MisterSatuk utworzono 3 sierpnia 2018 utworzono 3 sierpnia 2018 (edytowane) Wczoraj podłączyłem nowy router. Moze problem jest w samym podłączeniu kabli? Nie używałem kabla do gniazdka telefonicznego, bo mam je kilka metrów od routera, a kabel dołączony do routera miał kilka cm, więc użyłem tego, który był w dawnym routerze, ale skoro działa to chyba nie jest problem? Tak samo router nie jest na stałe podłączony do żadnego komputera przez LAN, ale to też nie jest problem? No więc skonfigurowałem sieć, najpierw zapytano mnie o utworzenie 2,4 GHz, potem 5GHz. (btw czy to są 2 oddzielne sieci wifi niezależne od siebie?) Sieci 5GHz nie wykrywa mi na laptopie i telefonie a u brata na iPhonie już tak. Teraz już do samego problemu. Gram sobie na laptopie i nagle tracę łączność. Patrzę na status sieci. Zasięg pełny, brak jakichś zakłóceń. Włączam diagnostyke sieci od Windowsa. Mówi mi żebym zresetował router. I tak w kółko. Co może 3h dzieje się to samo. Trochę mało informacji dałem, ale no nie mam pojęcia co może być przyczyną.
MasterYoghourt komentarz 3 sierpnia 2018 komentarz 3 sierpnia 2018 Podaj model routera. Jak jesteś podłączony do routera, kablem czy poprzez wifi ? Podaj model laptopa. 1
MisterSatuk komentarz 4 sierpnia 2018 Autor komentarz 4 sierpnia 2018 Router D-LINK DSL-3682 Dell Inspiron n7110 [chyba] Wi-Fi No i ogólnie to raczej nie wina laptopa, bo na innych urządzeniach w tym samym momencie przestaje działać.
politolog komentarz 4 sierpnia 2018 komentarz 4 sierpnia 2018 5 godzin temu, MisterSatuk napisał: No i ogólnie to raczej nie wina laptopa, bo na innych urządzeniach w tym samym momencie przestaje działać. Jak podczas rozłączania zachowuje się dioda DSL oraz Internet? Świecą ,migają? 1
MisterSatuk komentarz 4 sierpnia 2018 Autor komentarz 4 sierpnia 2018 (edytowane) Stale świecą na zielono. to pokazuje windowsowe rozwiązywanie problemów
politolog komentarz 4 sierpnia 2018 komentarz 4 sierpnia 2018 1 godzinę temu, MisterSatuk napisał: to pokazuje windowsowe rozwiązywanie problemów Zaloguj się do routera oraz wrzuć screena z statystyk linii SNR oraz tłumienia tutaj. 1
MisterSatuk komentarz 4 sierpnia 2018 Autor komentarz 4 sierpnia 2018 2 godziny temu, politolog napisał: Zaloguj się do routera oraz wrzuć screena z statystyk linii SNR oraz tłumienia tutaj.
politolog komentarz 4 sierpnia 2018 komentarz 4 sierpnia 2018 Dnia 3.08.2018 o 08:28, MisterSatuk napisał: utworzenie 2,4 GH Zresetuj router do ustawień fabrycznych ustaw całą Sieć od początku.Utwórz tylko WIFI w paśmie 2,4 GHz pomiń 5 Ghz. 1
MasterYoghourt komentarz 5 sierpnia 2018 komentarz 5 sierpnia 2018 Margines Szumu download masz bardzo niskie, to może powodować problemy. Masz dużo zakłóceń na linii. Kable od routera do puszki telefonicznej mają być w stanie idealnym, mają błyszczeć. Nie ma być nigdzie w obrębie puszki, czy dalej w instalacji telefonicznej żadnych wystających kabli, czy uszkodzeń izolacji. 1
MisterSatuk komentarz 5 sierpnia 2018 Autor komentarz 5 sierpnia 2018 (edytowane) 20 godzin temu, politolog napisał: Zresetuj router do ustawień fabrycznych ustaw całą Sieć od początku.Utwórz tylko WIFI w paśmie 2,4 GHz pomiń 5 Ghz. Nie pomogło, jednak teraz (jak i raz wczesniej) przy tym disconnecie migają kontrolki Internet i 2,4 GHz 5 godzin temu, MasterYoghourt napisał: Margines Szumu download masz bardzo niskie, to może powodować problemy. Masz dużo zakłóceń na linii. Kable od routera do puszki telefonicznej mają być w stanie idealnym, mają błyszczeć. Nie ma być nigdzie w obrębie puszki, czy dalej w instalacji telefonicznej żadnych wystających kabli, czy uszkodzeń izolacji. No ale jendak na dawnym nie było takich problemów, już wolałem zasięg stały na laptopie i brak na telefonie. Mam jednak pytanie co z protokołem ipv6? Bo w poradniku od neostrady mówili, żeby wpisywać w loginie /ipv6 jeśli router go obsługuje. Może to coś by zmieniło?
