x-kom hosting

Problem z taktowaniem procesora

Cazz11
utworzono
utworzono (edytowane)
Witam. Po zmianie RAM-ów na 8gb po dokładnie jednym dniu zaczeły się problemy z taktowaniem procesora. Wszystko ładnie chodziło i nagle zmniejszyło się z 2.8Ghz do 1.7Ghz przez co gry strasznie "spowolniły". Dodam że jestem zielony w tych sprawach
 
Płyta główna: Gigabyte H55M-S2H
Procesor: Inter Core i5 760 2.8Ghz
Karta Graficzna: GeForce GTX 1050 Ti
Zasilacz: Fortron FSP500-60APN 500w
 
EDIT: Dodam że za prawie każdym razem taktowania procesora się zmienia. Raz jest jak na screenie, raz 1,2Ghz, czasami 2.13Ghz...

adssadsad.jpg

Edytowane przez Cazz11

bemol911
komentarz
komentarz

Pokaż screena z CPUz pod obciążeniem, odpal w przeglądarce kilka filmików na Youtube lub coś podobnego. 

Cazz11
komentarz
komentarz (edytowane)

Coś wiadomo?

obciazenie.png

Edytowane przez Cazz11
bemol911
komentarz
komentarz

Zresetuj BIOS i zobacz czy taktowanie będzie ok. 

Cazz11
komentarz
komentarz

Po zresetowaniu BIOS'a  nadal to samo :(

szynszyl1337
komentarz
komentarz

Jaki masz profil wydajnościowy w systemie?

Control Panel\Hardware and Sound\Power Options

Sprawdź czy jest na zbalansowanym/wysoka wydajność

Pobierz taki program jak OCCT i włącz test obciążający CPU i powiedz nam jakie jest maksymalne taktowanie podczas testu.

Taktowanie CPU jest zmienne w pewnym zakresie, aby oszczędzać energię w razie spoczynku, ale pod obciążeniem powinieneś uzyskać pełne taktowanie, czyli 2,8GHz

Resetując BIOS po przez wyciągnięcie baterii nie zapomniałeś odłączyć zasilania PC?

Cazz11
komentarz
komentarz

Mam ustawione na 'wysoka wydajność'. Test zrobię jak wroce do domu bo teraz jestem w robocie. Bateryjke wyciagalem przy odlaczonym zasilaniu. Problem dalej występuje :( Dzisiaj przed robota chwile używałem kompa i jeszcze zauważyłem ze po jakimś czasie zaczyna sie sam wyłączać albo resetować

Youki
komentarz
komentarz
14 godzin temu, Cazz11 napisał:

Po zmianie RAM-ów na 8gb