x-kom hosting

Gry 2D

Sebixxu
utworzono
utworzono

Witam!
W skrócie jestem Sebastian lat chyba jakoś koło 20, studia o mistycznej nazwie Informatyka, z programowania hmm nie wiem jak określić swoją wiedzę, działam w C, jestem na potwornie niskim poziomie czytaj, umiem tworzyć funkcje, coś z nich zwracać, wywoływać itp, do tego władam tablicami. I jeszcze garść innych narzędzi udało mi się opanować ;) (wymieniłem ostatnio poznane) idą święta, święta to czas wolny, więc chce wykorzystać go na rozwój, C++ na studiach czeka na mnie dopiero w III semestrze, a chciałbym poznać jak najwięcej C i C++ jak najszybciej bo jestem głodny wiedzy. 
Marzeniem, albo raczej wyzwaniem które sobie obrałem.. 
A raczej wyzwaniami.
1. Chce utworzyć program(?) który w określonym polu w przeglądarce będzie wpisywał "dany mu" ciąg znaków i go "wysyłał" (klikał enter) raz na jakiś określony czas.
2. Coś ambitniejszego - a więc, chce "pobawić" się z grami, chciałem zacząć od jakiejś banalnej gry 2D, nie chce by wyglądało tak, że umiem przepisać jakieś skrypty czy coś podobnego z jakiegoś źrodła i o super działa, chce nauczyć się tworzyć coś samemu..
A więc teraz po co to piszę?
Chce Was zapytać, jak podejść do tych wyzwań. Skąd czerpać wiedzę, która da możliwość zaspokojenia mojego głodu. Aktualnie ściągnąłem sobie Visual Studio, Unity3D i AtomicEditor, ale tak na prawdę, nie wiem dlaczego. Nie wiem w czym robić grafiki, jakieś animacje, czy pisać sam kod i jak to robić. 
Wiem, abstrakcja by mi to wytłumaczyć i równie dobrze za takie "korepetycję" można ciągnąć gruby hajs. Ale jednak jako, że nie mam do kogo się zwrócić z prośbą chociażby o wskazanie drogi.. To piszę to tutaj i liczę na waszą pomoc!
Z góry wam bardzo bardzo dziękuję! 
 

Matematyk0
komentarz
komentarz

Jeżeli chodzi o gry, skoro masz Unity3D, wypadałoby znać C#, bo właśnie z C# korzysta Unity. Skoro znasz C i chcesz poznać C++, polecam Unreal Engine. W załączniku masz książkę (po angielsku) z podstawami C++ i Unreala, niedawno była do wzięcia za darmo na jakiejś tam stronie, nie pamiętam jakiej, więc myślę, że udostępnienie tego nie jest przestępstwem :D

 

Grafiki - GIMP, Photoshop, cokolwiek do grafiki - tylko od Twoich umiejętności zależy, czy będzie to kilka linii z Painta, czy naprawdę ładna grafika.

 

Jeżeli chciałbyś nauczyć się czegoś więcej, warto sięgnąć po książki (biblioteki miejsce/uniwersyteckie w każdym większym mieście kilka mają, jak nie - szukaj pdf w necie albo papierowych wydań po księgarniach, Empikach, Matrasach czy nawet Amazonach), możesz też poszukać kursów online - jeżeli nie boisz się wydać kilka-kilkanaście euro na bardzo dobrze zrobiony kurs, polecam Udemy i kursy: Unreal Engine i Unity. W odmętach internetu (czyt. Google) można znaleźć kody rabatowe na te kursy, z tych 195 euro cena spadnie do 10-15. Jestem w trakcie przerabiania tego z Unity i jest naprawdę dobrze zrobiony - momentami będziesz się nudzić, bo tłumaczą podstawy programowania, ale zaraz potem będą kompletnie nowe rzeczy. Unreal zrobiony prawdopodobnie tak samo dobrze - zrobił to ten sam człowiek ;)

 

Jak coś, pisz PW :)

9781784396572-LEARNING_C_BY_CREATING_GAMES_WITH_UE4.pdf

Sebixxu
komentarz
komentarz

Hmm, z grafiką to u mnie może być różnie, nie byłem zbyt artystyczny :Y
Musiałbym popróbować. 
A więc w c++ nic a nic nie zrobię w Unity? :( 
A Unity i UE tam da się zrobić 2D? Jakiś Tower Deff. na początek? ;) 
Bo sam dopisek 3D trochę z tym się kłóci :P 

Matematyk0
komentarz
komentarz

W Unity da się zrobić gry 2D - kwestia jednego kliknięcia i zmieniasz 3D na 2D. 3D oznacza, że ta wersja obsługuje zarówno 3D, jak i 2D :P W Unrealu myślę, że podobnie - nie miałem z nim styczności, dopiero mam w planach na wiosnę :P

 

Żeby zrobić grę w Unity, musisz znać albo UnityScript (podobny do JavaScript), albo C#, albo Boo, z czego C# jest najłatwiejszy. Z tego wynika, że w C++ nie zrobisz nic w Unity.

 

Grafikę zawsze możesz zlecić komuś bardziej ogarniętemu albo, jeżeli jak na razie będziesz robić grę tylko dla siebie i własnej nauki, zrobić specjalnie brzydko wyglądającą, aby tylko mechanika była dobra. Później, kiedy już to ogarniesz, będziesz się martwić wyglądem :D Generalnie znajomi studenci, którzy też bawią się Unity/Unrealem mówią, że napisanie prostej gry to dla nich kwestia 2-3 dni, zrobienie grafiki 2-3 tygodnie xD

  • 2 tygodnie później...
Gość
komentarz
komentarz

@Sebixxu

Jak chcesz programować gry, napisz wpierw coś prostego w JS na Canvas HTML5.
Zaimplementuj odpowiednie biblioteki, rozwijaj grę wraz z nabytą wiedzą. 
Tutaj rozchodzi się o wyrobienie u siebie nawyków programistycznych, oraz obycie się z elementami programowania.
Wszystko, ale to WSZYSTKO napisz samemu - by się nauczyć. JS będzie łatwiejszy od Unity itd. Good luck

Wciąż szukasz rozwiązania problemu? Napisz teraz na forum!

Możesz zadać pytanie bez konieczności rejestracji - wystarczy, że wypełnisz formularz.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego świadczenia usług i wygody użytkowników. Warunki przechowywania i dostępu do plików cookies możesz zmienić w ustawieniach przeglądarki.