x-kom hosting

Problem z svhost.exe Windows 10

AdEr111
utworzono
utworzono (edytowane)

Witam,posiadam oryginalny Windows 10 ,mój problem polega na tym,że svhost exe zżera mnóstwo ramu i cpu.NIe robiąc dosłownie nic mam cały czas 80% zużycia procesora i podobną ilość RAMu.Próbowałem już malwarebytes,slimdrivers by zaktualizować sterowniki i nic.Sądzę,że problem leży gdzieś w sterownikach dźwięku.Po wyłączeniu svhost.exe zuycie wraca do normalnego stanu 1-3% ALE wyłącza mi to dźwięk.Stąd moje podejrzenie że to coś ze sterami(mimo,że slim drivers je zaktualizował).

Ma ktoś jakieś pomysły?

Raciawelli
komentarz
komentarz

samo svhost.exe nie mówi nam wiele, bo windows posiada dziesiątki instancji tego procesu. Wejdź w menadżer zadań, zakładka szczegóły, odnajdź ten proces svhost który pobiera tak dużą część procesora, kliknij na niego prawym przyciskiem myszy i kliknij "przejdź do usług". Zostaniesz przełączony do zakładki usługi, w której zaznaczone zostaną wszystkie usługi powiązane z tym procesem (może być więcej niż jedna). Podaj nam nazwy tych usług. 

AdEr111
komentarz
komentarz (edytowane)

Dzięki za odpowiedź,już wrzucam screeny

Bez tytułu.jpg

Bez tytułu2.jpg

Bez tytułu3.jpg

Bez tytułu4.jpg

Ostatni screen pokazuje zużycie procka przez tego svhosta

Raciawelli
komentarz
komentarz (edytowane)

Pomijając fakt, że klikłeś coś obok przed zrobieniem screena i zaznaczenie znikło :) Na szczęście jest jeszcze identyfikator PID. 

A więc tak po części miałeś rację, problem jest z dźwiękiem, a po części nie - to usługa audiosrv czyli ze sterownikami wszystko w porządku. Problem pewnie zaczął występować po jednej z aktualizacji windowsa. Trza zobaczyć z czym usługa ma problem:

1. Wejdź w menu start, w polu wyszukiwania wpisz "podgląd zdarzeń", kliknij, wybierz "dzienniki systemu windows",

2. kliknij "Aplikacja" prawym przyciskiem myszy, a następnie "filtruj bieżący dziennik" , w sekcji "poziom zdarzenia" zaznacz wszystkie pola poza "informacje" i kliknij ok. Następnie ponownie kliknij prawym przyciskiem "Aplikacja" i wybierz "Zapisz odfiltrowany plik dziennika jako..." wpisz dowolną nazwę wybierz lokację i kliknij zapisz.

3.Powtórz kroki z punktu 2 dla "System"

Tak utworzone 2 pliki wyślij tutaj, zobaczymy z czym boryka się ta biedna usługa, że sobie poradzić nie może :) 

 

PS: Możesz też przy okazji wejść w Dziennik aplikacji i usług > Microsoft > Windows > Audio  i tam na szybko przejrzeć, czy nie ma jakichś błędów czy ostrzeżeń (choć wątpię) 

  • Dobra wypowiedź 1
AdEr111
komentarz
komentarz

Dzięki wielkie,przepraszam,że tak późno piszę,ale pracowałem.

Wysyłam oba pliki

d1.evtx

d2.evtx

Raciawelli
komentarz
komentarz (edytowane)

Hmm, chyba trochę fałszywy trop. Nie widzę tam nic co mogłoby tego dotyczyć poza jednym błędem svhost, ale to mogło być twoje przymusowe zamknięcie procesu. Na wszelki wypadek możemy sprawdzić czy jest dostępne więcej informacji o tym błędzie. 

Wejdź w Panel Sterowania > System i Zabezpieczenia > Zabezpieczenia i konserwacja i sprawdź co tam znajdziesz :)

 

Pobierz program diagnostyczny FRST umieść go na dysku systemowym, np. pulpicie i przeskanuj komputer. Program nie wymaga instalacji. Skan zajmie około minuty, może dłużej w zależności od sprzętu. Wrzuć w załączniku utworzone pliki FRST.txt i Addition.txt

 

PS: Nie pytałem wcześniej, masz zainstalowaną najnowszą aktualizację Windows? Czasami szybki update wystarczy.

 

  • Dobra wypowiedź 1
AdEr111
komentarz
komentarz

Windows jest zaktualizowany w panelu sterowania nic nie znalazłem.

