x-kom hosting

Reklamacja na allegro problemy

Marine21
utworzono
utworzono

Witam. 

Sprzedawca uwzględnił reklamacje z tyłu wadliwego mebla i oświadczył że odbierze towar sam. Termin wyznaczony dwutygodniowy nie został dotrzymany więc napisałem w e-mail do sprzedawcy że wzywam do odbioru narożnika i wypłacenia mi należnej kwoty. Sprzedawca zaczął się tłumaczyć że sprawa koronawirus uniemożliwia mu odbiór meble kiedy go odbierze nie wiadomo a co chodzi i przelew nie będzie go też teraz wykonywał. Zgłosiłem sprawę do pomoc allegro ale za bardzo nie chcą pomóc. 

Z góry dziękuję za pomoc 

anioł2009
komentarz
komentarz

Skoro się boi to nie może wysłać kuriera po ten mebel ???

Niestety obecna sytuacja nie jest na korzyść kupujących chcących reklamować towar gabarytowy (  patrz Twoja sytuacja ) bo covid-19 jest idealną wymówką, a tymczasowe zmiany w funkcjonowaniu wszystkiego pozwalają na "olanie" takich spraw jak umówiony czas 14 dni...Wszystko się może przedłużyć bo wirus, nie wyślę bo wirus.. 

Pisz maile, nie kasuj ich..Zbieraj w razie czego materiały dowodowe.. Jeśli kupiłeś od firmy zapytaj rzecznika praw konsumenta o pomoc, może wystosować pismo do tej firmy jeśli prawo zostało złamane - ale tu też może być nieco inaczej...bo wirus. Jeśli mebel jest warty więcej niż 200zł będzie można szukać później pomocy wyżej niż allegro i uokik.

Marine21
komentarz
komentarz (edytowane)

Sprawę odbioru mebla rozumiem i nie kwestionuje ale zaczerpnąłem rady u prawnika w tej sprawie i odpowiedział tak 

 
 
 
gavron7
komentarz
komentarz

Napisałeś reklamacje czy niezgodność/rękojmię? Jak reklamacje to możesz sobie ją w buty wsadzic. Napisz niezgodność i nie ma że boli - wtedy prawo wyznacza termin 14 dni a nie "widzimisię" sprzedawcy

Wysłane z mojego Neffos Y5s przy użyciu Tapatalka

Marine21
komentarz
komentarz

Sprawę odbioru mebla rozumiem i nie kwestionuje ale zaczerpnąłem rady u prawnika w tej sprawie i odpowiedział tak 

 

Nie ma zadnych przepisow dotyczacych rekojmi, ze sprzedawca zwraca pieniadze dopiero jak otrzyma towar nie ma takiej podstawy prawnej wiec to jest odrebna kwestia. Jedna kwestia to jest odbior towaru, odbierzecie jak bedzie to mozliwe, nie robie z tym problemu i nie bede naliczal kwoty za przechowywanie gdyz zgadzam sie,ze okolicznosci sa wyjatkowe. Druga odrebna kwestia skoro tresci sa znane to powinniscie zwrocic pieniadze i tu nie ma zadnego problemu zeby przelew byl wykonany.

 

4 minuty temu, gavron7 napisał:

Napisałeś reklamacje czy niezgodność/rękojmię? Jak reklamacje to możesz sobie ją w buty wsadzic. Napisz niezgodność i nie ma że boli - wtedy prawo wyznacza termin 14 dni a nie "widzimisię" sprzedawcy

Wysłane z mojego Neffos Y5s przy użyciu Tapatalka
 

Towar w pierwszym dniu przyszedł uszkodzony więc zgłosiłem go do reklamacji jako wadliwy sprzedawca oznajmił że go naprawi wyznaczył termin naprawy i ten termin minął i nie było reakcji ze strony sprzedawcy zaczelem go ponaglać a w między czasie wynikła następna usterka więc zgłosiłem druga reklamacje i cisza. W między czasie sprawa poszła do Rzecznika on wystosował pismo z kodeksami i wtedy sprzedawca że reklamacje uznaje i odbierze towar a następnie wyślę przelew jak już wyżej wspomniałem sprzedawca nie postępuje zgodnie z prawem wstrzymując przelew dla mnie było to ustalone po konsultacji z prawnikiem

Reklamacja była z tytułu rękojmi 

 

Anawa
komentarz
komentarz

Czyli chciałbyś otrzymać przelew jeszcze przed odebraniem mebli przez sprzedawcę? Bo wygląda na to, że sprzedawca dopiero wyśle pieniądze jak odbierze ten narożnik.

3 godziny temu, Marine21 napisał:

Zgłosiłem sprawę do pomoc allegro ale za bardzo nie chcą pomóc. 

Co to odpisali? Z reguły pomagają.

Marine21
komentarz
komentarz (edytowane)

Tak przelew mam mieć jak sprzedawca odbierze mebel ale pogrywał zemną ponad 2 miesiące co chodzi o naprawę i w końcu i tak go nie naprawił więc nie mam do niego zaufania a dodatkowo jeśli narożnik nie jest już mój i tym bardziej że jest bez wartościowy bo jest uszkodzony po prostu muszę go magazynować nie wiem ile a dodatkowo sprzedawca nie działa zgodnie z prawem wstrzymując dla mnie przelew (tak to zostało ustalone z prawnikiem) 

3 godziny temu, Anawa napisał:

Co to odpisali? Z reguły pomagaj

 

3 godziny temu, Anawa napisał:

 

Niestety nie możemy wymagać od Sprzedającego aby zwrócił środki przed otrzymaniem towaru, tym bardziej z uwagi na obecną sytuację w której nie wiadomo kiedy towar będzie mógł zostać odebrany.

 

Jak już wyżej wspomniałem pod względem kodeksów nie mają do wstrzymywania przelewu prawa czyli allegro poprostu olało sprawę gdyż mogą na sprzedawcę nałożyć ograniczenia a tego nie robią. Co ciekawe 10 dni już trwa ta sprzeczka na wiadomości ze sprzedawca i allegro nie poczyniło w tym czasie żadnych kroków

Wciąż szukasz rozwiązania problemu? Napisz teraz na forum!

Możesz zadać pytanie bez konieczności rejestracji - wystarczy, że wypełnisz formularz.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego świadczenia usług i wygody użytkowników. Warunki przechowywania i dostępu do plików cookies możesz zmienić w ustawieniach przeglądarki.