x-kom hosting

Problem z dostawcą

MasterYoghourt
komentarz
komentarz

W takim razie wrzuć tutaj jak będzie o 18:00.

TeamQuizCl
komentarz
komentarz

Jest jakiś program nie licząc ping plotter bo jest darmowy na 14dni I mi się skonczyl

MasterYoghourt
komentarz
komentarz

Jest WinMTR ale nie posiada on przedstawienia w postaci wykresów. Musiałbyś testować nim z 10 minut a następnie zapisać próbkę do pliku i przesłać mi go.

TeamQuizCl
komentarz
komentarz

daje pomiary

 

 

test 1.HTML

test 4.HTML

testt2.HTML

MasterYoghourt
komentarz
komentarz (edytowane)

Szkoda, ten WinMTR nie zapisuje wyniki każdego ping, tylko ogólne statystyki. Ale i tak widać, że w kolumnie Wrst (worst-najgorszy), to na trzecim hopie pojawiają się największe opóźnienia. Każdy kolejny hop powielał to opóźnienie, dlatego hop numer trzy wskazujemy na winowajcę. Jednak zwróć uwagę, że średnio (kolumna Avrg), hop numer trzy odpowiada z opóźnieniem około 9ms, a więc te ogromne opóźnienia powyżej 100ms są rzadkie i cykliczne. Jeśli takie cięcia są cykliczne, a między nimi gry chodzą płynnie to wskazuje na problem u dostawcy. Natomiast, jeśli cały czas gra ci tnie jak pokazywałeś na filmiku, to problemu szukał bym gdzieś indziej.

 

A i jeszcze coś, twój dostawca powoływał się, że to opóźnienie wynika z tego, że zapychasz łącze w stronę do Internetu (upload). W takim razie uruchom menadżer zadań, zakładka wydajność, uruchom Monitor Zasobów > zakładka Sieć. Rozwiń listy procesów i aktywności. Posortuj według bajtów wysłanych (upload).  I niech sobie tak chodzi. Następnie uruchom linię poleceń, wpisz komendę ping onet.pl -t

Teraz poświęć kilka minut i obserwuj kiedy ping zacznie skakać, wtedy zobacz czy coś w procesach faktycznie obciąża upload. Dobrze jakby nikt inny w tym czasie nie korzystał w domu z neta.

 

Moim zdaniem, twój operator dobrze wie, że ma problem z przeciążeniem sieci. Ale większość użytkowników nie gra w gry online, a nawet jeśli, to sami nie potrafią określić źródła problemu. Dlatego dla większości problem nie istnieje lub jest nie do określenia. Oczywiście chodzi o pieniądze, modernizacja infrastruktury kosztuje. Tutaj masz przykładowe ceny routerów dla operatorów: http://itprice.com/cisco-gpl/ncs 5001
 

Na twoim miejscu zobaczył bym kiedy kończy ci się umowa i szukał innego dostawcy Internetu, oczywiście po kablu (światłowód, kablówka, ADSL/VDSL). Nie sądzę by dla ciebie doinwestowali swoją infrastrukturę.

TeamQuizCl
komentarz
komentarz

własnie pingi są większe na serwerach  cs go zaczyna się od 34 i skacze do 80 to naprawdę nie jest dyzy ping tylko jest on tak niestabilny ze jest 34 sekundę później 60 a następna sekundę 20 przeskoki sa tak wielkie na pobieraniu jak i wysyłaniu dlatego tak mnie przesuwa jak gram przeciwnicy wręcz wyzywają żebym nie grał bo nie mogą mnie po prostu trafić przez takie coś . Gram pół profesjonalnie ten internet jest dla mnie udręką . Najbardziej boli mnie to ze na samym wstępie przy podpisywaniu umowy rozmawialiśmy wielokrotnie na ten temat i zapewniał mnie ze będzie wszystko ok i w razie co umowę możemy rozwiązać teraz natomiast porostu zlewa moją prośbę o rozwiązanie umowy zadając przy tym żebym mu zapłacił za rok internetu z góry gdzie jeden miesiąc kosztuje mnie 90 zł. Żebym miał konkretny dowód ze nie wywiązuję się z warunków ze w tym miejscu i tym jest wina dostawcy to wtedy mogę iść do rzecznika spraw konsumentów i on wtedy wyśle do nich pismo

MasterYoghourt
komentarz
komentarz

Ciężko podciągnąć skoki ping pod reklamację. Operator może powiedzieć, że nie ma to wpływu na codzienne korzystanie z Internetu, jak przeglądanie stron, odbieranie poczty, itd. Obawiam się, że nic z tym nie zrobisz, musisz poczekać do końca umowy. Przed końcem umowy, tak ze dwa miesiące, napisz pismo, że nie przedłużasz umowy. Drugą kopię weź dla siebie niech ci podpiszą. Tylko nie pisz, że zrywasz umowę.

itcenter
komentarz
komentarz

Skoro jest problem z dostawcą i ten dostawca nie jest w stanie nic konstruktywnego zrobić w zakresie poprawy sytuacji, to ja nie rozumiem, po co dalej korzystać z tego rodzaju usług? Świętym prawem konsumenta jest możliwość zmiany usługi na nową.

