x-kom hosting

Dostęp do strony internetowej od osoby zarządzającej

Marek6
utworzono
utworzono

Witam

Na wstępie zaznaczę że jestem jeszcze laikiem w sprawach o których piszę więc proszę o wyrozumiałość

Pracuję od roku w rodzinnej firmie transportowej należącej do mojego ojca. Firma posiada stronę internetową którą zarządza nam od dawna pewna osoba i mam tutaj kilka pytań może brzmiących głupio dla osób obeznanych z tematem ale na tych sprawach póki co mało się znam i chciałbym dostać obiektywną pomoc a z kilku względów nie chcę na razie o tym pisać z tą osobą co nam zarządza stroną internetową

1. Chciałbym się dowiedzieć czy jeśli ja (powiedzmy współwłaściciel firmy) bym chciał coś edytować na tej stronie to czy muszę np posiadać zgodę tej osoby co nam zarządza stroną? czy ta osoba co zarządza stroną jest tutaj jakby "bogiem" i ma prawo mi odmówić takiego dostępu do edycji strony (mam tu na myśli drobną edycję typu dodanie zdjęć / zmiana rozkładu jazdy autokarów)? jak to wygląda np. w sensie prawnym? wydaje mi się tak na logikę że musi mi podać na żądanie dostęp do strony bo w końcu strona należy (jak sądzę prawnie) do nas (czyli do firmy, bo założona na zlecenie naszej firmy) i to my mu płacimy. Czy dobrze to rozumuję?

2. No i właśnie jak te przekazanie dostępu do strony (w sensie edycji) ma wyglądać? czy ma mi np. przekazać jakieś hasło czy jakiś klucz? jak to w praktyce wygląda? chciałbym tylko od czasu do czasu jakieś drobne zmiany wprowadzać np wrzucać nowy rozkład jazdy lub zdjęcia itp. bo póki co to zlecam to wszystko tej osobie ale wolałbym to sam robić stąd moje pytanie. Oczywiście mówię tu drobnych zmianach na stronie nie jakiś zaawansowanych. Fakt musiałbym się jeszcze nauczyć edycji strony ale to już osobna sprawa