x-kom hosting

Czy Windows 10 zadziała?

Yoshino
utworzono
utworzono

Witam.

Jestem posiadaczką Windows XP. Jestem kompletnie zielona w tym, czy mogę mieć Windows 10.

 

Procesor: Pentium(R) Dual-Core CPU E5200 2.50 Ghz

Pamięć RAM: 2.50 GB

Dysk: Samsung HD502HI [500 GB, SATA II]

Karta graficzna: NVIDIA GeForce 9600 GT

 

Zamierzam kupić wersję pudełkową Win10 Home x32.

Da radę? Wolę się upewnić wcześniej, niż wydawać kasę na coś, co potem nie będzie działać :)

Youki
komentarz
komentarz

Możesz mieć, proponowałbym jednak dokupić wersję 64 bitową. 

Yoshino
komentarz
komentarz (edytowane)

Możesz mieć, proponowałbym jednak dokupić wersję 64 bitową. 

 

Ale wtedy trzeba by było zmieniać procesor?

Bo ogólnie mam x32

Yoshino
komentarz
komentarz

 

Czyli, jak rozumiem, mój procesor wspiera 64-bitową wersję?

A co z RAM, nie jest go za mało na x64?

Youki
komentarz
komentarz

Tak.

 

Ciut za mało, no ale to po taniości kupisz 1/2 GB i dołożysz do obecnego a jak będziesz w przyszłości kupować nowy komputer czy coś to nie będziesz miała problemów. 

Yoshino
komentarz
komentarz

Tak.

 

Ciut za mało, no ale to po taniości kupisz 1/2 GB i dołożysz do obecnego a jak będziesz w przyszłości kupować nowy komputer czy coś to nie będziesz miała problemów. 

Ok, dziękuję za pomoc.

Chyba jednak zostanę przy x32, bo nie jestem jakąś bardzo wymagającą użytkowniczką, a dokładanie RAMu to już w ogóle inna bajka ;)

Youki
komentarz
komentarz

To jest trochę strzał w stopę. Za pół roku zepsuje Ci się komputer, będziesz miała coś nowego z 8 GB RAM i nic z tego, bo 32 bitowa nie jest w stanie zaadresować więcej niż 3.5 GB. 

 

Dołożenie RAM'u to nic trudnego, tak jakby klocek lego w odpowiednią dziurę włożyć. 

Yoshino
komentarz
komentarz

To jest trochę strzał w stopę. Za pół roku zepsuje Ci się komputer, będziesz miała coś nowego z 8 GB RAM i nic z tego, bo 32 bitowa nie jest w stanie zaadresować więcej niż 3.5 GB.