avi6562 utworzono 31 października 2018 utworzono 31 października 2018 Witam, problem polega na tym że od jakiegoś czasu może 3 tygodnie skacze mi ping od 20-400 co 10 sekund. Router (mikrotik) używam od 3 lat bez żadnych zarzutów, wifi jest włączone cały czas, bo wynajmujemy gości, ale dawniej żadnego problemu z takim pingiem nie miałem, przynajmniej nie skakał. Od tygodnia nikt nie łączy się z wifi, a skoki dalej są już próbowałem wszystkiego co było napisane na forach, a i oczywiści łączę się komputerem stacjonarnym bezpośrednio przez kabel do routera. Komputer skanowałem avastem, ccleaner, combofix tak więc jest czysty jak łza. Jest czasami taki przepływ że nie skacze aż tak bardzo przez pare godzin ale później powraca to samo. Podaje parametry Windows 7 64 bit Realtek PCIe GbE Family Controller - Sterowniki przywracałem, po czym zainstalowałem najnowsze. mIKROTIK RB951UI - 2HND ( nie wiem jak połączyć się do niego) Do routera podlączone są także kamery oraz jeden modem (przedtem nie było problemu) Podaje jeszcze screeny o które pewnie będzie mowa Proszę o pomoc
MasterYoghourt komentarz 31 października 2018 komentarz 31 października 2018 Nie wiedzę tych skoków ping. Wykonaj polecenie: ping onet.pl -t Poczekaj 10 minut i naciśnij kombinację klawiszy ctrl + c. Wrzuć tutaj podsumowanie. 1
avi6562 komentarz 31 października 2018 Autor komentarz 31 października 2018 (edytowane) Test robiłem około 30 min , wrzucam screen Dodam że nagrałem klip w tym samym czasie jaka jest sytuacja w grach, sam zobacz..
MasterYoghourt komentarz 1 listopada 2018 komentarz 1 listopada 2018 Ściągnij program PingPlotter: https://www.pingplotter.com/ Zainstaluj, zapuść ping do onet.pl, dodaj cztery pierwsze hopy z listy powyżej do wykresów, klikając na nie dwukrotnie. Rozciągnij okno wykresów do góry, na to szare puste pole, daj na pełny ekran. Poczekaj 10 minut i daj zrzut ekranu. W czasie testu, nikt inny niech nie korzysta z neta. 1
avi6562 komentarz 1 listopada 2018 Autor komentarz 1 listopada 2018 rano ping był ok ale teraz znowu powrócił koszmar Moze to wina karty sieciowej ? już nie wiem czekam na propozycje od fachowców.
MasterYoghourt komentarz 2 listopada 2018 komentarz 2 listopada 2018 (edytowane) Coś jest ewidentnie nie tak. Widać wysokie skoki ping na ostatnim hopie, numer 9, należącym do onet.pl. Skoki na wykresie hopa 9 są powyżej 100ms i zdarzają się zagubione pakiety. Hop numer jeden i dwa działa świetnie, nie będą nas teraz interesować. Na hopie numer 3 są skoki aż do 50ms. A na routerze numer 4 nawet do 100ms. Zrób kolejny test ale tym razem daj na wykres tylko hopy numer 3,4,5,6 i ostatni. 1
MasterYoghourt komentarz 2 listopada 2018 komentarz 2 listopada 2018 No i dalej także jest poryte, ale nie wspólnego odnośnika. Testy wykonuj po godzinie 17:00 w dni powszednie, kiedy jest największe obciążenie sieci. Zrób następny test z hopami numer 5,6,7,8,9.
avi6562 komentarz 2 listopada 2018 Autor komentarz 2 listopada 2018 Tak to wygląda po 17, a może to karta sieciowa coś jest nie tak?
MasterYoghourt komentarz 4 listopada 2018 komentarz 4 listopada 2018 Jest jakiś ślad. O godzinie 17:04 były braki odpowiedzi na 5,6,7 hopie i miało to swoje odzwierciedlenie na ostatnim hopie w skoku opóźnienia. Poza tym, widać, że każdy hop od 5 do 8 ma ewidentny problem z odpowiedzią na pakiet skierowany bezpośrednio do niego samego. Objawia się to wysokimi skokami opóźnień na ich wykresach, powyżej 70ms. Zrób kolejny test, z hopami od 3 do 9. Dnia 2.11.2018 o 17:12, avi6562 napisał: a może to karta sieciowa coś jest nie tak? Nie sądzę, bo hop numer 2 i 3 odpowiadały poprawnie. Po prostu, operatorzy sprzedają ludziom łącza po kilkaset megabitów, aż do przeciążenia sieci. Mają gdzieś, że jakość usługi spada, liczy się hajs.
avi6562 komentarz 4 listopada 2018 Autor komentarz 4 listopada 2018 Dodam że wczoraj od godziny 17-21 nie miałem tragicznych skoków ping wahał się w granicach 30-70 tak samo dziś z rana od godziny 9 - 11 było w miarę ok ale później już tragedia przed 13:35 miałem skoki co 4 sekundy.