MasterYoghourt komentarz 6 sierpnia 2018 komentarz 6 sierpnia 2018 Masz coś nie tak na liniach a nie z loginem. Jak miga kontrolka Internet to pewno modem się rozłączył. Jak stan okablowania w twoim domu ? 1
MisterSatuk komentarz 6 sierpnia 2018 Autor komentarz 6 sierpnia 2018 3 godziny temu, MasterYoghourt napisał: Masz coś nie tak na liniach a nie z loginem. Jak miga kontrolka Internet to pewno modem się rozłączył. Jak stan okablowania w twoim domu ? Wszystko idzie po podłodze pod wykładziną, przy ścianie i jest to pozastawiane jakimiś szafkami więc ciężko zobaczyć dokładnie, ale na pierwszy rzut oka jest wszystko w porządku. Jednak te kable mają już kilka lat, może zostały powyginane, deptane to w sumie całkiem zrozumiałe, że mogą coraz gorzej łączyć. W takim razie raczej to jest winowajcą? Kable raczej niedrogie do wymiany, więc da się to zrobić.
MasterYoghourt komentarz 6 sierpnia 2018 komentarz 6 sierpnia 2018 Wpierw zgłoś dostawcy, że modem traci synchronizację i rozłącza ci Internet. Powiedz, że masz w statystykach linii parametr Margines Szumu w dół: 6 db (decybeli) i czy to aby nie powoduje problemu. 1
szaki komentarz 6 sierpnia 2018 komentarz 6 sierpnia 2018 To ja bym odsunal wykladzine i sprawdzil kabel. Jak deptany to na 90 proc przerwa albo zwarcie sie robi 1
MisterSatuk komentarz 6 sierpnia 2018 Autor komentarz 6 sierpnia 2018 Pisałem do dostawcy, mówili, że w centrali mówią, że nie ma problemów, więc wymienię te kable i napiszę czy pomogło.
MasterYoghourt komentarz 7 sierpnia 2018 komentarz 7 sierpnia 2018 Jak wymienisz kable i będzie to samo, to zadzwonisz jeszcze raz i powiadomisz, że wymieniłeś kable i nadal dużo zakłóceń na linii. 1
MisterSatuk komentarz 11 sierpnia 2018 Autor komentarz 11 sierpnia 2018 (edytowane) No cóż po raz kolejny mnie rozłączyło, statystyki wyglądają w ten sposób, a kabel i gniazdko wymienione. Więc załatwiać to znowu z dostawcą? A właściwie to te statystyki się powinny uaktualnić bez instalacji routera ponownej? I jeszcze sprawa tego gniazdka. Bo tam są 2 kable - jeden do ADSL, który wymieniłem, a drugi do telefonu i tam jest jakiś "filtr?". Tego nie wymieniałem bo ten kabel jest dobry, ale czy to może być wina tego filtra?
