x-kom hosting

Linux mint - usunięcie z dysku

Kibs
utworzono
utworzono

Witam. Kilka miesięcy temu wymieniałem w kilkuletnim laptopie dysk, ze starego HDD na nowy SSD. Na starym dysku zainstalowany miałem Windows 7, na nowym postanowiłem wypróbować dystrybucję systemu Linux z uwagi na to że jest darmowa. Zainstalowałem na nowym dysku z bootowalnego pendrive system Linux Mint. Obecnie jestem w posiadaniu klucza systemu Windows 10 z wersji studenckiej i chciałbym przesiąść się na ten system. I tu pojawia się problem. Jestem laikiem jeśli chodzi o Linuxa, robiłem research w internecie w poszukiwaniu informacji na temat w jaki sposób pozbyć się z dysku systemu w najłatwiejszy sposób, ale jest niewiele jasnych informacji na ten temat i wszystkie moje dotychczasowe próby kończyły się niepowodzeniem.

 

Za pomocą narzędzia Microsoftowego MediaCreationTool stworzyłem bootowalnego pendrive z Windowsem 10 licząc na to że przy uruchomieniu będzie możliwość zainstalowania i nadpisania Linuxa na istniejącej partycji. Niestety instalator nie uruchamiał się (teoretycznie pendrive był odczytywany bo pojawiało się logo windows ale poza tym nic więcej, po kilku próbach). Probówałem również nagrać raz jeszcze instalator Linuxa Mint licząc na to, że będzie tam jakaś funkcja dezistalacji, nic takiego również nie miało miejsca. Próbowałem utworzyć w linuxie dodatkową partycję, ponieważ wyczytałem w internecie że być może uda się zainstalować windows na partycji bez systemu Linux, ale partycjonowanie dysku na tym systemie jest dla mnie niejasne i pomimo prób w konsoli nie udało mi się tego zrobić.