x-kom hosting

BSOD przy wychodzeniu z uśpienia nowy laptop Lenovo win10

marcel7373
utworzono
utworzono

Siema,

sprawa jest zagadkowa przynajmniej dla mnie więc chciałbym się dowiedzieć co o tym sądzicie. 

Kilka dni temu zakupiłem laptopa Lenovo Ideapad 330 i5 2.3 Turbo 4.0 12 Gb RAM (4+8) kartą graficzna NVIDIA GTX 1050 4Gb i dwoma dyskami 256 gb SSD i HDD 1Tb. 

Od razu przystąpiłem do instalacji systemu Windows 10 z bootowalnego pendrive'a w wersji Education na dysku SSD. Wszystko przebiegało sprawie i bez kłopotów oprócz tego, że nie działał od samego poczatku Touchpad, ale za pomoca klawiatury tez instalację udało mi się sfinalizować. Komputer szybko się włączył. Sprawdziłem menadżera urządzeń okazało się, że oprócz Touchpada jest jeszcze wiele innych urządzeń do ktorych brakowało sterowników między innymi do karty graficznej NVIDIA. Po chwili jednak windows chociazby sam ściągnąl odpowiednie sterowniki i wszystkie komponenty zostały odpowiednio dodane i uruchomione co było widać z poziomu menadżera urzadzeń. Do tego momentu wszystko było git. Od razu przystąpiłem do instalacji instalacji potrzebych mi programów pierwszym z nich był Autodesk Inventor Professional. Ze względu na to, że program ma ok 13gb trochę to trwało więc zostawiłem komputer a ja zająłem się inną czynnością. 

Po powrocie do komputera okazało się, że się wyłączył. Myślę, dziwne no ale moze instalacja dobiegła końca i się sam chciał zrestartować czy coś. Więc normalnie przyciskiem spróbowałem go uruchomić i wtedy pojawił się pierwszy raz BSOD, ale tak szybko mignął, że nawet nie bylem w stanie odczytać błędu (bo Win 10 najczęściej od razu pisze co jest nie halo) po tym komputer się zrestartował i działał normalnie a program którego instalacja trwała wcześniej normalnie się zainstalował i działał bez zarzutów. Dlatego nie zwróciłem na to uwagi, aż do następnego uruchomienia komputera a właściwie próby wybudzenia go z uśpienia. Od czasu tamtej awarii komputer za każdym razem kiedy zostanie sklapnięty i otworzony nie jest w stanie wrócić ze stanu uśpienia i ponownie wywala BSOD z błędem KERNEL DATA INPAGE ERROR. Po czym restartuje się i uruchamia juz normalnie. Skanowanie dysku nie wykrywa żadnych błędów, antywirus też, co ciekawe nawet w BlueScreenView nie rejestruje tych BSOD, nie ma tam żadnych wzmianek o jakimkolwiek błędzie. Szukam od wczoraj na internecie rozwiązania tego problemu. Dodam jeszcze że reinstalacja Windowsa 10 tez nie pomogła. Wrzucam parę zrzutów z błędu i Biosa, nie mam pojęcia gdzie tkwi błąd, nie wydaje mi się, żeby komponenty takie jak Dysk Ram czy Płyta w nowym laptopie były uszkodzone. Jakieś pomysły?  

IMG_20181109_105438.jpg

IMG_20181109_105423.jpg

Screenshot_20181109-105348.jpg

Youki
komentarz
komentarz
Dnia 9.11.2018 o 10:56, marcel7373 napisał:

nie wydaje mi się, żeby komponenty takie jak Dysk Ram czy Płyta w nowym laptopie były uszkodzone.

Mogą być, to nie ma znaczenia czy nowe, czy używane.

Czyli teraz w ogóle nie możesz uruchomić systemu czy możesz?

Jeśli tak to spakuj pliki z folderu MInidump i wrzuć na jakiś upload.

marcel7373
komentarz
komentarz

@Youki właśnie od nich tego laptopa kupowałem, napisałem do nich maila i faktycznie problem udało się rozwiązać właśnie zmieniając ustawienia uśpienia na hybrydowe. 
Dzięki za pomoc :D 
 

Wciąż szukasz rozwiązania problemu? Napisz teraz na forum!

Możesz zadać pytanie bez konieczności rejestracji - wystarczy, że wypełnisz formularz.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego świadczenia usług i wygody użytkowników. Warunki przechowywania i dostępu do plików cookies możesz zmienić w ustawieniach przeglądarki.