x-kom hosting

Czarny ekran po instalacji Windows 10

Przejdź do rekomendowanej odpowiedzi Autor: Gość ,
Maci29
utworzono
utworzono

Witam. Ostatnio sformatowałem komputer z Windowsa 7 na 10. Po dniu od instalacji Po uruchomieniu komputera i zalogowaniu się do systemu pojawia się czarny ekran. Jedynym sposobem jest włączenie w menedżerze zadań programu explorer.exe. Wtedy system się włącza. Czy jest jakiś sposób aby wszystko działało poprawnie i żeby system włączał się normalnie? Próbowałem już wielu sposobów np. uruchomienie w trybie awaryjnym, dodanie programu explorer.exe do autostartu. Nic nie pomogło. Czy da się coś z tym zrobić? 

Gość
komentarz
komentarz

spróboj przeskanować dysk za pomocą komendy sfc /scannow

Wciśnij CTRL + Shift + Delete, aby wywołać okno Menedżera zadań. Jeśli się nie pojawi, to możesz wywołać je w inny sposób - wciśnij CTRL + ALT + Delete, a następnie wybierz "Menedżer zadań"

W Menedżerze wybierz "Plik > Uruchom nowe zadanie". Wyświetli się okno uruchamiania, w którym możesz wywołać poszczególne programy.

Wpisz w nim polecenie cmd, a następnie zaznacz opcję "Utwórz to zadanie z uprawniemai administracyjnymi" i kliknij OK. Spowoduje to wywołanie Wiersza polecenia w trybie administratorskim.

Wpisz w nim komendę "sfc /scannow" (bez cudzysłowów) i potwierdź przyciskiem Enter.

Dysk zostanie teraz przeskanowany w poszukiwaniu błędów - jeśli coś zostanie znalezione, to system automatycznie spróbuje naprawić problemy. Pamiętaj aby to robić przy tym jak masz czarny ekran a nie na pulpicie.

 

Maci29
komentarz
komentarz

Spróbuję, lecz problemem jest też to, że cmd nie chce się otworzyć. Otwiera się i po chwili znika. Da się to naprawić?

 

Przeskanowałem dysk, ale nie w cmd tylko w PowerShellu. Nic to nie dało

  • Rekomendowana odpowiedź
Gość
komentarz
komentarz
7 godzin temu, Maci29 napisał:

Spróbuję, lecz problemem jest też to, że cmd nie chce się otworzyć. Otwiera się i po chwili znika. Da się to naprawić?

 

Przeskanowałem dysk, ale nie w cmd tylko w PowerShellu. Nic to nie dało

W rejestrze systemowym podczas aktualizacji / instalacji Windowsa tworzony jest klucz, który odpowiada za konfigurację Pulpitu. Czarny ekran sygnalizuje, że coś poszło nie tak i nie mogło dojść do ukończenia konfiguracji - należy w takim wypadku usunąć klucz, który jest prawdopodobnie uszkodzony i powoduje błąd.

Ponownie uruchom Menedżer zadań i wybierz "Plik > Uruchom nowe zadanie". Tym razem wpisz polecenie regedit i naciśnij OK.

Uruchamianie Edytora rejestru

W oknie Edytora rejestru przejdź do poniższej ścieżki, rozwijając każdy folder w pasku bocznym po lewej stronie:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\ActiveSetup\Installed Components\

Po rozwinięciu klucza "Installed Components" znajdziesz listę pomniejszych kluczy o losowych nazwach. Musimy znaleźć klucz, który posiada wartość domyślną o nazwie "Windows Desktop Update". Sprawdzamy po kolei każdy klucz aż znajdziemy ten, który posiada wspomnianą wartość.

Usuwanie klucza z wartością Windows Desktop Update

Gdy go znajdziesz, to musisiz go usunąć. Klglikamy w znaleziony klucz po lewej stronie prawym przyciskiem myszy i wybieramy "Usuń". Po usunięciu możemy zamknąć Edytora rejestru.

Ale przy czarnym ekranie!

Gość
komentarz
komentarz

Trudno mi powiedzieć. Mój brat miał to samo z laptopem ale zaktualizował system i po problemie.

Wciąż szukasz rozwiązania problemu? Napisz teraz na forum!

Możesz zadać pytanie bez konieczności rejestracji - wystarczy, że wypełnisz formularz.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego świadczenia usług i wygody użytkowników. Warunki przechowywania i dostępu do plików cookies możesz zmienić w ustawieniach przeglądarki.