x-kom hosting

Troche pytań na temat linuxa

matys
utworzono
utworzono

No wiec jestem rasowym użytkownikiem MS win. jednak po tylu latach mam już go dość i chce się przeżucić na Linuxa... tylko nie wiem o co w nim chodzi z tego co czytałem to są róźne wersje ubuntu kubuntu etc. i nie wime czym one się różnią... może mi ktoś powiedzieć lub napisać jaki jest najlepszy... Chciałbym tez sie dowiedziec skąd go moge wziać czy moge go skąś zassać :PP i jelsi go pobiore czy musze nagrac na cd i jak go zainstalować czy moje partycje zostana i to co mam na dyskach zostanie... teraz mam pytanie jeszcze jedno... czy MAC OX S chyba tak sie pisze... on jest systemem na kompach apple... podoba mi sie on i czy to też jest linux? i czy moge go pobrać czy kupic? i reszta odnosi sie do tamtych pytan czy musze odnowa wgrywac system etc... prose o odpowiedz... jestem zielony w tym...

Zarov
komentarz
komentarz

Dystrybucje najlepiej porownac na jakilinux.org

Co do sciagniecia to wpisz w googlach nazwe i szukaj oficjalnej strony.

Musisz nagrac na cd. Musisz tez poczytac o partycjonowaniu (to tez jest na jakilinux.org )

MAC OX S czy jak mu tam nie jest dystrybucja Linuksa. Kupic? Powiem ze latwo nie jest ale od czego jest Internet. Licz sie tez z kosztami, i to duzymi.

olej3232
komentarz
komentarz

Jeśli chcesz sprawdzić jak wygląda Linux możesz ściągnąć sobie jakąś wersję botowaną z płyty (np. Knoppix), wtedy nie musisz nic usuwać z dysku. Jeśli chodzi o instalacje to na początek polecam Fedore Core 6 lub Mundrive 2007!

Od jakiegoś miesiąca używam Linux-a! Winzgrozy pozbyłem się (mam nadzieje że na stałe)! Początki nie są łatwe, ale po miesiącu użytkowania nie wyobrażam sobie wrócić do windy!

O ile się nie mylę wszystkie dystrybucje (jeśli nie to większość) możesz za darmo zassać z sieci zarówno w wersji na CD jak i na DVD