AdEr111 utworzono 22 czerwca 2018 utworzono 22 czerwca 2018 (edytowane) Witam,posiadam oryginalny Windows 10 ,mój problem polega na tym,że svhost exe zżera mnóstwo ramu i cpu.NIe robiąc dosłownie nic mam cały czas 80% zużycia procesora i podobną ilość RAMu.Próbowałem już malwarebytes,slimdrivers by zaktualizować sterowniki i nic.Sądzę,że problem leży gdzieś w sterownikach dźwięku.Po wyłączeniu svhost.exe zuycie wraca do normalnego stanu 1-3% ALE wyłącza mi to dźwięk.Stąd moje podejrzenie że to coś ze sterami(mimo,że slim drivers je zaktualizował). Ma ktoś jakieś pomysły?
Raciawelli komentarz 22 czerwca 2018 komentarz 22 czerwca 2018 samo svhost.exe nie mówi nam wiele, bo windows posiada dziesiątki instancji tego procesu. Wejdź w menadżer zadań, zakładka szczegóły, odnajdź ten proces svhost który pobiera tak dużą część procesora, kliknij na niego prawym przyciskiem myszy i kliknij "przejdź do usług". Zostaniesz przełączony do zakładki usługi, w której zaznaczone zostaną wszystkie usługi powiązane z tym procesem (może być więcej niż jedna). Podaj nam nazwy tych usług.
AdEr111 komentarz 22 czerwca 2018 Autor komentarz 22 czerwca 2018 (edytowane) Dzięki za odpowiedź,już wrzucam screeny Ostatni screen pokazuje zużycie procka przez tego svhosta
Raciawelli komentarz 22 czerwca 2018 komentarz 22 czerwca 2018 (edytowane) Pomijając fakt, że klikłeś coś obok przed zrobieniem screena i zaznaczenie znikło Na szczęście jest jeszcze identyfikator PID. A więc tak po części miałeś rację, problem jest z dźwiękiem, a po części nie - to usługa audiosrv czyli ze sterownikami wszystko w porządku. Problem pewnie zaczął występować po jednej z aktualizacji windowsa. Trza zobaczyć z czym usługa ma problem: 1. Wejdź w menu start, w polu wyszukiwania wpisz "podgląd zdarzeń", kliknij, wybierz "dzienniki systemu windows", 2. kliknij "Aplikacja" prawym przyciskiem myszy, a następnie "filtruj bieżący dziennik" , w sekcji "poziom zdarzenia" zaznacz wszystkie pola poza "informacje" i kliknij ok. Następnie ponownie kliknij prawym przyciskiem "Aplikacja" i wybierz "Zapisz odfiltrowany plik dziennika jako..." wpisz dowolną nazwę wybierz lokację i kliknij zapisz. 3.Powtórz kroki z punktu 2 dla "System". Tak utworzone 2 pliki wyślij tutaj, zobaczymy z czym boryka się ta biedna usługa, że sobie poradzić nie może PS: Możesz też przy okazji wejść w Dziennik aplikacji i usług > Microsoft > Windows > Audio i tam na szybko przejrzeć, czy nie ma jakichś błędów czy ostrzeżeń (choć wątpię) 1
AdEr111 komentarz 23 czerwca 2018 Autor komentarz 23 czerwca 2018 Dzięki wielkie,przepraszam,że tak późno piszę,ale pracowałem. Wysyłam oba pliki d1.evtx d2.evtx
Raciawelli komentarz 23 czerwca 2018 komentarz 23 czerwca 2018 (edytowane) Hmm, chyba trochę fałszywy trop. Nie widzę tam nic co mogłoby tego dotyczyć poza jednym błędem svhost, ale to mogło być twoje przymusowe zamknięcie procesu. Na wszelki wypadek możemy sprawdzić czy jest dostępne więcej informacji o tym błędzie. Wejdź w Panel Sterowania > System i Zabezpieczenia > Zabezpieczenia i konserwacja i sprawdź co tam znajdziesz Pobierz program diagnostyczny FRST umieść go na dysku systemowym, np. pulpicie i przeskanuj komputer. Program nie wymaga instalacji. Skan zajmie około minuty, może dłużej w zależności od sprzętu. Wrzuć w załączniku utworzone pliki FRST.txt i Addition.txt PS: Nie pytałem wcześniej, masz zainstalowaną najnowszą aktualizację Windows? Czasami szybki update wystarczy. 1
AdEr111 komentarz 23 czerwca 2018 Autor komentarz 23 czerwca 2018 Windows jest zaktualizowany w panelu sterowania nic nie znalazłem. Przesyłam oba pliki FRST.txt Addition.txt Jeszcze jedno,system ma problemy z jakimś sterownikiem,sam nie wiem co to jest.