MasterYoghourt
komentarz
komentarz

Moim zdaniem, aby zacząć cokolwiek, musisz wpierw dowieść poważną wadę usługi. Cyklicznie zwiększające się opóźnienie, będzie ci ciężko zareklamować. Dostawca udowodni ci, że nie wpływa to na przeglądanie stron, odbiór poczty, itp.

 

Nie ma czegoś takiego, że możesz rezygnować do woli, z wykupionej usługi. Jesteś związany z nim umową. Przeczytaj rozdział o warunkach jej wypowiedzenia.

  • 3 tygodnie później...
AmbrozyKleks
komentarz
komentarz (edytowane)

zróbmy tradycyjną diagnozę radiową.

pierwsza seria pytań. 

1. Masz połączony komputer z routerem za pomocą kabla czy przez Wi-FI? 

2. Jaka odległość dzieli Komputer od routera?

3. Problem występuje w określonym przedziale czasu np głównie wieczorami czy na przestrzeni całego dnia.

4. Łączysz się z siecią 2,4 czy 5G?

5. Jeżeli tak to  czy zmiana kanału WiFi  pomagała?

 

TeamQuizCl
komentarz
komentarz

1. kablem przez ruter, ale gdy podłącze  bezpośrednio z anteny do pc nie ma róznicy jest tak samo czyli lagi itp

2. odległość to około 500 cm

3. Problem jest cały czas tragiczny

4. Internet radiowy http://dtnet.com.pl/internet/  jak mam sprawdzić jak się łącze ?

5 .Nie wiem nie zmieniałem 

czyli dało by rade zmienić usługę na jakaś najtańsza??? jaka jest możliwa bo rozwiązać umowę za porozumieniem stron bez kosztów z mojej strony to się nie zgodzi 

AmbrozyKleks
komentarz
komentarz

W przypadku Steam i CS:GO nie powinno być problemów z lag-iem przy poprawnie funkcjonującej usłudze dostarczania internetu. .Sprawdź jeszcze czy na innym urządzeniu pojawiają się te same problemy. Jeżeli masz możliwość skorzystania z udostępnionej sieci LTE rozumiem że masz  Laptopa z WiFI. Co prawda połączenie kablowe powinno być najlepszym rozwiązaniem natomiast sprawdź czy po przejściu laptopa na WiFi i połączeniu się ponownym z siecią problem nadal występuje. Pomoże nam to wykluczyć twój Laptop jako źródło problemu. Jeżeli problem nadal będzie występował można wywnioskować, że problem tkwi po stronie operatora. Operator również wspominał o zapychaniu łączą sprawdź czy inny program w tym czasie nie pracuję w tle. Lub twój iPhone nie aktualizuje sobie danych w chmurze jest to często spotykany problem.

 

Jest kilka możliwości.

 

A. Zarosłeś( pojawiła się nowa przeszkoda na linku pomiędzy twoją anteną a nadajnikiem dostawcy: nowy budynek lub drzewa).

Rozwiązanie: przyjazd serwisu operatora który przepnie cię na inny sektor.

 

B. Źle dopasowany kanał na sektorze do którego jesteś podłączony.( Jeżeli to wina kanału teraz powinno być jeszcze gorzej w związku z opadem liści z drzew dzięki czemu pojawia się znacznie więcej zakłóceń w eterze)

Rozwiązanie: telefon do operatora z prośbą żeby poszukali innego kanału na sektorze który poprawi łączność każdego Klienta podłączonego do danego nadajnika.

 

C. Istnieje możliwość wysycenia łącza dostawcy natomiast w tym przypadku problem z internetem powinien się pojawiać głównie w określonych godzinach pomiędzy 19.00-01.00 ponieważ przeważnie wtedy odnotowuje się największy ruch w sieci. 

Rozwiązanie: modernizacja sieci operatora.

 

Jeżeli problem jest spowodowany tym że operator Cię lekceważy rozważ zgłoszenie sprawy do UOKiK https://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php. Może to nie rozwiąże problemu ale być może operator zwróci na Ciebie uwagę. I dojdzie do wniosku że może dla świętego spokoju pomoże.

Wciąż szukasz rozwiązania problemu? Napisz teraz na forum!

Możesz zadać pytanie bez konieczności rejestracji - wystarczy, że wypełnisz formularz.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego świadczenia usług i wygody użytkowników. Warunki przechowywania i dostępu do plików cookies możesz zmienić w ustawieniach przeglądarki.