x-kom hosting

Czarny ekran, explorer.exe się nie uruchamia

Szib
komentarz
komentarz

Okazało się, że problem z czarnym ekranem powodował program antywirusowy. :(

  • 11 miesięcy później...

Domin22
komentarz
komentarz

Witam mam taki sam problem jak osoby powyżej 

Addition.txt FRST.txt

Twój_Anioł_Stróż
komentarz
komentarz

@Domin22

 

Infekcji nie widzę, ale w Rejestrze został po niej zmodyfikowany klucz, więc to usuniemy:

Uruchom FRST. Na klawiaturze naciśnij jednocześnie CTRL+Y.Otworzy się Notatnik - wklej do niego:
 

HKU\S-1-5-21-3354463369-4125083052-2165245127-1001\...\Winlogon: [Shell] %comspec% <==== UWAGA
Task: {D94DD199-40EB-4E46-BCCB-D24007224228} - System32\Tasks\ByteFence => C:\Program Files\ByteFence\ByteFence.exe <==== UWAGA
RemoveDirectory: C:\Program Files\ByteFence
R2 McAfee WebAdvisor; C:\Program Files\McAfee\WebAdvisor\ServiceHost.exe [956760 2020-11-14] (McAfee, LLC -> McAfee, LLC)
RemoveDirectory: C:\Program Files\McAfee
S2 ByteFenceService; "C:\Program Files\ByteFence\ByteFenceService.exe" [X] <==== UWAGA
S3 EasyAntiCheat; "C:\Program Files (x86)\EasyAntiCheat\EasyAntiCheat.exe" [X]
S3 GalaxyClientService; "C:\Program Files (x86)\GOG Galaxy\GalaxyClientService.exe" [X]
S3 HnGSteamService; D:\SteamLibrary\steamapps\common\Heroes & Generals\hngservice.exe [X]
S3 Origin Client Service; "C:\Program Files (x86)\Origin\OriginClientService.exe" [X]
S2 Origin Web Helper Service; "C:\Program Files (x86)\Origin\OriginWebHelperService.exe" [X]
S2 VPNProxyMasterService; "C:\Program Files (x86)\VPNMaster\master_vpn-service.exe" [X]
S3 EuGdiDrv; \SystemRoot\system32\EuGdiDrv.sys [X]
C:\Windows\Minidump\*.dmp
Powershell: wevtutil el | Foreach-Object {wevtutil cl "$_"}
EmptyTemp:

Na klawiaturze naciśnij jednocześnie CTRL+S. W FRST kliknij na Fix (NAPRAW).

 

Napisz, czy problem znikł?

.

 

Domin22
komentarz
komentarz

Działa 

Dziękuje za pomoc

  • 4 miesiące później...
Filip1219
komentarz
komentarz

Witam, mam to samo co osoby wyżej. Udało by się pomóc?

FRST.txt Addition.txt

Twój_Anioł_Stróż
komentarz
komentarz

@Filip1219

 

W Twoich logach nie ma niczego, co mogłoby powodować opisany problem.

Filip1219
komentarz
komentarz

@Twój_Anioł_Stróż A wiesz może co innego mogło by powodować problem? 

toska78
komentarz
komentarz (edytowane)
3 godziny temu, Filip1219 napisał:

@Twój_Anioł_Stróż A wiesz może co innego mogło by powodować problem? 

W systemie są zainstalowane 2, aktywnie działające, antywirusy zewnętrzne więc najlepiej zostawić 1 zainstalowany.

Edytowane przez toska78
Filip1219
komentarz
komentarz

@toska78

40 minut temu, toska78 napisał:

W systemie są zainstalowane 2, aktywnie działające, antywirusy zewnętrzne więc najlepiej zostawić 1 zainstalowany.

Zostawiłem jednego, próbuję wszystkich sposobów, a nadal muszę uruchamiać explorer'a manulanie. 

Coś jeszcze może zadziałać aby to naprawić?

toska78
komentarz
komentarz

Jeśli w trybie czystego rozruchu nie ma problemu z czarnym ekranem, znaczy któraś aplikacja (usługa) w autostarcie powoduje nieuruchamianie się explorera.