Raciawelli komentarz 23 czerwca 2018 komentarz 23 czerwca 2018 (edytowane) Odinstaluj uTorrent i Driver Toolkit i IObit Driver Booster jeśli jeszcze tego wcześniej nie usunąłeś. Usuń wszystkie jego pliki które pobrałeś z wirusami Przy okazji możesz odinstalować śmieci których nie używasz Następnie AdwCleaner, opcja Szukaj i Usuń Następnie przeskanuj komputer antywirusem ESET. (wersja online, darmowa, ale na przyszłość radzę ogarnąć jakiegoś antywirusa na stałe. Zawsze lepiej zapobiegać.) Następnie bok frst.exe utwórz plik Fixlist.txt z zawartością: ContextMenuHandlers5: [Gadgets] -> {6B9228DA-9C15-419e-856C-19E768A13BDC} => -> Brak pliku ContextMenuHandlers5: [igfxcui] -> {3AB1675A-CCFF-11D2-8B20-00A0C93CB1F4} => -> Brak pliku Task: {4298B9BE-D20C-4ABE-A72E-A7E11C4396C2} - System32\Tasks\Driver Booster SkipUAC (BIT) => C:\Program Files (x86)\IObit\Driver Booster\5.0.3\DriverBooster.exe Task: {52DEDC1B-CD86-49CE-BFC5-05BCF268FA85} - System32\Tasks\DriverToolkit Autorun => C:\Program Files (x86)\DriverToolkit\DriverToolkit.exe Task: {F73F316C-277E-4E88-9E97-0E7DDAF86C79} - System32\Tasks\DBJPPmote => C:\Program Files (x86)\IObit\Driver Booster\5.0.3\AutoNts_JP2.exe Task: C:\WINDOWS\Tasks\DriverToolkit Autorun.job => C:\Program Files (x86)\DriverToolkit\DriverToolkit.exe FirewallRules: [{56853570-96BA-422F-BC1B-1F5357C5FB6E}] => (Allow) C:\Users\BIT\AppData\Roaming\uTorrent\uTorrent.exe FirewallRules: [{DB964793-5336-4B4B-98F3-63F3C30712F3}] => (Allow) C:\Users\BIT\AppData\Roaming\uTorrent\uTorrent.exe FirewallRules: [{9690A429-A155-4FB8-B42C-909291C677B9}] => (Allow) C:\Users\BIT\AppData\Roaming\uTorrent\uTorrent.exe FirewallRules: [{5A8DA2A1-08E9-45D6-8F9E-257F7DF90302}] => (Allow) C:\Users\BIT\AppData\Roaming\uTorrent\uTorrent.exe FirewallRules: [{DCA1858D-7F9B-49C7-B004-95D3BA18F554}] => (Allow) C:\Users\BIT\AppData\Roaming\uTorrent\uTorrent.exe FirewallRules: [{DAE39808-A7DD-4656-9E07-1159CFE88C5B}] => (Allow) C:\Users\BIT\AppData\Roaming\uTorrent\uTorrent.exe FirewallRules: [TCP Query User{307B84D9-E32A-4CC1-AD6A-52365C84E6D8}C:\users\bit\desktop\driver talent pro 6.5.65.182 portable\app\drivertalent\drivertalent.exe] => (Allow) C:\users\bit\desktop\driver talent pro 6.5.65.182 portable\app\drivertalent\drivertalent.exe FirewallRules: [UDP Query User{8A2404C3-9610-41E0-88CA-E0883696C1DD}C:\users\bit\desktop\driver talent pro 6.5.65.182 portable\app\drivertalent\drivertalent.exe] => (Allow) C:\users\bit\desktop\driver talent pro 6.5.65.182 portable\app\drivertalent\drivertalent.exe HKLM-x32\...\Run: [] => [X] HKU\S-1-5-21-1785136470-3367582712-340875893-1000\...\Run: [uTorrent] => C:\Users\BIT\AppData\Roaming\uTorrent\uTorrent.exe [2172600 2018-06-07] (BitTorrent Inc.) GroupPolicy\User: Ograniczenia ? <==== UWAGA GroupPolicyUsers\S-1-5-21-1785136470-3367582712-340875893-1001\User: Ograniczenia <==== UWAGA R2 LDrvSvc; C:\Users\BIT\Desktop\Driver Talent PRO 6.5.65.182 Portable\App\DriverTalent\LDrvSvc.dll [189280 2018-02-08] (OSToto Co., Ltd.) W FRST kliknij Napraw.prześlij plik Fixlog.txt 1
AdEr111 komentarz 23 czerwca 2018 Autor komentarz 23 czerwca 2018 (edytowane) Cytuj Następnie bok frst.exe utwórz plik Fixlist.txt z zawartością: Edit : wrzucę po skanie. Fixlog.txt
Raciawelli komentarz 24 czerwca 2018 komentarz 24 czerwca 2018 no, to teraz dwa pytania, czy skany adwcleaner i eset coś znalazły i czy te działania przyniosły zamierzony efekt?
