x-kom hosting

Laptop nie działa po aktualizacji

Kaer1
utworzono
utworzono

Dzień dobry. Kilkanaście dni temu oddałam do serwisu laptop z Windowsem 7, który wolno działał. Za wymianę dysku na SSD 480Gb, czyszczenie pastą oraz program antywirusowy zapłaciłam ok 1200zł. Po około tygodniu system automatycznie ściągnął mi aktualizację Windowsa, po czym laptop nie odpala (prawdopodobnie po aktualizacji, chyba że aktualizacja w tym czasie była przypadkowa) - ekran jest czarny, po wciśnięciu włącznika słychać ok 1-2 sek próbę uruchomienia... i cisza. Skontaktowałam się z serwisem, oddałam laptop do naprawy. Usłyszałam że serwis nie udziela gwarancji na wykonane usługi i za ewentualną naprawę będę musiała ponownie zapłacić. Na dodatek zakupionego programu antywirusowego także nie da się odzyskać. Czy to to usłyszałam jest zgodne z przepisami? Czy mogę  żądać bezpłatnej naprawy laptopa w ramach gwarancji/rękojmi itp. 1200zł to kwota zbyt duża jak na działanie sprzętu przez kilka dni. Czy serwis nie powinien sprawdzić aktualnej wersji Windowsa, zanim oddał mi laptopa? Czy mam po prostu pecha?

Niebieska
komentarz
komentarz

Ale zdzierstwo. Nie mają prawa odmówić gwarancji na swoje usługi, widzą, że jesteś kobietą i chcą sobie zarobić twoim kosztem. Podejrzewam, że albo padł Ci albo SSD albo źle nałożyli pastę termoprzewodzącą bądź chłodzenie. 

Skoro zakupiłaś antywirus powinni dać instalkę tego programu i klucz. 

  • Dziękuję 1
anioł2009
komentarz
komentarz

1200zł ?????!!!!!! I brak gwarancji na usługę ? Złodziejstwo... Ja bym kontaktował się z rzecznikiem praw konsumenta. Możliwe że windows sie zaktualizował ( może nawet na win 10 ).. Na zakupione programy jak Niebieska wspomniała powinnaś dostać paragony oraz numery seryjne. Co to za serwis ? ( ku przestrodze innych )

  • Dziękuję 1
Kaer1
komentarz
komentarz

To była ta aktualizacja:

https://support.microsoft.com/pl-pl/help/4028685/windows-10-get-the-update

 

Nie wiem czy to zbieg okoliczności czy aktualizacja miała bezpośredni wpływ na awarię. Znalazłam w necie coś takiego:

https://expressit.pl/porady-komputerowe/po-aktualizacjach-komputer-laptop-nie-wlacza-sie-czarny-ekran-nie-reaguje-jak-naprawic/

 

Czy tak było w moim przypadku: nie wiem :(

 

Pan z serwisu zadzwonił dzisiaj do mnie i powiedział, że nie potrafi uruchomić laptopa, że nie jest to awaria związana z usługą, którą on mi świadczył i  jedynie co może zrobić to oddać laptopa do zaprzyjaźnionego laboratorium, które postawi diagnozę bezpłatnie. Niestety w przypadku naprawy to ja będę musiała pokryć koszty a on (serwis) nie będzie już w tym uczestniczył. Serwis nie posiada sprzętu do dalszej naprawy, naprawy Biosu itp.

Na materiały i usługę mam fakturę - program antywirusowy jest ujęty w poz "usługa serwisowa" :) - co prawda wspomniał dzisiaj też, że jakby co to może wgrać mi program antywirusowy na inny komputer, mimo że dany program kupiłam pod dany komputer, no ale ... wyjątkowo w takiej sytuacji :)

 

Z ujawnianiem danych serwisu jeszcze się wstrzymam - poczekam na zakończenie sprawy, jaka będzie diagnoza i jaką propozycję ostateczną usłyszę.

Od momentu odbioru laptopa do awarii minęło dokładnie 13 dni. Bezpośrednio przed problemem z uruchomieniem laptopa system się aktualizował, potem nie jestem pewna czy laptop się uruchomił i zgasł, czy od razu zgasł, ja zobaczyłam jedynie ciemny ekran :))

 

Dziękuję wszystkim za bardzo cenną poradę. Pozdrawiam serdecznie :)

 

 

anioł2009
komentarz
komentarz

Być może wystarczy postawić system win 7 na nowo...Ewentualnie wsad bios nowy wgrac.

27 minut temu, Kaer1 napisał:

Serwis nie posiada sprzętu do dalszej naprawy, naprawy Biosu itp

 

No to super serwis...podstawowy programator bios to must have...

 

27 minut temu, Kaer1 napisał:

oddać laptopa do zaprzyjaźnionego laboratorium,

 

A kasą z naprawy będą się dzielić.

 

Sorry ale cały ten serwis wygląda na SCAM. Gwarancja naprawy w przypadku firmy powinna być, chyba że to chałupniczy "serwisant".

27 minut temu, Kaer1 napisał:

wspomniał dzisiaj też, że jakby co to może wgrać mi program antywirusowy na inny komputer, mimo że dany program kupiłam pod dany komputer, no ale ... wyjątkowo w takiej sytuacji

 

Że jak ??? Zapłaciłaś za ten program to masz dostać numer seryjny do niego w razie czego żebyś to Ty sobie wgrała a nie oni...

Nie ujęcie go w fakturze to już przekręt...

Wciąż szukasz rozwiązania problemu? Napisz teraz na forum!

Możesz zadać pytanie bez konieczności rejestracji - wystarczy, że wypełnisz formularz.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego świadczenia usług i wygody użytkowników. Warunki przechowywania i dostępu do plików cookies możesz zmienić w ustawieniach przeglądarki.