Filip1219
komentarz
komentarz

@toska78

A dało by radę sprawdzić, która ewentualnie?

toska78
komentarz
komentarz (edytowane)

Po uruchomieniu systemu w trybie czystego rozruchu trzeba włączać pojedynczo poszczególne aplikacje i usługi "niesystemowe" i testować uruchamianie systemu w trybie normalnym (aż do wystąpienia czarnego ekranu). W tym przypadku zacząłbym testowanie od wyłączenia samego antywirusa (zakładka Uruchamianie menedżera zadań oraz wyłączenie usług antywirusa w konfiguracji systemu - msconfig, zakładka Usługi). Jeśli to nie wina antywirusa, to trzeba by sprawdzić tak jak opisałem w 1 zdaniu.

Edytowane przez toska78
Filip1219
komentarz
komentarz

@toska78

Jestem dość zielony w tego typu sprawach, no ale dzięki za pomoc postaram się coś poradzić...

  • 2 tygodnie później...
seledynka
komentarz
komentarz

Dzień dobry, u mnie również pojawił się problem czarnego ekranu a jeszcze wczoraj komputer  dobrze  się odpalał. Mogę prosić o pomoc ?

FRST.txt Shortcut.txt Addition.txt

Twój_Anioł_Stróż
komentarz
komentarz

@seledynka

 

Uruchom FRST.
Skopiuj to poniższe: (ale nigdzie nie wklejaj tego!)

START::
HKU\S-1-5-21-728479014-227874424-1644043518-1001\...\Run: [EPSDNMON] => "" (Brak pliku)
HKU\S-1-5-21-728479014-227874424-1644043518-1001\...\Winlogon: [Shell] %comspec% <==== UWAGA
HKU\S-1-5-21-728479014-227874424-1644043518-1001\...\Command Processor: @mode 20,5 & tasklist /FI "IMAGENAME eq SoundMixer.exe" 2>NUL | find /I /N "SoundMixer.exe">NUL && exit & if exist ( start /MIN "" & tasklist /FI "IMAGENAME eq explorer.exe" 2>NUL | find /I /N "explorer.exe">NUL && exit & explorer.exe & exit ) else ( tasklist /FI "IMAGENAME eq explorer.exe" 2>NUL | find /I /N "explorer.exe">NUL && exit & explorer.exe & exit ) <==== UWAGA
Task: {70A82A78-F7E9-4028-A038-DBD6970430FF} - System32\Tasks\Avast Software\Overseer => C:\Program Files\Common Files\Avast Software\Overseer\overseer.exe /from_scheduler:1 (Brak pliku)
Task: {D5DFDF7D-A791-492A-8357-9E9DDBDFF5E4} - System32\Tasks\Avast Emergency Update => C:\Program Files\Avast Software\Avast\AvEmUpdate.exe (Brak pliku)
Task: {E4EA8247-1087-4F59-8083-8E41FD91D2D5} - System32\Tasks\Opera scheduled Autoupdate 1637258981 => C:\Users\Piotr\AppData\Local\Programs\Opera\launcher.exe --scheduledautoupdate $(Arg0) (Brak pliku)
CHR Session Restore: Default -> [funkcja włączona]
Powershell: wevtutil el | Foreach-Object {wevtutil cl "$_"}
EmptyTemp:
END::

W FRST kliknij na Fix (NAPRAW).

 

albo:

Uruchom FRST. Na klawiaturze naciśnij jednocześnie CTRL+Y.Otworzy się Notatnik - wklej do niego:

HKU\S-1-5-21-728479014-227874424-1644043518-1001\...\Run: [EPSDNMON] => "" (Brak pliku)
HKU\S-1-5-21-728479014-227874424-1644043518-1001\...\Winlogon: [Shell] %comspec% <==== UWAGA
HKU\S-1-5-21-728479014-227874424-1644043518-1001\...\Command Processor: @mode 20,5 & tasklist /FI "IMAGENAME eq SoundMixer.exe" 2>NUL | find /I /N "SoundMixer.exe">NUL && exit & if exist ( start /MIN "" & tasklist /FI "IMAGENAME eq explorer.exe" 2>NUL | find /I /N "explorer.exe">NUL && exit & explorer.exe & exit ) else ( tasklist /FI "IMAGENAME eq explorer.exe" 2>NUL | find /I /N "explorer.exe">NUL && exit & explorer.exe & exit ) <==== UWAGA
Task: {70A82A78-F7E9-4028-A038-DBD6970430FF} - System32\Tasks\Avast Software\Overseer => C:\Program Files\Common Files\Avast Software\Overseer\overseer.exe /from_scheduler:1 (Brak pliku)
Task: {D5DFDF7D-A791-492A-8357-9E9DDBDFF5E4} - System32\Tasks\Avast Emergency Update => C:\Program Files\Avast Software\Avast\AvEmUpdate.exe (Brak pliku)
Task: {E4EA8247-1087-4F59-8083-8E41FD91D2D5} - System32\Tasks\Opera scheduled Autoupdate 1637258981 => C:\Users\Piotr\AppData\Local\Programs\Opera\launcher.exe --scheduledautoupdate $(Arg0) (Brak pliku)
CHR Session Restore: Default -> [funkcja włączona]
Powershell: wevtutil el | Foreach-Object {wevtutil cl "$_"}
EmptyTemp:

Na klawiaturze naciśnij jednocześnie CTRL+S. W FRST kliknij na Fix (NAPRAW).

.

  • Dziękuję 1
seledynka
komentarz
komentarz

Udało się z pierwszą opcją, jestem bardzo wdzięczna i ogromne podziękowania za pomoc :)  

  • 2 miesiące później...
ac_trucker
komentarz
komentarz

Cześć!

Jestem nowy na forum ale nigdzie indziej nie mogę znaleźć pomocy więc pierwszy post jest od razu prośbą o pomoc. 

U mnie też pojawił się problem z czarnym ekranem przy starcie systemu. Nie wiem co namieszało bo problem pojawił się z dnia na dzień a raczej nic nie było instalowane,

Jeżdżę po Europie i często korzystam z publicznych sieci wifi. Mam wykupionego Avasta ale on nic nie wykrył. Czyściłem rejestr CCleanerem i robiłem aktualizacje systemu. Niestety dalej muszę odpalać explorera ręcznie i do tego trwa to dość długo. Tak samo zauważyłem, że komputer dłużej myśli po wpisaniu hasła, kiedy pojawia się napis "zapraszamy".

Logi w załączniku.

Jakieś pomysły co mogło spowodować takie zachowanie?

Addition.txt FRST.txt

Twój_Anioł_Stróż
komentarz
komentarz

@ac-trucker

 

W logach nie ma niczego podejrzanego.

Być może coś było, ale po użyciu CCleanera już się tego nie dowiemy.


Skopiuj to poniższe: (ale nigdzie nie wklejaj tego!)

START::
SearchScopes: HKU\S-1-5-21-3528558262-2955796880-3553364169-1001 -> DefaultScope {28846B92-B0BB-4605-8357-6522265F5750} URL =
SearchScopes: HKU\S-1-5-21-3528558262-2955796880-3553364169-1001 -> {28846B92-B0BB-4605-8357-6522265F5750} URL =
GroupPolicy: Ograniczenia ? <==== UWAGA
Policies: C:\ProgramData\NTUSER.pol: Ograniczenia <==== UWAGA
HKLM\SOFTWARE\Policies\Mozilla\Firefox: Ograniczenia <==== UWAGA
HKLM\SOFTWARE\Policies\Google: Ograniczenia <==== UWAGA
StartRegedit:
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon]
"Shell"="explorer.exe"
EndRegedit:
Powershell: wevtutil el | Foreach-Object {wevtutil cl "$_"}
EmptyTemp:
END::

W FRST kliknij na Fix (NAPRAW).

 

Pokaż raport z tego.

.

  • Dziękuję 1
ac_trucker
komentarz
komentarz

@Twój_Anioł_Stróż

Dziękuję za szybką odpowiedź.