szaki komentarz 11 sierpnia 2018 komentarz 11 sierpnia 2018 Statystyki pi dswiezeniu strony pokaza ci sie aktualne. Jak modemu routera nie rozlacza nie traci synchronizacji to dostawcy nie intetesuje co sie dzieje w twoim LANie. Po kablu tez sie podlaczasz? Moze zasmiecony eter i rozlacza WiFi ktore nadal jest protezą polaczenia kablowego. Marginec mozesz miec nawet na 5 jak linia jes dobra to router bedzie trzymal synchronizacje. Jesli cos dzieje sie z linia to najlepiej widac bo narastajacych lawiniwo bledach CRC, FEC i krotkim wzmawianym czasie synchronizacji. 1
MisterSatuk komentarz 11 sierpnia 2018 Autor komentarz 11 sierpnia 2018 Godzinę temu, szaki napisał: Statystyki pi dswiezeniu strony pokaza ci sie aktualne. Jak modemu routera nie rozlacza nie traci synchronizacji to dostawcy nie intetesuje co sie dzieje w twoim LANie. Po kablu tez sie podlaczasz? Moze zasmiecony eter i rozlacza WiFi ktore nadal jest protezą polaczenia kablowego. Marginec mozesz miec nawet na 5 jak linia jes dobra to router bedzie trzymal synchronizacje. Jesli cos dzieje sie z linia to najlepiej widac bo narastajacych lawiniwo bledach CRC, FEC i krotkim wzmawianym czasie synchronizacji. Nie jestem podłączony po kablu. Tylko do instalacji używałem LAN. A nie do końca rozumiem o co chodzi z eterem. Mam przełączyć sieć na te inne kanały czy co? Jak to sprawdzić czy wszystko jest w porządku? Bo ciężko znaleźć coś konkretnego na ten temat.
MasterYoghourt komentarz 12 sierpnia 2018 komentarz 12 sierpnia 2018 Odłącz telefon póki co i pamiętaj, że filtr do niego musi być włożony w określoną stronę. 1
MisterSatuk komentarz 12 sierpnia 2018 Autor komentarz 12 sierpnia 2018 8 godzin temu, MasterYoghourt napisał: Odłącz telefon póki co i pamiętaj, że filtr do niego musi być włożony w określoną stronę. Odłączyłem, nadal to samo. Jak to musi byc włożony w określoną stronę? A jakie tam są strony do wkładania, Nie wiem, nie rozumiem, poza tym co to ma za znaczenie skoro telefon jest odłączony, to jakie zadanie spełnia filtr.
szaki komentarz 12 sierpnia 2018 komentarz 12 sierpnia 2018 Podepnij telefon. Wyslij mi na priv numer telefonu stacjonarnego to zmierze linie elektrycznie
MisterSatuk komentarz 12 sierpnia 2018 Autor komentarz 12 sierpnia 2018 57 minut temu, szaki napisał: Podepnij telefon. Wyslij mi na priv numer telefonu stacjonarnego to zmierze linie elektrycznie Ale ten telefon nie jest używany od kilku lat.Ale tak czy inaczej mam jakoś ogarnąć ten numer? Telefon został tylko do internetu.
szaki komentarz 12 sierpnia 2018 komentarz 12 sierpnia 2018 Nieistotne mozna sobie zmierzyc linie dzieki niemu
MisterSatuk komentarz 21 sierpnia 2018 Autor komentarz 21 sierpnia 2018 Zamówiłem technika orange i ogólnie to xD! Stwierdził, że skoro modem mam swój, a nie od nich, to nie wtrącają się do problemów z routerem. Podłączył się i mówi, że u niego jest w porządku, mówiłem o rozłączeniach i popatzrył na gniazdko, kable jak idą, puszkę z kablami, wymienił gniazdko i co? Nic więcej xD! Robił speedtest i prędkość dochodziła do 8mb/s i spadała do 0. Oczywiście powiedział, że to coś tam z modemem, ale tak naprawdę nie wiedział co. Oczywiście nadal mnie rozłącza i jedyną radę jaką dla mnie miał to, to aby zmienić kabel ADSL, bo mam "niestandarowy" (przedlużacz, a nie ten 2m do gniazdka) i podłączyć się skrętką. Co dalej w takim razie?
Wciąż szukasz rozwiązania problemu? Napisz teraz na forum!
Możesz zadać pytanie bez konieczności rejestracji - wystarczy, że wypełnisz formularz.