czyszczenieBIK utworzono 1 października 2017 utworzono 1 października 2017 Witam, zastanawiam się jak rozwiązać pewien problem, być może będziecie mogli mi pomóc - o co gorąco proszę. Korzystamy z Thunderbirda. Domeny i pocztę mamy na serwerach "nazwa.pl" Moim pracownicy będą wysyłać maila do kontrahentów, jednakże nie chcę, aby poczta z odpowiedzią od kontrahentów trafiała do nich z powrotem. Można oczywiście ustawić "Odpowiedz do", ale jest to obarczone sporym ryzykiem, że ktoś zapomni, albo przez pomyłkę tego nie zrobi. Myślałem nad różnymi rozwiązaniami, nic sensownego nie przychodzi mi do głowy. Zrobiłem skrzynkę "docelową" na którą miały być wysyłane te maile - np. pracownik X - wysyła maila na skrzynkę firmową Y i ta skrzynka - ma ustawienia na serwerze, które przekierowują pocztę na wcześniej zdefiniowany na nazwie.pl adres mailowy, ale testy pokazują, że kontrahent - otrzymuje maila w którym nadawcą jest pracownik X - a nie skrzynka Y, zatem każda odpowiedź i tak trafia do pracownika X a nie na skrzynkę mailową Y. Myślałem o stworzeniu nowego adresu mailowego, z którego wysyłany jest mail i w ustawieniach Thunderbirda zmienić port poczty przychodzącej, aby nie mogli tych maili odbierać - ale ponownie obarczone jest to ryzykiem, że pracownik przy wysyłaniu maila może nie zmienić siebie jako nadawcy na nowo zdefiniowaną skrzynkę nadawczą + Thunderbird cały czas w tle próbuje pobrać wiadomość. Macie jakiś inny - lepszy pomysł? Pozdrawiam serdecznie Darek
MasterYoghourt komentarz 2 października 2017 komentarz 2 października 2017 Rozumiem że serwer poczty jest w firmie nazwa.pl. Zaloguj się w panel administracyjny nazwa.pl i sprawdź dokładnie jakie masz opcje konfiguracji dla poczty, serwera pocztowego.
czyszczenieBIK komentarz 4 października 2017 Autor komentarz 4 października 2017 Witam, tak, serwer jest na nazwa.pl - niestety konfiguracja poczty nie jest odpowiednia - tj. nie można przekierować poczty tak, by nadawcą przekierowywanej poczty był "adres pośredni". Dzwoniłem do nazwy - również nie wiedzą jak to zrobić. Dziękuję za zainteresowanie. pozdrawiam Orzechowski Dariusz
MasterYoghourt komentarz 5 października 2017 komentarz 5 października 2017 Przeczytaj ten artykuł: https://pomoc.home.pl/baza-wiedzy/jak-ustawic-przekierowanie-poczty-e-mail-w-nowej-poczcie-home-pl
szubi8 komentarz 5 października 2017 komentarz 5 października 2017 Jesli jest to windowsowy environment, sprobuj uzyc powershella albo jakiego narzedzia administracyjnego aby zmienic forwardingSMTPAddress. Moze to Ci pomoze? "Nazwa" powinna móc ustawic taka opcje aby przekierowywac takie maile jesli jestes administratorem domeny.
Wciąż szukasz rozwiązania problemu? Napisz teraz na forum!
Możesz zadać pytanie bez konieczności rejestracji - wystarczy, że wypełnisz formularz.