Pomogło. Komputer uruchamia się tak jak przedtem - czyli ok. 1s po wpisaniu pinu pokazuje się pulpit z ikonami,

 

Jeszcze raz zrobiłem skan, wszystko w załączniku.

Zapomniałem wcześniej napisać, że skanowałem też komputer Malwarebytes 4.5.2 i wykrył 28 (chyba) wpisów, które poddał kwarantannie.

Potem przeskanowałem CCleanerem i zauważyłem, że niektóre nazwy tych wpisów się powtarzały w obydwu programach.

Czy powinienem podjąć jeszcze jakieś działania, żeby zabezpieczyć komputer?

 

Addition.txt Fixlog.txt FRST.txt

Twój_Anioł_Stróż
komentarz
komentarz

W nowych logach nie widzę niczego niepokojącego.

 

Skoro komputer teraz uruchamia się prawidłowo, to chyba oznacza, że z Rejestru był usunięty klucz z "explorer.exe" -

dałem FRST komendę do wstawienia tego klucza do Rejestru.

.

  • Dziękuję 1
  • 1 rok później...
theone90
komentarz
komentarz (edytowane)

Cześć ten sam problem. proszę o pomoc. Z góry dziekuję.

FRST.txt Addition.txt

Edytowane przez theone90
Bromidum
komentarz
komentarz (edytowane)

@theone90

1) Odinstaluj:

- µTorrent (HKU\S-1-5-21-1991137755-3042096638-2579851529-1001\...\uTorrent) (Version: 3.6.0.46896 - BitTorrent Inc.)

- Adobe Flash Player 10 ActiveX (HKLM-x32\...\Adobe Flash Player ActiveX) (Version: 10.1.102.64 - Adobe Systems Incorporated)

- CCleaner (HKLM\...\CCleaner) (Version: 6.16 - Piriform)

- NVIDIA GeForce Experience 3.27.0.112 (HKLM\...\{B2FE1952-0186-46C3-BAEC-A80AA35AC5B8}_Display.GFExperience) (Version: 3.27.0.112 - NVIDIA Corporation)

 

Zamienniki:

- qBittorent ( https://www.qbittorrent.org/download.php )  

- BleachBit ( https://www.bleachbit.org )  

 

2) Uruchom FRST/FRST64.exe, wciśnij kombinację klawiszy ctrl + y. Otworzy się notatnik, do którego wklej zawartość skryptu. Zamknij i zapisz. W FRST kliknij „napraw” →