Przesyłam oba pliki

FRST.txt

Addition.txt

Jeszcze jedno,system ma problemy z jakimś sterownikiem,sam nie wiem co to jest.

a1.jpg

Raciawelli
komentarz
komentarz (edytowane)

Odinstaluj uTorrent i Driver Toolkit i IObit Driver Booster jeśli jeszcze tego wcześniej nie usunąłeś. Usuń wszystkie jego pliki które pobrałeś z wirusami :) 

Przy okazji możesz odinstalować śmieci których nie używasz :) 

Następnie  AdwCleaner, opcja Szukaj i Usuń

Następnie przeskanuj komputer antywirusem ESET. (wersja online, darmowa, ale na przyszłość radzę ogarnąć jakiegoś antywirusa na stałe. Zawsze lepiej zapobiegać.)

 

Następnie bok frst.exe utwórz plik Fixlist.txt z zawartością:

 

ContextMenuHandlers5: [Gadgets] -> {6B9228DA-9C15-419e-856C-19E768A13BDC} =>  -> Brak pliku
ContextMenuHandlers5: [igfxcui] -> {3AB1675A-CCFF-11D2-8B20-00A0C93CB1F4} =>  -> Brak pliku

Task: {4298B9BE-D20C-4ABE-A72E-A7E11C4396C2} - System32\Tasks\Driver Booster SkipUAC (BIT) => C:\Program Files (x86)\IObit\Driver Booster\5.0.3\DriverBooster.exe
Task: {52DEDC1B-CD86-49CE-BFC5-05BCF268FA85} - System32\Tasks\DriverToolkit Autorun => C:\Program Files (x86)\DriverToolkit\DriverToolkit.exe
Task: {F73F316C-277E-4E88-9E97-0E7DDAF86C79} - System32\Tasks\DBJPPmote => C:\Program Files (x86)\IObit\Driver Booster\5.0.3\AutoNts_JP2.exe

Task: C:\WINDOWS\Tasks\DriverToolkit Autorun.job => C:\Program Files (x86)\DriverToolkit\DriverToolkit.exe
FirewallRules: [{56853570-96BA-422F-BC1B-1F5357C5FB6E}] => (Allow) C:\Users\BIT\AppData\Roaming\uTorrent\uTorrent.exe
FirewallRules: [{DB964793-5336-4B4B-98F3-63F3C30712F3}] => (Allow) C:\Users\BIT\AppData\Roaming\uTorrent\uTorrent.exe
FirewallRules: [{9690A429-A155-4FB8-B42C-909291C677B9}] => (Allow) C:\Users\BIT\AppData\Roaming\uTorrent\uTorrent.exe
FirewallRules: [{5A8DA2A1-08E9-45D6-8F9E-257F7DF90302}] => (Allow) C:\Users\BIT\AppData\Roaming\uTorrent\uTorrent.exe
FirewallRules: [{DCA1858D-7F9B-49C7-B004-95D3BA18F554}] => (Allow) C:\Users\BIT\AppData\Roaming\uTorrent\uTorrent.exe
FirewallRules: [{DAE39808-A7DD-4656-9E07-1159CFE88C5B}] => (Allow) C:\Users\BIT\AppData\Roaming\uTorrent\uTorrent.exe

FirewallRules: [TCP Query User{307B84D9-E32A-4CC1-AD6A-52365C84E6D8}C:\users\bit\desktop\driver talent pro 6.5.65.182 portable\app\drivertalent\drivertalent.exe] => (Allow) C:\users\bit\desktop\driver talent pro 6.5.65.182 portable\app\drivertalent\drivertalent.exe
FirewallRules: [UDP Query User{8A2404C3-9610-41E0-88CA-E0883696C1DD}C:\users\bit\desktop\driver talent pro 6.5.65.182 portable\app\drivertalent\drivertalent.exe] => (Allow) C:\users\bit\desktop\driver talent pro 6.5.65.182 portable\app\drivertalent\drivertalent.exe
HKLM-x32\...\Run: [] => [X]

HKU\S-1-5-21-1785136470-3367582712-340875893-1000\...\Run: [uTorrent] => C:\Users\BIT\AppData\Roaming\uTorrent\uTorrent.exe [2172600 2018-06-07] (BitTorrent Inc.)
GroupPolicy\User: Ograniczenia ? <==== UWAGA
GroupPolicyUsers\S-1-5-21-1785136470-3367582712-340875893-1001\User: Ograniczenia <==== UWAGA

R2 LDrvSvc; C:\Users\BIT\Desktop\Driver Talent PRO 6.5.65.182 Portable\App\DriverTalent\LDrvSvc.dll [189280 2018-02-08] (OSToto Co., Ltd.)

