Maci29 utworzono 18 czerwca 2019 utworzono 18 czerwca 2019 Witam. Ostatnio sformatowałem komputer z Windowsa 7 na 10. Po dniu od instalacji Po uruchomieniu komputera i zalogowaniu się do systemu pojawia się czarny ekran. Jedynym sposobem jest włączenie w menedżerze zadań programu explorer.exe. Wtedy system się włącza. Czy jest jakiś sposób aby wszystko działało poprawnie i żeby system włączał się normalnie? Próbowałem już wielu sposobów np. uruchomienie w trybie awaryjnym, dodanie programu explorer.exe do autostartu. Nic nie pomogło. Czy da się coś z tym zrobić?
Gość komentarz 18 czerwca 2019 komentarz 18 czerwca 2019 spróboj przeskanować dysk za pomocą komendy sfc /scannow Wciśnij CTRL + Shift + Delete, aby wywołać okno Menedżera zadań. Jeśli się nie pojawi, to możesz wywołać je w inny sposób - wciśnij CTRL + ALT + Delete, a następnie wybierz "Menedżer zadań" W Menedżerze wybierz "Plik > Uruchom nowe zadanie". Wyświetli się okno uruchamiania, w którym możesz wywołać poszczególne programy. Wpisz w nim polecenie cmd, a następnie zaznacz opcję "Utwórz to zadanie z uprawniemai administracyjnymi" i kliknij OK. Spowoduje to wywołanie Wiersza polecenia w trybie administratorskim. Wpisz w nim komendę "sfc /scannow" (bez cudzysłowów) i potwierdź przyciskiem Enter. Dysk zostanie teraz przeskanowany w poszukiwaniu błędów - jeśli coś zostanie znalezione, to system automatycznie spróbuje naprawić problemy. Pamiętaj aby to robić przy tym jak masz czarny ekran a nie na pulpicie.
Maci29 komentarz 18 czerwca 2019 Autor komentarz 18 czerwca 2019 Spróbuję, lecz problemem jest też to, że cmd nie chce się otworzyć. Otwiera się i po chwili znika. Da się to naprawić? Przeskanowałem dysk, ale nie w cmd tylko w PowerShellu. Nic to nie dało
Rekomendowana odpowiedź Gość komentarz 18 czerwca 2019 Rekomendowana odpowiedź komentarz 18 czerwca 2019 7 godzin temu, Maci29 napisał: Spróbuję, lecz problemem jest też to, że cmd nie chce się otworzyć. Otwiera się i po chwili znika. Da się to naprawić? Przeskanowałem dysk, ale nie w cmd tylko w PowerShellu. Nic to nie dało W rejestrze systemowym podczas aktualizacji / instalacji Windowsa tworzony jest klucz, który odpowiada za konfigurację Pulpitu. Czarny ekran sygnalizuje, że coś poszło nie tak i nie mogło dojść do ukończenia konfiguracji - należy w takim wypadku usunąć klucz, który jest prawdopodobnie uszkodzony i powoduje błąd. Ponownie uruchom Menedżer zadań i wybierz "Plik > Uruchom nowe zadanie". Tym razem wpisz polecenie regedit i naciśnij OK. W oknie Edytora rejestru przejdź do poniższej ścieżki, rozwijając każdy folder w pasku bocznym po lewej stronie: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\ActiveSetup\Installed Components\ Po rozwinięciu klucza "Installed Components" znajdziesz listę pomniejszych kluczy o losowych nazwach. Musimy znaleźć klucz, który posiada wartość domyślną o nazwie "Windows Desktop Update". Sprawdzamy po kolei każdy klucz aż znajdziemy ten, który posiada wspomnianą wartość. Gdy go znajdziesz, to musisiz go usunąć. Klglikamy w znaleziony klucz po lewej stronie prawym przyciskiem myszy i wybieramy "Usuń". Po usunięciu możemy zamknąć Edytora rejestru. Ale przy czarnym ekranie!
Gość komentarz 19 czerwca 2019 komentarz 19 czerwca 2019 Trudno mi powiedzieć. Mój brat miał to samo z laptopem ale zaktualizował system i po problemie.
Wciąż szukasz rozwiązania problemu? Napisz teraz na forum!
Możesz zadać pytanie bez konieczności rejestracji - wystarczy, że wypełnisz formularz.