Zivtam utworzono 20 sierpnia 2017 utworzono 20 sierpnia 2017 Witam, grając w GTA5 co jakiś czas pojawiają się ścinki trwające zazwyczaj mniej niż sekundę, wydaje mi się, że głównie przy szybkim pokonywaniu odległości. Mam również wrażenie, że o ile w pierwszych kilku minutach po włączeniu gry jest idealnie (ciągłe 60FPS z Vsyncem, może z wyjątkiem wjeżdżania w roślinność), to po kilku/kilkunastu minutach zaczynają się właśnie te ścinki, czasami jest ich więcej, czasem mniej. Ustawienia mam dosyć wysokie, tekstury oprócz trawy na maksa, jakieśtam filtrowania na 2x, skalowanie rysowania ma minimalne, w zaawansowanych wszystko wyłączone. PC: pro3 p67, i5 2500K @4.5GHz, Gigabyte GTX 1060 6GB Windforce, RAM 8GB DDR3 1600MHz, dysk Seagate 1TB 3,5" SATAIII, 7200RPM, 64MB cache. Dopiero co ulepszyłem PCta o procesor i grafę, dlatego RAM, dysk itp są przestarzałe, bo nowego zestawu na razie nie planuję. Czy to możliwe, że po prostu nie wystarcza RAMu na tekstury w wysokiej rozdzielczości i ścina, gdy się ładują? A może kwestia dysku, który nie nadąża? Jak to sprawdzić?
Eikichi komentarz 21 sierpnia 2017 komentarz 21 sierpnia 2017 (edytowane) Może być kwestia dysku, gta 5 zajmuje jakieś 50 GB to jest trochę do przetwarzania. Oczywiście nie wszystko jest zaczytywane na raz. Miałem podobnie z NFS 2015, ścinanie że nie dało się grać. Przeinstalowałem na dysk SSD i wszystko śmiga aż miło. Jeżeli dysk jest starszy i ma dużo zajętego miejsca, możesz sprawdzić czy GTA nie ma pofragmentowanych plików - defragmentacja powinna pomóc trochę.
kuba90 komentarz 21 sierpnia 2017 komentarz 21 sierpnia 2017 Wszystkie stery aktualne? Jak temperatury karty i procesora? Jeśli wszystko jest w normie obstawiałbym dysk twardy.
Zivtam komentarz 22 sierpnia 2017 Autor komentarz 22 sierpnia 2017 (edytowane) Sterowniki aktualne, ponad pół godziny grania, CPU doszedł tylko do 56 stopni (kręcić niestety dalej raczej nie mogę, bo mam już ~1.33V w stresie), GPU 72 stopnie. Pożyczyłem od innego komputera 2 kostki RAMu (2x2gb) Patriot 1333MHz CL9 i, co dało mi 12GB, ściny zniknęły, zatem winowajcą był RAM. Podczas gry użycie ramu oscylowało w granicy 7 - 8.3GB (Pagefile doszło do 10.8GB - nie wiem, czy to istotne, nie znam się na tyle). Pożyczony RAM muszę zwrócić, zatem pytanie, jaki dokupić? Mam 2x4GB, dokładniej takie: HyperX 4GB 1600MHz DDR3 Non-ECC CL9 DIMM. Budżet aktualnie mam słaby, więc raczej chciałbym kupić 1 kostkę 4GB. Wystarczy, że taktowanie i CL będzie się zgadzał? Dużo zmienia fakt, że mam już trochę przestarzałe taktowanie? Robiłoby w grach znaczącą różnicę, jakbym posiadał np 2400MHz? Mam jeszcze jedną sprawę. Przy szybkich przejazdach przez mapę i dużym zagęszczeniu samochodów/przechodniów użycie CPU jest na poziomie 95-100% (w w kilku miejscach dochodziło nawet do 100%, a fpsy spadły do 50 kilku). Użycie GPU praktycznie nigdy nie urosło powyżej 90%, a przez większość czasu wynosiło około 70-80%. Czy to znaczy, że w niektórych grach w niektórych sytuacjach leciwy procek będzie mi po prostu trochę ograniczał potencjał grafy? Zmienianie ustawień grafiki powoduje praktycznie tylko zmniejszenie użycia GPU, nie CPU, czyli nic już z tym nie mogę zrobić? A może każdy w miarę optymalny zestaw CPU+GPU w takich sytuacjach tak się właśnie zachowuje? Nigdy takich rzeczy nie testowałem w grach, po prostu mam paranoję, że ograniczam GPU, mimo naczytania się, że takie zestawienie jest jak najbardziej OK.
Zivtam komentarz 23 sierpnia 2017 Autor komentarz 23 sierpnia 2017 Mógłbym prosić o odpowiedź? Bo chciałbym jak najszybciej zamówić kostkę RAMu, a nie jestem pewien jaki dokładnie musi być, żeby nie marnować pieniędzy i jednocześnie nie spowolnić reszty kości.
Wciąż szukasz rozwiązania problemu? Napisz teraz na forum!
Możesz zadać pytanie bez konieczności rejestracji - wystarczy, że wypełnisz formularz.