x-kom hosting

Rozdzielenie internetu proszę o pomoc

Pikor
utworzono
utworzono

Witam zacznę od tego, że jestem zielony w tym temacie i dlatego szukam porady na tym forum otóż moj problem polega na tym że potrzebuje puścić kabel internetowy z routera w salonie do sypialni na piętrze niby wszystko proste lecz potrzebuje w sypialni rozdzielić go z jednego kabla na kolejne dwa które zasilać będą tv oraz konsole do gier. I tu moje pytanie do was - co potrzebuje by z jednego kabla zrobić dwa wyjścia? Istnieje jakis adapter czy inne urzadzenie które pozwoli mi wpiąć się w nie jednym kablem z głównego routera i rozdzieli sygnał na dwa kolejne porty? Dodam że nie ma możliwości przebiesienia routera na piętro oraz że w routerze pozostało ostatnie wolne miejsce na kabel internetowy. 

MasterYoghourt
komentarz
komentarz (edytowane)

Podaj model routera jaki teraz posiadasz i jaką masz kategorię kabla (np cat 5e).

Edytowane przez MasterYoghourt
Pikor
komentarz
komentarz

Model routera to Experia Box v8 a kategoria kabla to 4P o ile dobrze odczytalem :P

Jest to najzwyklejszy kabel internetowy ze standardową końcówką

MasterYoghourt
komentarz
komentarz

Kolega w Holandii siedzi, czy mi się wydaje ? Router który posiadasz ma porty gigabitowe i posiada modem VDSL2. Teoretycznie wystarczył by ci przełącznik Fast Ethernet, ale lepiej kup przełącznik gigabitowy. Tutaj masz przykłady przełączników: http://www.tp-link.com.pl/products/list-4763.html

Te dwa 5 portowe kosztują 55 i 75 złotych. Jak to podłączyć ? Długi kabel od routera podłącz do portu numer jeden lub ostatniego. Następne dwa kable do urządzeń podłącz w dowolne porty.

 

Na kablu jest napisana jakiej jest kategorii. Masz mieć kable kategorii co najmniej 5e lub 6. W niektórych sklepach komputerowych mogą ci zrobić kable na wymiar, oczywiście zawsze bierz z naddatkiem 1-2 metry.

Pikor
komentarz
komentarz