x-kom hosting

Linuks odpalany z pendrive

RedSkull92
utworzono
utworzono

Potrzebuje dobrego, mało wymagającego linuksa, którego mógłbym zainstalować na pendrive i z niego odpalać komputer. Komp bez dysku HDD, ewentualnie jakby mi się windows spierniczył to chciałbym mieć coś aby komp wystartował.

arkadiusz97
komentarz
komentarz

Micro core plus.

  • 2 tygodnie później...
RedSkull92
komentarz
komentarz

Bez przesady :), nie aż tak lekki :)

RedSkull92
komentarz
komentarz

Czyli każdego linuksa da się praktycznie teraz z pena odpalić.

 

Nie znam się na linuksach, więc poleć mi jakiś w miare lekk na intel Atom i 2 GB RAM.

Axel
komentarz
komentarz

@up, W każdym razie każdego szanującego się :) Jak chcesz gotowca na taki sprzęt, to mi w pierwszej kolejności Lubuntu do głowy przychodzi.

P.S. Jeśli chcesz odpalać ten system z pena (bo z tego, co rozumiem, nie chodzi Ci o pendrive instalacyjny), to może być tak, że bardzo szybko się z tym penem pożegnasz. Pamięci typu Flash (pendrive, karty SD) mają zwykle mocno ograniczoną żywotność pod względem ilości operacji I/O. O ile przy normalnym korzystaniu to specjalnie nie przeszkadza, o tyle jeśli chodzi o stawianie i uruchamianie kompletnego OS, nie wydaje mi się to najlepszym pomysłem. Na Twoim miejscu bym się zastanowił, czy nie lepiej zainwestować w najtańszy HDD.

MasterYoghourt
komentarz
komentarz

To może dystrybucja LiveCD, a dane zapisywał byś sobie na pendrive ?

RedSkull92
komentarz
komentarz

Mam problem, zainstalowałem sobie Xububtu na wewnętrznym HDD zamiast windy. Linux mi sformatował partycję, ale jest problem bo nichce odpalić mimo ponownej isntalacji.

MasterYoghourt
komentarz
komentarz (edytowane)

Linuks sam nie kasuje partycji, podczas instalacji sam wyraziłeś na to zgodę. Zawsze samemu partycjonuj dyski, na początek wystarczy wiedzieć by stworzyć partycję swap 1GB i około 10GB na partycję "/" (ta partycja oznacza wszystkie partycje w linuksie).