Mateusz.C

Dziwne zachowanie myszki komputera; Acer Aspire E5-575G

Rekomendowane odpowiedzi

Mateusz.C

Cześć,

problem zaczął się wczoraj podczas zwykłego przeglądania internetu, mianowicie myszka komputerowa czy to zwykła czy to touchpad (problem ten sam) zaczyna dziwnie się zachowywać, (sprawdzone nawet na kilku myszkach) np. mam otwartą przeglądarkę internetową i nagle myszka zaczyna działać w inny sposób. Klikając na którąś z kart w przeglądarce zaczyna ona ja zamykać obojętnie którym przyciskiem kliknę (lewy lub prawy), klikając na zakładkę otwiera ją w nowej karcie zamiast w aktualnej. etc. W dodatku myszka działa tylko w oknie przeglądarki, na pasku zadań nie mogę zrobić nic, nawet po najechaniu na ikony nic sie nie dzieje. Jeżeli mam otwartą przeglądarkę i jakiś folder po zminimalizowaniu okna przeglądarki to samo dzieje się w oknie folderu, jeżeli i go zminimalizuje to już nic nie zrobię bo myszka na pasku zadań nie działa i nie zmaksymalizuje okna. Czasami bywało na odwrót, czyli na pasku zadań działała a wszędzie indziej już nie.

Problem ustępuje gdy nacisnę CRTL+ALT+DEL i wrócę do pulpitu. Dziś problem pojawił się godzinę po włączeniu i ustał po wklepaniu ctrl+alt+del, na razie jest dobrze, komputer mam włączony z przerwami już z 4h i na razie spokój, ale wczoraj nie dało się pracować non stop problem.

Wczoraj gdy to się zaczeło zaktualizowałem system (generalnie 3 tygodnie temu dostałem dużą aktualizacje Creator Update), wykonałem skany na obecność wirusów (Windows Defender, Malwarebytes i Adwcleaner) wszystko OK. Szukałem aktualizacji sterowników w Menedżerze Urządzeń i nic, wszedłem na strone producenta i pobrałem dwa sterowniki Touchpada z 2017/05/24, link https://www.acer.com/ac/pl/PL/content/support-product/6737?b=1&pn=NX.GDWEP.004 Znajduje się tam jeszcze więcej aktualizacji sterowników z tego roku m.in BIOSu. Czy powinienem zainstalować je wszystkie? Biosu nigdy nie aktualizowałem, czy to ryzykowne?

 

Z takim problemem jeszcze się nie spotkałem, oprócz sterowników nie mam pomysłu co to. Jeżeli problem będzie nadal występował to jako rozwiązanie mam:

  • przywrócenie do ustawień fabrycznych (wada taka że będę musiał od nowa wszystko instalować i usuwać niepotrzebne programy od producenta, ale mam jego sterowniki)
  • czysta instalacja Windows 10 (wada taka że nie mam sterowników od producenta, a sam nie wiem czy wszystko zainstaluje dobrze oraz brak Acer Care Center który się przydaje ale brak "śmieciowych programów")
  • uruchomienie uprzednio Windowsa w stanie Czysty Rozruch i sprawdzenie czy problem występuje)

Jeżeli problem nie ustanie to skontaktuje się jeszcze z serwisem Acer i w najgorszym scenariuszu skorzystam z naprawy doortodoor (serwisant przyjeżdża do domu jak nie naprawi na miejscu to zabiera laptop do naprawy), ale wtedy laptop mogę nie widzieć miesiąc, co wole uniknąć.

 

Co waszym zdaniem jest nie tak i co warto zrobić? Za pomoc z góry dzięki. poniżej dodatkowe info.


Komputer kupiony na początku roku. W maju miał wymienioną płytę główną w serwisie.

 

Acer Aspire E5-575G
SN : NXGDWEP00463704C297600

SNID: 63701949776

Wersja BIOS: V1.25
Microsoft Windows 10 Home 64-bitowy

Procesor
Procesor:    Intel(R) Core(TM) i5-6200U CPU @ 2.30GHz
Rdzenie:    2
Pamięć podręczna poziomu 1 :    128 KB

Pamięć podręczna poziomu 2:    512 KB

Pamięć    

Pamięć:    8GB
Typ pamięci:    DDR4

Napędy
Twardy dysk:    Toshiba
Typ:    HDD
Rozmiar:    931,51GB
Napęd optyczny:    HL-DT-ST DVDRAM GUE1N

Sieć    

Urządzenie sieciowe 1 :    Realtek PCIe GBE Family Controller
Adres MAC:    00:E0:B8:5C:DF:AF
IPv4:    Rozłączono
IPv6:    Rozłączono
Urządzenie sieciowe 2:    Qualcomm Atheros QCA9377 Wireless NetWork Adapter
Adres MAC:    CC:B0:DA:71:A5:5F
IPv4:    192.168.0.105
IPv6:    fe80::b040:2055:9709:58f1
Multimedia    
Urządzenie graficzne 1:    NVIDIA GeForce 940MX
Urządzenie graficzne 2:    Intel(R) HD Graphics 520
Urządzenie audio 1 :    Realtek High Definition Audio
Urządzenie audio 2:    Audio dla wyświetlaczy Intel(R)

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

    • 8 Posts
    • 514 Views
    • simivar
    • simivar
    • 3 Posts
    • 474 Views
    • phyriel
    • phyriel
    • 4 Posts
    • 517 Views
    • trebacz
    • trebacz
    • 10 Posts
    • 566 Views
    • kiriku3
    • kiriku3