarz

No właśnie czy istnieje jakiś sposób aby sprawdzić czy coś z komputera nie zakłóca tego pingu? jakaś ukryta aktualizacja lub coś w tym stylu.
Bo ogólnie czyściłem teraz kompa i skanowałem AV.

gavron7
komentarz
komentarz

podlacz sie zamiast routera (wtedy masz pewność że tyl;ko ten komp korzysta z sieci)

w menadzeże zadań są jakieś zakładki odnośnie sieci i tam zobacz, nie powiem dokładnie bo nie mam windowsow

 

DannyM
komentarz
komentarz

Raczej sieć nie zabiera mi żadnej mocy z tego co widziałem.
Wykonałem jeszcze dodatkowe testy innymi programami
pierwsze 2 to diagnostyka ze strony routera i to jedno WINMTR

https://ibb.co/vHx0njT
https://ibb.co/3FXMqhM
https://ibb.co/59qdFPj

DannyM
komentarz
komentarz

Gadałem z gościem przez telefon i ta sama śpiewka że nic nie mogą poradzić.
Sam zaproponował mi zmianę operatora jeśli nie odpowiada mi internet dostarczony przez nich, nawet za bardzo nie chcę przysłać mi serwisanta.
To chyba koniec batalii.

gavron7
komentarz
komentarz

czyli albo z tej części sieci, albo nie masz widoczności...

 

 

Wciąż szukasz rozwiązania problemu? Napisz teraz na forum!

Możesz zadać pytanie bez konieczności rejestracji - wystarczy, że wypełnisz formularz.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego świadczenia usług i wygody użytkowników. Warunki przechowywania i dostępu do plików cookies możesz zmienić w ustawieniach przeglądarki.