 

 

 

W FRST kliknij Napraw.prześlij plik Fixlog.txt

 

 

  • Dobra wypowiedź 1
AdEr111
komentarz
komentarz (edytowane)
Cytuj

Następnie bok frst.exe utwórz plik Fixlist.txt z zawartością:

Edit : wrzucę po skanie.

 

Fixlog.txt

Raciawelli
komentarz
komentarz

no, to teraz dwa pytania, czy skany adwcleaner i eset coś znalazły i czy te działania przyniosły zamierzony efekt?

AdEr111
komentarz
komentarz

Eset coś tam znalazł pousuwał,ale jest bez zmian.

Próbowałem usunąć sterowniki Realtek HD audio i reinstalować ręcznie co spowodowało tylko to,że teraz nie wyświetla mi się realtek HD audio manager.Nie wiem co jest z tym procesem audiosrv i co jest nie tak ze sterownikami dźwięku..gdy chce normalnie przeglądać internet po prostu wyłączam audiosrv i komputer chodzi normalnie...Inaczej nie da się praktycznie nic zrobić.Męczy mnie to strasznie.Albo chce mieć dźwięk,albo odmulony komputer -tak to wygląda

Raciawelli
komentarz
komentarz (edytowane)

Menadżer możesz zawsze znaleźć pod C:\Program Files\Realtek\Audio\HDA\RtkNGUI64.exe

Pytanie, czy jak odinstalowałeś sterownik, to proces dalej tak mocno obciążał procesor? To pomoże nam chociaż określić, czy się myliłem i to faktycznie wina sterownika. 

Może kontroler plików coś znajdzie.

wejdź w menu start, wpisz cmd.exe, uruchom jako administrator, Wpisz „sfc /scannow” i naciśnij ENTER. Postępuj zgodnie z komunikatami. 

AdEr111
komentarz
komentarz (edytowane)

Już się za to biorę.

A po odinstalowani sterownika nic się nie zmieniło.

Cytuj

Menadżer możesz zawsze znaleźć pod C:\Program Files\Realtek\Audio\HDA\RtkNGUI64.exe

Wiem o tym,jednak po uruchomieniu nic się nie dzieje.

 

Po zrobieniu sfc scan windows znalazł jakieś zepsute pliki i je naprawił,ale ciągle nic się nie zmieniło.

Raciawelli
komentarz
komentarz (edytowane)

Otwórz cmd jako administrator i użyj komendy:

DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth

To narzędzie wyszukuje błędy w systemie i naprawia je za pomocą windows update (lub nośnika z systemem, jeśli usługa update nie działa). Może to coś pomoże.

 

Jeśli nie, możemy też spróbować podmienić całą bibliotekę. Może jest uszkodzona i system z jakiegoś powodu tego nie wychwytuje.

Aby to uczynić

1. pobierz plik z załącznika.

2. usuń audiosrv.dll z C:\Windows\System32 i z C:\Windows\SysWoW64 (jeśli istnieje)

3. umieść pobrany plik w folderach C:\Windows\System32 i z C:\Windows\SysWoW64

4. uruchom cmd.exe jako administrator i wpisz kolejno następujące komendy, które zresetują wartości w rejestrze (ewentualne błędy możesz zignorować):

%windir%\System32\regsvr32.exe /u Audiosrv.dll

%windir%\SysWoW64\regsvr32.exe /u Audiosrv.dll

%windir%\System32\regsvr32.exe /i Audiosrv.dll

%windir%\SysWoW64\regsvr32.exe /i Audiosrv.dll

5. uruchom komputer ponownie

 

Jak już to nie pomoże, to w zasadzie skończyły mi się pomysły. Pozostaje:

A) Może ktoś bardziej doświadczony niż ja będzie znał przyczynę tego problemu i wiedział jak to naprawić.

B) Można wejść w Ustawienia > Aktualizacja i zabezpieczenia > Odzyskiwanie i użyć opcji resetowania komputera do stanu początkowego. Ale to już prawie jak Format - co prawda pliki można zachować, ale programy będzie trzeba instalować ponownie. 

 

Moja wiedza na tym się wyczerpuje, jeśli nie pomogłem to przepraszam. 

 

EDIT: Och, jest jeszcze przywracanie systemu. O ile masz jakiś punkt przywracania sprzed pojawienia się problemów. 

audiosrv.dll

Wciąż szukasz rozwiązania problemu? Napisz teraz na forum!

Możesz zadać pytanie bez konieczności rejestracji - wystarczy, że wypełnisz formularz.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego świadczenia usług i wygody użytkowników. Warunki przechowywania i dostępu do plików cookies możesz zmienić w ustawieniach przeglądarki.