x-kom hosting

MMORPG programowanie

Szczerbatek
utworzono
utworzono

Witam, na początku zaznaczę że chciałbym abyście potraktowali moje pytania poważnie, a nie jak chłopaka który myśli że w tydzień napiszę super MMORPG w 3D. Poprostu temat mnie zaciekawił i mam kilka pytań do Was.

 

Każdy z nas a już napewno zdecydowana większość grała kiedyś w MMO w której chodziło o dropienie itemków, zdobywanie lvli i rozwijanie umiejętności, dlatego myślę że ktoś mi tutaj pomoże.

 

Nie mówię że chcę napisać taką grę, jestem poprostu ciekaw jak inne studia piszą gry MMO w których pracuje sztab ludzi.

 

Programy których potrzeba do stworzenia prostej gry to:

-Program w którym stworzymy model 3D postaci, mobów i terenu czyli mapy.

-Program do pisania kodu do gry (W jakich językach pisze się taką grę? wykorzystuje się kilka języków?).

-Program do tworzenia grafiki i tekstur w grze.

-Program do stworzenia muzyki

-Program do stworzenia animacji np. emocje postaci, animacja wykonywanej umiejętności

-Zakładając że jest to gra online dla 10 graczy i można na serwerze ustawiać mnożnik dropu/expa potrzeba również jakiegoś programu/skryptu do kontroli właściwości serwera.

 

Kilka powyższych myślników to tylko moje domysły, poprawcie mnie jeśli się mylę, a poniżej moje pytania do Was.

 

1.Co jest potrzebne żeby stworzyć prostą grę 3D online? Jakie programy?

Chodzi mi o grę w której mamy do zdobycia 15 lvli postaci, nową broń dropiącą z mobów i 4 podstawowe umiejętności.

 

2. Jak przypisać do jakiejś umiejętności odpowiednią animację która aktywuje się przy wykonywaniu? Służą do tego jakieś odnośniki/skrypty?

 

3. W jakim programie i jak stworzyć małą mapę terenu 3D?

 

4. Jak zaprogramować całe sterowanie grą przez gracza, chodzi mi o to że np, gdy racz wciśnie klawisz R to otworzy się okno umiejętności? Jaki język do tego służy?

 

5. Jakie książki po polsku polecacie kupić żeby poszerzyć swoją wiedzę na temat tworzenia gier 3D?

 

6. Jakie strony internetowe mogą mi pomóc i naprowadzić mnie na ten temat? Może jakieś poradniki/tutoriale na YT?

 

 

Przepraszam jeśli powyższe pytani wydaję się głupie, ale kto pyta nie błądzi, mam nadzieję że ktoś mi pomoże.

 

Pozdrawiam serdecznie.

 

 

Matematyk0
komentarz
komentarz

Nie wiem czy miałeś już jakąś styczność z programowaniem, ale najłatwiej będzie chyba zacząć Unreal Engine i C++ albo Unity i C#. Dodajesz do projektu tekstury, animacje, modele postaci i obiektów i musisz "tylko" oprogramować ich zachowanie i mechanikę - jest sporo gotowych bibliotek i narzędzi, które możesz wykorzystać - kwestia znalezienia odpowiednich, w zależności od potrzeb. Poradników w internecie są setki - kwestia umiejętności programowania na tyle, żeby być w stanie zrobić coś więcej niż przerobienie szablonu z kursu - coś musiałbyś znaleźć, swego czasu na packt (https://www.packtpub.com/packt/offers/free-learning) można było dostać książki typu "Learn Unreal Engine by making games" - całkiem dobre na podstawy.

 

Zacznij od zrobienia gry offline - jeżeli się uda, dopiero wtedy możesz myśleć o online, z którym jest znacznie, znacznie więcej problemów niż mogłoby się wydawać.

Szczerbatek
komentarz
komentarz (edytowane)

Matematyk dziękuję za odpowiedź, a czy oba powyższe silniki umożliwiają "twórcy gry" wprowadzenie własciwości ekwipunku lub dodanie zadań/questów do wykonywania w grze?