MasterYoghourt komentarz 4 listopada 2018 komentarz 4 listopada 2018 No dobra, mamy ślad. Hop numer 4 należący najprawdopodobniej do UPC, nie odpowiedział o godzinie 13:33'15 i miało to swoje odzwierciedlenie na ostatnim hopie. Tak samo o godzinie 13:38'00 widać, że czerwony pas na 4 hopie miał swoje odbicie na ostatnim. Ale widać, że problemy są również na dalszych routerach. Przykładowo, widoczny jest na wykresie wzrost opóźnienia na hopie numer 6, o godzinie 13:38'30, który miał odzwierciedlenie na ostatnim hopie. Wygląda na to, że hop numer 6 także należy do UPC. Nie wiem od kogo masz Internet, ale ten ktoś korzysta z łącz UPC. Wygląda na to, że problem powstaje w sieci UPC. Zrób jeszcze jutro i pojutrze testy po godzinie 18:00 i wrzuć wyniki.
avi6562 komentarz 6 listopada 2018 Autor komentarz 6 listopada 2018 Dodam jeszcze jednego screena (ostatani), dziś rano nawet do google nie mogłem wejść a chciałem na szybko napisać fakture, taka była zamuła, chyba bedzie konieczność dzwonić do operatora.
MasterYoghourt komentarz 7 listopada 2018 komentarz 7 listopada 2018 Na pierwszym zdjęciu widać jak hop numer 4 nie odpowiedział na dwa pakiety (18:31:30 i 18:32:00) i miało to swoje odzwierciedlenie aż po sam koniec. Na drugim zdjęciu także jest sporo problemów w obrębie sieci operatora, a na ostatnim to już w ogóle sajgon. Masz jakiś znajomych, którzy korzystają z tego samego operatora ?
avi6562 komentarz 7 listopada 2018 Autor komentarz 7 listopada 2018 Z tym będzie problem.. chyba sam na wsi mam neta od tego operatora dokładnie ta strona http://airnetconnect.pl/
MasterYoghourt komentarz 7 listopada 2018 komentarz 7 listopada 2018 To jest radiówka ? Inni od kogo mają neta ? Jak wygląda u ciebie sieć ? Masz router swój własny, podłączony jest poprzez czarną kostkę PoE do anteny na dachu ?
avi6562 komentarz 7 listopada 2018 Autor komentarz 7 listopada 2018 Nie wiem od kogo mają neta ale napewno nie od tego dostawcy. raczej orange tmobile czy coś z tym stylu. Głowny Router jest przy moim stacjonarnym komputerze, który idzie do anteny na zewnątrz. Do routera podłaczony jest modem który jest na górze oraz 2x połączenie do kamer które znajduja sie na zawnatrz mojego budynku oraz 1km od mojego drugiego domu. No radiówka chyba chociaż nie jestem pewny..
MasterYoghourt komentarz 7 listopada 2018 komentarz 7 listopada 2018 Nie wygląda to dobrze. Pogadaj ze swoim dostawcą, wyślij mu zdjęcia.
avi6562 komentarz 10 listopada 2018 Autor komentarz 10 listopada 2018 Pisałem do dostawcy, lecz nie podałem (specjalnie) na kogo jest umowa, odpisał po 2 minutach z zapytaniem na kogo umowa, odpisałem 2x ze zdjęciami z programu ping plotter, zignorował, pozatym umowa skończyła się pół roku temu bo sprawdzałem w papierach a myślałem że jeszcze rok a ten gość nawet nie zadzwonił czy przedłużamy umowę, u jakiego dostawcy powinienem kupić internet może coś polecisz?
MasterYoghourt komentarz 11 listopada 2018 komentarz 11 listopada 2018 Bierz coś na kablu, w stylu Neostrady, kablówki, światłowodu.
Wciąż szukasz rozwiązania problemu? Napisz teraz na forum!
Możesz zadać pytanie bez konieczności rejestracji - wystarczy, że wypełnisz formularz.