x-kom hosting

Wiatraczki :| Pomocy, pomocy, pomocy..

Psycholandia
utworzono
utworzono

Mam problem. Mianowicie komputer zaczął niemiłosiernie buczeć, dosłownie tak jakby miał zaraz wybuchnąć :| Otwierałam obudowę i czyściłam wiatraczki. Buczy nadal. Dźwięk pochodzi, a przynajmniej tak mi się wydaje od wiatraczka na procesorze bądź karcie graficznej. Pozatym za każdym razem kiedy wyłącze kompa i czyszcze go, pozniej przy wlaczeniu wyskakuje mi komunikat "CMOS settings wrong" i musze przestawiac datę i godzinę. Pozatym komputer czasem nie uruchamia się za 1 razem, jakby przycisk power nagle przestał działać. Nie wiem co to może być. Mam słaby zasilacz. I nie mam pojęcia czy to jego wina, czy może procesora, czy może też potrzebuje wymienić bateryjkę na płycie głównej. Nie znam się, a choć może to śmieszne boję się, że mi wybuchnie komputer i spali się wszystko :/ Pomóżcie..

Dyni@
komentarz
komentarz

1. Co do buczenia, mogą być takie sprawy: wiatraczek jest zdeformowany i ociera się o radiator, łożysko nie jest odpowiednio nasmarowane - Klik

2. Co do komunikatu - Klik - "artykuł" zawiera błąd merytoryczny ale nie dotyczy on Twojego problemu. Najpierw czyszczenie gniazda, jęsli nie pomoże - wymiana bateryjki.

3. Co do tego (nie)uruchamiania się komputera to raczej wina przycisku, bądź też któregoś z łączeń na linii przycisk - płyta główna , musiałabyś trochę pogrzebać, ale to chyba nie jest takie uciążliwe (nie wiem za którym razem Ci się włącza).

4. Zasilacza narazie bym nie osądzał, spróbuj wykonać czynności związane z łożyskiem i bateryjką, jak nie pomoże to trzeba się zastanowić nad czymś innym.

Nic Ci nie wybuchnie :) Co do spalenia - jeśli masz proca Intela nie masz się czego obawiać, mają odpowiednie zabezpieczenia. Jak chcesz się upewnić czy nic Ci nie grozi to sciągnij sobie Speedfana i Everesta i podaj temperatury. Podzespoły komputerowe nie płoną dosłownie, tylko się przegrzewają, więc o pożar raczej nie masz się co obawiać B)

Pozdro

Psycholandia