 

Znalazłem kursy na YT o Unity i Unreal Engine do tego jakieś książki po polsku, ale nie wiem na który silnik się zdecydować...

 

 

Edytowane przez Szczerbatek
Matematyk0
komentarz
komentarz

Nie patrz na to jak na kreatora gry, tylko bardziej jak na silnik graficzny. Korzystasz z gotowego narzędzia do zarządzania teksturami, obiektami itp., ale gry to samo nie stworzy - wszystkie ekwipunki, statystyki, questy, drop z mobów, zachowanie NPC i w sumie wszystko, co w grze będzie się działo - to zadanie programisty, a nie programu. Wśród tych kursów pewnie będziesz miał do napisania prostą grę - jakaś tekstowa, arkanoid czy tetris - wtedy zobaczysz mniej więcej jak to wygląda.

 

Co do wyboru silnika - myślę, że częściej używany jest Unreal, przynajmniej w większych produkcjach - u mnie na studiach koło twórców gier wykorzystuje Unity, bo łatwiej im pisać w C# niż C++ ze względu na wyższy poziom abstrakcji języka. Jeżeli dopiero uczysz się podstaw programowania (albo skończyłeś jakiś jeden kurs typu Zelent na YT) - lepszym wyborem będzie Unreal. Jeżeli ogarniasz więcej - kwestia sprawdzenia, który bardziej Ci pasuje.

Szczerbatek
komentarz
komentarz

Matematyk dziękuję za odpowiedź. Zdecydowałem się na Unity ze względu na dużą ilość poradników/tutoriali po polsku. Nie wiem czy dobrze zrobiłem. 

Myślę że to nie jest zły wybór, zobaczymy co wyjdzie. 

Matematyk domyślam się ze to wszystko co wymieniles czyli questy/zaowanie NPC, drop z mobow itp w Unity pisze się w C#? :) Pozdrawiam

Ether_141
komentarz
komentarz (edytowane)

Według mnie, lepszym silnikiem jest jednak Unity. Silnik ten jest ciągle rozwijany. Daje wiele możliwości i jest bardziej popularny.

 

W Unity do wersji 2017.4 możesz pisać w C# lub w tzw. UnityScript, który budową zbliżony jest do JavaScript. Do pisania skryptów najlepiej korzystać jest z Microsoft Visual Studio, który pobiera się automatycznie razem z najnowszą wersją Unity.

 

Lepszym wyborem dla Ciebie będzie oczywiście C#. Prawie wszystkie poradniki są w C#. Nowe wersje Unity wspierają tylko C#. Jeśli nie miałeś nigdy wcześniej do czynienia z programowaniem, na początku musisz ogarnąć podstawowe struktury (tj. klasy, funckej, pętle, zmienne, tablice itd.) i napisać prosty program do jakichś  obliczeń matematycznych. Potem możesz zacząć korzystać z dokumentacji Unity i zacząć pisać jakąś prowizoryczną "grę". Jeśli byś się tym zainteresował, możesz pisać na priv. Gdybyś miał jakiś problem, nie wiedział jak coś napisać czy zrobić , chętnie Ci pomogę i odpowiem na każde pytanie :) .

Edytowane przez Ether_141
  • 4 tygodnie później...
Szczerbatek
komentarz
komentarz (edytowane)

Witam, jeśli ktoś znajdzie chwilę prosiłbym o wypełnienie ankiety 

https://www.survio.com/survey/d/D6E9D0X1I4N1S9J8K

Edytowane przez Szczerbatek

Wciąż szukasz rozwiązania problemu? Napisz teraz na forum!

Możesz zadać pytanie bez konieczności rejestracji - wystarczy, że wypełnisz formularz.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego świadczenia usług i wygody użytkowników. Warunki przechowywania i dostępu do plików cookies możesz zmienić w ustawieniach przeglądarki.