x-kom hosting

Ścinanie się gier na internecie mobilnym LTE od Plusa

Destroy10
utworzono
utworzono

Witam. Mam liczne problemy ze ścinaniem się gier typu np. Counter Strike : Global Offensive. Zrobiłem test programem pingplotter i wykazało to co na zdjeciu w załączniku. Czy to jest problem tego że ścinają mi się gry ? Jak działają straty pakietów a gry online ? Mój internet to internet mobilny LTE od Plusa.

 

Router : HUAWEI E5573

 

Dodam jeszcze że test programem pingplotter był robiony do najbardziej banalnego serwera jakim jest google :/

 

Bardzo prosze o odpowiedź i z góry dziękuje.

Bez tytułu.png

Caduceus
komentarz
komentarz

Witaj!
Straty pakietów mogą być bardzo dotkliwe gdy gra się w gry online, różnego rodzaju shootery sieciowe jak CS czy gry MMO. Najlepiej widoczne to, jak bardzo bolesne mogą być packet losty obrazują komunikatory głosowe jak skype czy discord, gdzie nawet nieznaczne utraty pakietów ucinają całe słowa. Jeśli problemy z zacinaniem się gier występują tylko w grach multi, to na 90% jest to wina utraty pakietów.
Pozdrawiam!

Po co nabijasz posty// to żadna pomoc w Temacie//politolog

  • Dziękuję 1
Destroy10
komentarz
komentarz
Dnia 23.03.2019 o 21:59, Caduceus napisał:

Witaj!
Straty pakietów mogą być bardzo dotkliwe gdy gra się w gry online, różnego rodzaju shootery sieciowe jak CS czy gry MMO. Najlepiej widoczne to, jak bardzo bolesne mogą być packet losty obrazują komunikatory głosowe jak skype czy discord, gdzie nawet nieznaczne utraty pakietów ucinają całe słowa. Jeśli problemy z zacinaniem się gier występują tylko w grach multi, to na 90% jest to wina utraty pakietów.
Pozdrawiam!

Po co nabijasz posty// to żadna pomoc w Temacie//politolog

 

Bardzo dziękuje za odpowiedź a czy zaprezentowana ilość w % strat pakietów w powyzszym zrzucie ekranu jest duża? 

Caduceus
komentarz
komentarz

Jeżeli w danej sekundzie wystąpi 100% packet loss, to wszystkie dane jakie mały wyjść lub wejść do komputera przepadają - tak, są one duże, kwestia też tego jaka jest częstotliwość występowania u Ciebie 100% utrat pakietów. Generalnie problem z packet lossami często bywa trudny do rozwiązania mieszkając np. w niedużych miejscowościach oddalonych od dużych miast albo na wsiach. Używasz swojego internetu bezprzewodowo? Jeśli tak to ponad model routera, często powodem może być też niedostatecznie dobry sprzęt udostępniający internet poprzez medium bezprzewodowe, dlatego zaleca się nie oszczędzanie na routerze lub puszczenie internetu po kablu.
Pozdrawiam i proszę o odpowiedzi w celu udzielenia pomocy!

  • 4 tygodnie później...
MasterYoghourt
komentarz
komentarz

Ze zdjęcia, które wstawiłeś wynika, że nie było ani jednego straconego pakietu. Kolumna PL% pokazuje, że 100% pakietów odrzucił drugi i trzeci router po drodze do celu. Ale to dotyczyło tylko pakietów ping skierowanych do nich samych, po prostu są tak skonfigurowane aby nie odpowiadać na ping. W tym samym czasie przepuszczały wszystkie pingi idące dalej, gdyż nie zarejestrowano później żadnych pakietów utraconych.

 

Kolumna Avg to uśredniony czas odpowiedzi na ping podany w milisekundach. Max to największy zarejestrowany czas odpowiedzi. Cur to czas odpowiedzi na ostatni wysłany ping.

 

O co chodzi w tym programie PingPlotter ? Wpierw wpisujesz cel jaki chcesz pingować, na przykład onet.pl. Zaraz pokazuje się lista wszystkich routerów (hopów) przez które przechodzi pakiet docierający do celu, jakim jest onet.pl. Program PingPlotter pinguje KAŻDY z tych routerów oddzielnie. Dlatego każdy ma osobne statystyki.

Co nam to daje ? W typowej sytuacji pomaga nam znaleźć winowajcę utraconych pakietów lub wysokiego opóźnienia. Bo jeśli na przykład na piątym hopie będzie 2% utraconych pakietów i każdy kolejny hop także będzie miał co najmniej tyle, to wiadomo, że problem istnieje na piątym hopie albo na połączeniu czwartego z piątym.

W innym przypadku rejestrujemy wysokie średnie opóźnienie na szóstym hopie, które także pojawia się na każdym kolejnym hopie, to także może sugerować problem z szóstym hopem.

Najlepiej obserwować wykres każdego hopa z osobna, by zobaczyć który generuje najwięcej problemów.

 

Ale pamiętajmy, że są metody na oszukanie PingPlotter'a, z którym się już spotkałem. Przykładowo, operator internetu może wiedzieć, że ma przeciążoną sieć generującą problemy i może dać wysoki priorytet dla pakietów ping. To spowoduje, że pingi będą mieć świetne czasy, wszystko będzie wyglądać okej. Ale odpal tylko jakąś grę online, która zawsze korzysta z innego protokołu i portów niż ping, a będzie lag.

