x-kom hosting

Czy to ma wpływ na utrate pakietów

KingShelly
utworzono
utworzono (edytowane)

Witam, od pewnego czasu mam problem, w zasadzie od momentu kiedy przedlużyłem umowę i dodałem do niej TV. Czy fakt, że z mojego routera idzie kabel ethernet do dekodera który daje transmisje TV ma wpływ na moją utrate pakietów? 

Występuje to różnie, raz na godzinę, raz na trzy godziny a trwa od 2minut do max 4-5minut. Pakiety sięgają rzędu 50% utraty. 

Może by to nie bylo wiele jednak streamuję i gram w gry gdzie takie spadki bywają kłopotliwe. 

Moj Router: Huawei HG8245H

Zamierzam zadzwonić do dostawy jutro ale trochę nie wiem co mogliby zrobić. 

Dodam, że przed przedłużeniem umowy nie było żadnych problemów. 

MasterYoghourt
komentarz
komentarz

Jesteś podłączony kablem do routera ? Jak sprawdzasz utraty pakietów ?

KingShelly
komentarz
komentarz (edytowane)

 

2 godziny temu, MasterYoghourt napisał:

Jesteś podłączony kablem do routera ? Jak sprawdzasz utraty pakietów ?

Jestem podłączony kablem, różnie, sprawdzałem WinMTR, sprawdzałem w informacji o kliencie na TS3 podczas gdy miałem lagi, przerywało mi ludzi mówiących i często w statystykach podczas grania są pokazane % utrat. Gdy jest utrata pakietów również w telefonie ktory jest podlaczony wifi problem występuje, tel zamula.

przykładowy screen zrobiony z przed chwili.  

ps. Dzwoniłem do dostawcy, powiedzieli, ze zmienili mi jakiś kanał? I jezeli to nie pomoże to wymienią router ale czy ja wiem, czy to jest tego wina? Zmieniają mi ten kanał już drugi raz i nic nie pomogło. ;/ 
image.png.99e83411fb7fb774f9f3f88aac0eeb58.png

hDS8cgm.png

MasterYoghourt
komentarz
komentarz

Jaką masz prędkość neta ?

KingShelly
komentarz
komentarz
10 godzin temu, MasterYoghourt napisał:

Jaką masz prędkość neta ?

60/24

MasterYoghourt
komentarz
komentarz (edytowane)

Wykonaj test na stronie speedtest.net gdy sam korzystasz z neta. Wyłącz wcześniej tuner TV. Podaj wynik. Następnie odpal tuner TV włącz jakiś kanał i ponownie wykonaj test i podaj wynik.

  • Super 1
KingShelly
komentarz
komentarz (edytowane)

 

31 minut temu, MasterYoghourt napisał:

Wykonaj test na stronie speedtest.net gdy sam korzystasz z neta. Wyłącz wcześniej tuner TV. Podaj wynik. Następnie odpal tuner TV włącz jakiś kanał i ponownie wykonaj test i podaj wynik.


http://www.speedtest.net/result/7553643524 podłączony tuner

http://www.speedtest.net/result/7553646363 Odłączony

Mam 60/30 jednak no ale to samo w sumie. Pakiety są rzadko ale są i mi to przeszkadza bo dawniej nie było, bywa, że przez cały dzien nie ma nic, wieczorem chyba to sie nasila najbardziej. 

 

MasterYoghourt
komentarz
komentarz

Zmień na inny serwer, w innym województwie, bo test był wykonany z twoim dostawcą netcity.

KingShelly
komentarz
komentarz
16 godzin temu, MasterYoghourt napisał:

Zmień na inny serwer, w innym województwie, bo test był wykonany z twoim dostawcą netcity.

Wziąłem Kraków i wynik jest ten sam, jedynie ping wskoczył do 10ms. 

MasterYoghourt
komentarz
komentarz

Zostaw WinMTR włączony na jakieś dwie godziny i wtedy daj wyniki.

  • 1 miesiąc później...
AmbrozyKleks
komentarz
komentarz (edytowane)

Zapewne zmienili kanał rozsyłania Wi-Fi w przepadku jeżeli łączysz się bezprzewodowo ten zabieg może pomoc.Jeżeli problem występuje głównie wieczorami a jesteś połączony bezprzewodowo i mieszkasz w bloku faktycznie jakość połączenia może drastycznie zmaleć w związku z dużą ilością zakłóceń w tle w chwili kiedy sąsiedzi wejdą na przeglądarki. W przypadku świadczenia dodatkowo usługi telewizji nie powinna ona mieć wpływu na jakość połączenia ponieważ jest ona świadczona przeważnie na osobnym łączu.

 

 Jest to dość stary model routera natomiast z 4 portami Gigowymi. Jeżeli jesteś streamerem zdecydowanie zalecam połączenie kablowe zapewnia ono najlepszą  jakość połączenia. Pamiętaj, iż w przypadku połączenia światłowodowego telewizja jest przeważnie pod dedykowanym portem w routerze zadzwoń do operatora i zapytaj się na który port powinien łączyć się z dekoderem. Jeżeli łączysz się kablem sieciowym postaraj się zmienić port w routerze jeżeli to nie pomoże wymień kabel. Dodatkowo jeżeli masz  świadczoną usługę światłowodu FTTH sprawdź czy kabel światłowodowy nie jest czasem zagięty one tego nie znoszą (kabel światłowodowy może być zgięty o kąt 90 stopni na odcinku 45 cm). Jeżeli świeci się lub miga  na routerze lampka LOS sprawdź czy kolor końcówki kabla jest taki sam jak gniazdka w routerze i puszce.

 

Po zastosowaniu się do tej instrukcji jeżeli po Kablu nie osiągniesz maksymalnej prędkości oraz dobrego pingu dzwoń do operatora to najprawdopodobniej jego wina.

Wciąż szukasz rozwiązania problemu? Napisz teraz na forum!

Możesz zadać pytanie bez konieczności rejestracji - wystarczy, że wypełnisz formularz.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego świadczenia usług i wygody użytkowników. Warunki przechowywania i dostępu do plików cookies możesz zmienić w ustawieniach przeglądarki.