x-kom hosting

Problem z Accessem

piotrek2408
utworzono
utworzono

Witam.
Mam pewien problem w Accesie (jestem dość początkujący). Tworzę bazę danych na zawody tenisowe. Mam dwie tabele: zawodnicy (id, imię, nazwisko) oraz mecze (id, zawodnik1, zawodnik2, wynik). Oczywiście stworzyłem też formularze do wprowadzania rekordów w tych tabelach. W formularzu mecze, zawodnika1 i zawodnika2 wybiera się z list kombi zawierajacych nazwiska wprowadzone w tabeli zawodnicy. Problem pojawił się przy próbie stworzenia nowego formularza, zawierajacego pole listy że wszystkimi rekordami w tabeli mecze, aby był do nich łatwy dostęp bez wchodzenia w tabele. Mianowicie, w kolumnie zawodnik1 i zawodnik2 nie ma nazwisk zawodników, tylko ich numery id. Tak samo jest w tabeli mecze, na co zwróciłem uwagę dopiero później. Podejrzewam, że należy ustalić jakieś relacje, tylko nie wiem pomiędzy czym, a czym i w którą stronę.
Jeżeli ktoś byłby w stanie wyjaśnić mi rozwiązanie mojego problemu w miarę lopatologiczny sposób, byłbym ogromnie wdzieczny.

Pozdrawiam,
Piotr.

MasterYoghourt
komentarz
komentarz (edytowane)

W każdej z dwóch tabel, pole ID ma być oznaczone jako unikatowy klucz i autonumerowane. Pole zawodnik1 i zawodnik2, w tabeli Mecze, powinno być typu liczbowego. Ustaw by wszystkie pola miały być uzupełniane.

 

W oknie tworzenia relacji musisz powiązać, na jakiej zasadzie jedna tabela korzysta z drugiej. W Twoim przykładzie tabela "Mecze" pobiera z tabeli "Zawodnicy" ich dane osobowe. W tym celu tworzymy realcje jeden do wielu pomiędzy polem "ID" tabeli "Zawodnicy" oraz polem "Zawodnik1" w tabeli "Mecze". Nastepnie tworzymy drugą relację jeden do wielu i ponownie łaczymy pole "ID" tabeli "Zawodnicy" z polem "Zawodnik2" w tabeli "Mecze".