  • Dobra wypowiedź 1
  • 4 tygodnie później...
Destroy10
komentarz
komentarz (edytowane)
Dnia 16.04.2019 o 21:17, MasterYoghourt napisał:

Ze zdjęcia, które wstawiłeś wynika, że nie było ani jednego straconego pakietu. Kolumna PL% pokazuje, że 100% pakietów odrzucił drugi i trzeci router po drodze do celu. Ale to dotyczyło tylko pakietów ping skierowanych do nich samych, po prostu są tak skonfigurowane aby nie odpowiadać na ping. W tym samym czasie przepuszczały wszystkie pingi idące dalej, gdyż nie zarejestrowano później żadnych pakietów utraconych.

 

Kolumna Avg to uśredniony czas odpowiedzi na ping podany w milisekundach. Max to największy zarejestrowany czas odpowiedzi. Cur to czas odpowiedzi na ostatni wysłany ping.

 

O co chodzi w tym programie PingPlotter ? Wpierw wpisujesz cel jaki chcesz pingować, na przykład onet.pl. Zaraz pokazuje się lista wszystkich routerów (hopów) przez które przechodzi pakiet docierający do celu, jakim jest onet.pl. Program PingPlotter pinguje KAŻDY z tych routerów oddzielnie. Dlatego każdy ma osobne statystyki.

Co nam to daje ? W typowej sytuacji pomaga nam znaleźć winowajcę utraconych pakietów lub wysokiego opóźnienia. Bo jeśli na przykład na piątym hopie będzie 2% utraconych pakietów i każdy kolejny hop także będzie miał co najmniej tyle, to wiadomo, że problem istnieje na piątym hopie albo na połączeniu czwartego z piątym.

W innym przypadku rejestrujemy wysokie średnie opóźnienie na szóstym hopie, które także pojawia się na każdym kolejnym hopie, to także może sugerować problem z szóstym hopem.

Najlepiej obserwować wykres każdego hopa z osobna, by zobaczyć który generuje najwięcej problemów.

 

Ale pamiętajmy, że są metody na oszukanie PingPlotter'a, z którym się już spotkałem. Przykładowo, operator internetu może wiedzieć, że ma przeciążoną sieć generującą problemy i może dać wysoki priorytet dla pakietów ping. To spowoduje, że pingi będą mieć świetne czasy, wszystko będzie wyglądać okej. Ale odpal tylko jakąś grę online, która zawsze korzysta z innego protokołu i portów niż ping, a będzie lag.

Ale ja mam internet mobilny od Plusa to chyba mówi samo za siebie że nie zbyt nadaje się do grania w gry online, nieprawdaż ? I myśle że tu tkwi mój problem ,,lagów" bo od komputera raczej nie skoro w jednym dniu gra ma mniejsze lagi a w innym dniu znowu straszne :) Pewnie moje lagi zależą od tego jaki dzień ma mój internet. Ponoć jeden z graczy CS:GO testował internet mobilny od Plusa i powiedział że jest straszny do gry :(

politolog
komentarz
komentarz
2 godziny temu, Destroy10 napisał:

Ponoć jeden z graczy CS:GO testował internet mobilny od Plusa i powiedział że jest straszny do gry

Amerykę odkrył:D.Internet mobilny od wszystkich operatorów do pewnych zadań zwłaszcza do grania w gry online, się nie nadaje:).

  • Haha 1
Anawa
komentarz
komentarz

@Destroy10 Do gier typu FPS (tak jak wspomniałeś na początku o Counter Strike : Global Offensive), gdzie milisekundy reakcji mają znaczenie, najlepszym rozwiązaniem będzie stabilny internet, a do tego połączenie komputera z routerem kablem, tak aby zminimalizować wszelkie straty wynikające ze sposobu łączności. Internet mobilny (nie ma znaczenia czy od Plusa, czy od innego operatora) w żadnym przypadku nie nadaje się do tego typu gier, ponieważ - jak sam zauważyłeś - występują lagi. W związku z tym, jeżeli chcesz grać w gry bez ścinania, to musisz skorzystać z innego rodzaju dostępu do internetu.

  • Super 1
Destroy10
komentarz
komentarz
Dnia 12.05.2019 o 11:14, Anawa napisał:

@Destroy10 Do gier typu FPS (tak jak wspomniałeś na początku o Counter Strike : Global Offensive), gdzie milisekundy reakcji mają znaczenie, najlepszym rozwiązaniem będzie stabilny internet, a do tego połączenie komputera z routerem kablem, tak aby zminimalizować wszelkie straty wynikające ze sposobu łączności. Internet mobilny (nie ma znaczenia czy od Plusa, czy od innego operatora) w żadnym przypadku nie nadaje się do tego typu gier, ponieważ - jak sam zauważyłeś - występują lagi. W związku z tym, jeżeli chcesz grać w gry bez ścinania, to musisz skorzystać z innego rodzaju dostępu do internetu.

A czy takie szarpanie grą przy strzelaniu tzw. ,,full auto" albo po prostu w niektórych miejscach na mapie (ale niekiedy na tych samych pozycjach nie pojawiają się znów lagi podczas gry) to typowe objawy grania na internecie mobilnym ? tak to działa i inaczej nie będzie ? dopiero po zmianie internetu na światłowód np. ?

Wciąż szukasz rozwiązania problemu? Napisz teraz na forum!

Możesz zadać pytanie bez konieczności rejestracji - wystarczy, że wypełnisz formularz.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego świadczenia usług i wygody użytkowników. Warunki przechowywania i dostępu do plików cookies możesz zmienić w ustawieniach przeglądarki.