CloseProcesses:
CreateRestorePoint:
HKU\S-1-5-21-1991137755-3042096638-2579851529-1001\...\Winlogon: [Shell] %comspec% <==== UWAGA
HKU\S-1-5-21-1991137755-3042096638-2579851529-1001\...\Run: [MicrosoftEdgeAutoLaunch_17D394802C040DB7CAE7B5A96DD54AFB] => "C:\Program Files (x86)\Microsoft\Edge\Application\msedge.exe" --win-session-start [4210216 2023-09-19] (Microsoft Corporation -> Microsoft Corporation)
HKU\S-1-5-21-1991137755-3042096638-2579851529-1001\...\Run: [ut] => C:\Users\ALTREO.PL\AppData\Roaming\utorrent\uTorrent.exe [2258440 2023-09-14] (Rainberry Inc -> BitTorrent Inc.)
HKU\S-1-5-21-1991137755-3042096638-2579851529-1001\...\Run: [CCleaner Smart Cleaning] => C:\Program Files\CCleaner\CCleaner64.exe [42614688 2023-09-08] (PIRIFORM SOFTWARE LIMITED -> Piriform Software Ltd)
Task: {E164ADEE-B143-4A02-8BF8-FF986077ECBC} - System32\Tasks\CCleaner Update => C:\Program Files\CCleaner\CCUpdate.exe [714256 2023-09-08] (PIRIFORM SOFTWARE LIMITED -> Piriform Software Ltd)
Task: {19D985AA-A690-4C3F-9E7A-248CC1A19B6A} - System32\Tasks\CCleanerCrashReporting => C:\Program Files\CCleaner\CCleanerBugReport.exe [4703648 2023-09-08] (PIRIFORM SOFTWARE LIMITED -> Piriform Software) -> --product 90 --send dumps|report --path "C:\Program Files\CCleaner\LOG" --programpath "C:\Program Files\CCleaner" --configpath "C:\Program Files\CCleaner\Setup" --guid "b0a32571-0007-4f8f-bafd-b1d91c5039ae" --version "6.16.10662" --silent
Task: {E0F10DCF-44AD-40E8-9370-FB5DA59F93FB} - System32\Tasks\Microsoft\Windows\UpdateOrchestrator\USO_UxBroker => %systemroot%\system32\MusNotification.exe  (Brak pliku)
Task: {B1F07E1D-6B4F-4352-84DF-25C81917D719} - System32\Tasks\NVIDIA GeForce Experience SelfUpdate_{B2FE1952-0186-46C3-BAEC-A80AA35AC5B8} => C:\Program Files\NVIDIA Corporation\NVIDIA GeForce Experience\NVIDIA GeForce Experience.exe [3342376 2023-09-01] (Nvidia Corporation -> NVIDIA Corporation)
Task: C:\Windows\Tasks\CCleanerCrashReporting.job => C:\Program Files\CCleaner\CCleanerBugReport.exe
Tcpip\Parameters: [DhcpNameServer] 192.168.33.1
Tcpip\..\Interfaces\{0ab848dd-71d4-4ad8-ac59-6be29028ce03}: [DhcpNameServer] 192.168.33.1
Tcpip\..\Interfaces\{0c2c1530-6778-4837-9bde-43d0a1010e0e}: [DhcpNameServer] 192.168.2.1
Tcpip\..\Interfaces\{47997457-6cda-4893-b289-da6389ffa09e}: [DhcpNameServer] 192.168.33.1
Tcpip\..\Interfaces\{4e923d07-d4fa-488f-9c35-d43c2e76bc70}: [DhcpNameServer] 192.168.33.1
Tcpip\..\Interfaces\{92ef9e9b-7842-44ef-8a9c-230eb5466be6}: [DhcpNameServer] 192.168.23.253
Tcpip\..\Interfaces\{9f04331d-4c40-4abd-a3f1-1e81418fd848}: [DhcpNameServer] 192.168.2.1
Tcpip\..\Interfaces\{ba89ad1b-1ffc-4de0-9a01-48c1628733a9}: [DhcpNameServer] 192.168.33.1
S3 DIRECTIO; \??\D:\BurnInTest\App\BurnInTest\DirectIo64.sys [X]
S3 DIRECTIO37; \??\D:\BurnInTest\App\BurnInTest\DirectIo64.sys [X]
Hosts:
CMD: netsh advfirewall reset 
CMD: sfc /scannow  
EmptyEventLogs:
EmptyTemp: 

 

Plik naprawczy przeznaczony jest tylko dla autora wątku!


Po wykonaniu skryptu i ponownym uruchomieniu załącz utworzony fixlog.txt  

 

3) RogueKiller Anti Malware →  https://www.adlice.com/roguekiller/#alt_download

Zalecane pobranie wersji przenośnej (portable). Przed uruchomieniem pełnego skanowania należy włączyć w ustawieniach bezsygnaturowy „moduł MaIPE (BETA)”; opcjonalnie „skanuj z pełną wydajnością” (ustawienia → ustawienia skanowania).    

 

Zmień serwer DNS na Quad9 → https://www.youtube.com/embed/aujUl3yt6nM?autoplay=1 (podstawowy 9.9.9.9, zapasowy 149.112.112.112) 

Edytowane przez Bromidum
theone90
komentarz
komentarz (edytowane)

Witaj. Po zastosowaniu porad explorer uruchamia się już normalnie. Fixlog załączony. Dzięki wielkie. Pozdrawiam 

Fixlog.txt

Edytowane przez theone90

Wciąż szukasz rozwiązania problemu? Napisz teraz na forum!

Możesz zadać pytanie bez konieczności rejestracji - wystarczy, że wypełnisz formularz.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego świadczenia usług i wygody użytkowników. Warunki przechowywania i dostępu do plików cookies możesz zmienić w ustawieniach przeglądarki.