x-kom hosting

Wirus czy coś innego?

KarlL
utworzono
utworzono

Hej. Jestem zielony w tematach informatycznych więc potrzebuje pomocy. 

Cos złego dzieje się z moim laptopem. Długo sie uruchamia a po uruchomieniu bardzo wolno działa, zawiesza się. Uruchomiłem go ponownie i wyświetlił mi się komunikat o tym że system nie może znaleźć pliku igfxHK.exe I żebym sprawdził czy jego nazwa jest właściwa. Mam Windows 8.1. Poczytałem i postanowiłem włączyć dism a później sfc/scannow. Włączyłem dism zgodnie z instrukcją. Po dojściu do 20% zatrzymało się i już z godzinę mieli i nic. Zaczynam więc powoli myśleć o ponownej instalacji Windowsa ale też nie wiem jak to zrobić. Czy macie jakieś pomysły jak sobie poradzić  z tym problemem bez instalacji Windowsa? I 2 pytanie: czy jeśli kupiłem laptopa z Windowsem na dysku to czy powinienem ściągnąć Windowsa ISO ze strony na mój komputer czy mogę to zrobić przez inny laptop a później z płytki jakoś zainstalować  na nowo system? Czy da się to zrobić w ten sposób ? Czy bez klucza wgra mi się ten nowy Windows (też 8.1) ?? Proszę o pomoc bo mocno potrzebuje szybkiego przywrócenia laptopa do zdrowia :)

Niebieska
komentarz
komentarz

Jak kupiles laptop z systemem to klucz masz zaszyty na płycie głównej. Pokaż screen z CrystalDiskInfo. Obojętne na jakim kompie zrobisz bootowalnego pendrive'a, ważne by obraz systemu zgadzał się z kompem, na którym będzie reinstal.

  • Super 1
KarlL
komentarz
komentarz

1. Zaszyty na płycie głównej? Czyli muszę ściągnąć jakiś program żeby go znaleźć czy mogę to zrobić jakoś przez system? 

 

2. Bootowalny pendrive?? Co to znaczy? Ja myślałem, że obraz iso windowsa ściąga się z ich strony i wypala przez program na płytce DVD :P 

 

3. Co to znaczy, że obraz systemu ma się zgadzać z kompem? 

 

Ps. Dziękuję za odpowiedź Niebieska :) 

1.jpg

Niebieska
komentarz
komentarz

Jest taki specjalny układ na płycie głównej, instalator sam ten klucz wyciągnie :)