x-kom hosting

Jak zrobić stronę internetową

MaTT88
utworzono
utworzono

Witam!

Mam pytanie, a mianowicie jak zrobić stronę WWW, ponieważ bardzo chciałbym mieć własną stronę ale jestem w tym zakresie "zielony". Więc tu powstaje moje pytanie:

-jakich programów mam używać,

-jak się tymi programami posługiwać,

-oraz porady, aby mieć bardzo dobrą stronę,

Moja strona miałaby być o np. samochodach i wklejałbym na nią (stronę) ich zdjęcia oraz opisy, różnego rodzaju komentarze i wiele innych rzeczy z nimi związanych np. jakiś download oraz możliwość logowania sie innych użytkowników na mojej stronie.

Bardzo proszę o jakiś poradnik kroczek po kroczku bo jak już mówiłem jestem w tej kategorii "zielony".

Wiem, że taki poradnik pochłania dużo czasu ale mimo wszystko o niego proszę.

Z góry Dziękuję!

byku
komentarz
komentarz

Najpierw polecam lekturę tego tematu:

 

MaTT88 napisał:
-jakich programów mam używać,

Osobiście pod Windows'em korzystam z Notepada++, a pod Linux'em czytałem, że dobry jest Bluefish ( sam dopiero go kompiluję i przetestuję go ).

MaTT88 napisał:
-jak się tymi programami posługiwać,

Pisać to, co wpadnie do głowy i używać przycisku "Zapisz". :)

MaTT88 napisał:
-oraz porady, aby mieć bardzo dobrą stronę,

No to:

- brak efektów dźwiękowych,

- mało elementów Flash'owych ( mam na myśli słabe komputery ),

- nie używać JavaScript'u w nadmiarze,

- nie dawać zbyt dużej ilości animacji,

- poruszanie musi być intuicyjne ( poproś parę osób, aby przetestowały twoją stronę pod tym względem ),

- zgodność z XHTML 1.x w pełni wymagana,

- używać stylów CSS,

- strona powinna ( czy musi, to już sprawa sprzeczna - ja uważam, że musi ) walidować się ( poczytaj o W3C ),

- nie używać kolorów, które "kłują oczy",

- czytelność strony przede wszystkim,

- jasna strona ( czarne strony dają uczucie, jak by było się na warezie, po prostu odpychają ),

- system zarządzania treścią w PHP ( zupełnie ułatwia pracę z stroną ),