AdEr111 komentarz 24 czerwca 2018 Autor komentarz 24 czerwca 2018 Eset coś tam znalazł pousuwał,ale jest bez zmian. Próbowałem usunąć sterowniki Realtek HD audio i reinstalować ręcznie co spowodowało tylko to,że teraz nie wyświetla mi się realtek HD audio manager.Nie wiem co jest z tym procesem audiosrv i co jest nie tak ze sterownikami dźwięku..gdy chce normalnie przeglądać internet po prostu wyłączam audiosrv i komputer chodzi normalnie...Inaczej nie da się praktycznie nic zrobić.Męczy mnie to strasznie.Albo chce mieć dźwięk,albo odmulony komputer -tak to wygląda
Raciawelli komentarz 24 czerwca 2018 komentarz 24 czerwca 2018 (edytowane) Menadżer możesz zawsze znaleźć pod C:\Program Files\Realtek\Audio\HDA\RtkNGUI64.exe Pytanie, czy jak odinstalowałeś sterownik, to proces dalej tak mocno obciążał procesor? To pomoże nam chociaż określić, czy się myliłem i to faktycznie wina sterownika. Może kontroler plików coś znajdzie. wejdź w menu start, wpisz cmd.exe, uruchom jako administrator, Wpisz „sfc /scannow” i naciśnij ENTER. Postępuj zgodnie z komunikatami.
AdEr111 komentarz 24 czerwca 2018 Autor komentarz 24 czerwca 2018 (edytowane) Już się za to biorę. A po odinstalowani sterownika nic się nie zmieniło. Cytuj Menadżer możesz zawsze znaleźć pod C:\Program Files\Realtek\Audio\HDA\RtkNGUI64.exe Wiem o tym,jednak po uruchomieniu nic się nie dzieje. Po zrobieniu sfc scan windows znalazł jakieś zepsute pliki i je naprawił,ale ciągle nic się nie zmieniło.
Raciawelli komentarz 25 czerwca 2018 komentarz 25 czerwca 2018 (edytowane) Otwórz cmd jako administrator i użyj komendy: DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth To narzędzie wyszukuje błędy w systemie i naprawia je za pomocą windows update (lub nośnika z systemem, jeśli usługa update nie działa). Może to coś pomoże. Jeśli nie, możemy też spróbować podmienić całą bibliotekę. Może jest uszkodzona i system z jakiegoś powodu tego nie wychwytuje. Aby to uczynić 1. pobierz plik z załącznika. 2. usuń audiosrv.dll z C:\Windows\System32 i z C:\Windows\SysWoW64 (jeśli istnieje) 3. umieść pobrany plik w folderach C:\Windows\System32 i z C:\Windows\SysWoW64 4. uruchom cmd.exe jako administrator i wpisz kolejno następujące komendy, które zresetują wartości w rejestrze (ewentualne błędy możesz zignorować): %windir%\System32\regsvr32.exe /u Audiosrv.dll %windir%\SysWoW64\regsvr32.exe /u Audiosrv.dll %windir%\System32\regsvr32.exe /i Audiosrv.dll %windir%\SysWoW64\regsvr32.exe /i Audiosrv.dll 5. uruchom komputer ponownie Jak już to nie pomoże, to w zasadzie skończyły mi się pomysły. Pozostaje: A) Może ktoś bardziej doświadczony niż ja będzie znał przyczynę tego problemu i wiedział jak to naprawić. B) Można wejść w Ustawienia > Aktualizacja i zabezpieczenia > Odzyskiwanie i użyć opcji resetowania komputera do stanu początkowego. Ale to już prawie jak Format - co prawda pliki można zachować, ale programy będzie trzeba instalować ponownie. Moja wiedza na tym się wyczerpuje, jeśli nie pomogłem to przepraszam. EDIT: Och, jest jeszcze przywracanie systemu. O ile masz jakiś punkt przywracania sprzed pojawienia się problemów. audiosrv.dll
Wciąż szukasz rozwiązania problemu? Napisz teraz na forum!
Możesz zadać pytanie bez konieczności rejestracji - wystarczy, że wypełnisz formularz.