ksprut utworzono 6 kwietnia 2018 utworzono 6 kwietnia 2018 Witam Komputery z systemem Windows XP (Pro i Home) w firmie nie mogą się połączyć z moim nowym komputerem, na którym mam zainstalowany Windows 10 Pro 1709 16299.309. Komputery z XP łączą się bez problemu z moim starym komputerem, na którym mam zainstalowany Windows 10 Pro w dokładnie tej samej kompilacji oraz z innymi Windows 10. Inne komputery z Windows 10 łączą się z moim nowym komputerem bez problemu. Wydaje mi się, że konfiguracja obu systemów jest taka sama. Przy próbie połączenia np. z jakimś udostępnionym udziałem zawsze na XP dostaję komunikat "Określona nazwa sieciowa już jest niedostępna". Nie mam już pomysłu gdzie szukać przyczyny. Nie posiadamy domeny, działamy w grupie roboczej. 1. Nowy komputer jest w tej samej grupie roboczej co XP 2. Komputery z XP skutecznie pingują nowy komputer 3. Wszystkie komputery są w tej samej klasie adresowej IP. 4. Antywirus wyłączony (na potrzeby testów połączenia) 5. Zapora Windows wyłączona (na potrzeby testów połączenia) 6. W centrum sieci i udostępniania/Zmień zaawansowane ustawienia w profilu: "Prywatnym" mam zaznaczone: - Włącz odnajdowanie sieci; - Włącz konfigurację automatyczną urządzeń połączonych z siecią - Włącz udostępnianie plików i drukarek - Zezwalaj systemowi Windows na zarządzanie połączeniami grupy domowej "Gość i Publiczny" mam zaznaczone (na potrzeby testów połączenia): - Włącz odnajdowanie sieci - Włącz udostępnianie plików i drukarek "Wszystkie sieci" mam zaznaczone: - Włącz udostępnianie plików dla urządzeń korzystających z szyfrowania 40-bitowego lub 56-bitowego - Wyłącz udostępnianie chronione hasłem. 7. Przejrzałem też "Zasady zabezpieczeń lokalnych" i na nowym i starym komputerze są identyczne. 8. Wykonałem też resetowanie sieci (opcja w ustawieniach Windows 10). 9. Sprawdziłem działające na obu komputerach usługi i na obu te same wszystkie. Co jeszcze sprawdzić? Problem jest bardzo pilny gdyż na moim nowym komputerze wykonywane są backupy komputerów z sieci... no i teraz nie robią się backupy z komputerów z XP. Dzisiaj zauważyłem, że ksero w naszej firmie również nie może się połączyć z nowym komputerem (wykorzystuje protokół SMB). Widzi mój komputer w otoczeniu sieciowym, ale przy próbie połączenia pokazuje "Brak odpowiedzi od hosta". Co robić??? Help !!
pcsoft komentarz 17 sierpnia 2018 komentarz 17 sierpnia 2018 Witam czy udało Ci się rozwiązać ten problem bo mam to samo co ty. I też już wszystkiego próbowałem i nic. Proszę o pomoc.
ksprut komentarz 20 sierpnia 2018 Autor komentarz 20 sierpnia 2018 Już jest ok. Włączyłem jeszcze w Panel sterowania/Programy i funkcje/Włącz lub wyłącz funkcje systemu Windows/ opcje "Obsługa udostępniania plików SMB 1.0/CIFS" i podrzędne Klient SMB 1.0/CIFS oraz Serwer SMB 1.0/CIFS. Oprócz tego zrobiły się jeszcze aktualizacje systemu i teraz już śmiga.
Wciąż szukasz rozwiązania problemu? Napisz teraz na forum!
Możesz zadać pytanie bez konieczności rejestracji - wystarczy, że wypełnisz formularz.