x-kom hosting

Windows 10, pomoc przy instalacji.

gregory1222
utworzono
utworzono

Witam wszystkich. Od razu na wstępie chciałbym zaznaczyć że w kwestiach informatycznych jestem zielony i niestety ale trzeba mi tłumaczyć każdą pier.... krok po kroku. Otóż mój system Windows 8.1 ostatnio zaczął jednym słowem denerwować mnie, i postanowiłem zainstalować Windowsa 10. Oglądałem sporo poradników na yt lecz tak jak mówiłem nie wystarcza mi to. 

Przejdźmy do sedna pytań jakie mnie nurtują:

Mam laptopa Asus K555L 64bit zakupionego 4 lata temu w Media E.... z systemem Windows 8.1, czy teraz mogę ze strony Microsoftu pobrać Windowsa 10, i czy będzie system ode mnie wymagał jakiegoś klucza produktu? Słyszałem że jeśli mam legalnego Windowsa 8.1 mogę bez problemu zainstalować 10, ale czy to prawda pytam was.

Jaką wersie Windowsa 10 wybrać, słyszałem że są jakieś wersje Home, Pro, itd.

Czy instalując Windowsa na PenDrive musi być on całkowicie czysty?

Ile orientacyjnie trwa taka instalacja?

 

Oraz na co zwrócić szczególną uwagę przy instalacji itd.

 

Windows ma być instalowany na czysty system.

 

Z góry dziękuję za pomoc. :)

Psychyoo
komentarz
komentarz

No dobra:) 

1.Wchodzisz na tę stronę https://www.microsoft.com/pl-pl/software-download/windows10ISO

I wubierasz język, wersje. W teoim przypadku to 64 bitowa

2. Pobierasz instalator 

3.Wybierasz jezyk itd 

4.Masz tam dwie opcje pierwsza: uaktualnij system na tym komputerze 

druga: utwórz nośnik   (Wybierasz 1opcje)

5.Zainstaluje ci się nowy windows, ale będziesz miał wszystkie stare pliki

6.(Już w nowym systemie) Wchodzisz w ustawienia > resetowanie do ustawien fabrycznych 

7. Wybierasz jak chcesz wyczyscic swoj komputer (Polecam ta opcje gdzie oczyszczasz swoj komputer ze wszystkiego oprocz systemu

8. To wszystko:)

A jeżeli chcesz instalować w inny sposób no to :

1.Przy uruchamianiu kompa będziesz musiał wejść w opcje bootowania (zazwyczaj f8)