x-kom hosting

Który Zainstalować I Jak?

spec_haker
utworzono
utworzono

Kupiłem dwupak gazet Linux Magazine jedna gazeta jest z lutego tego roku a druga z września także tego roku. Na płytach są najnowsze wgrane dystrybucje takie jak: DVD1: Ubuntu Studio 7.04, Arch Linux 2007.05, PCLinuxOS 2007, GRML 1.0; DVD2: zawiera KUBUNTU 6.10. I teraz takie moje pytanie: jaką zainstalować dystrybucje z tych systemów i jak stworzyć dla niego osobną partycje? ponieważ pragne z własnej ciekawośći zgłębić tajniki wiedzy na temat tych systemów i zainstalować go tak by nie żarł sie w rzaden sposób z Windowsem i był odpowiedni dla mnie. Jestem początkującym i nie mam rzadnego pojęcia o Linuxach. Co polecacie?

nitro07
komentarz
komentarz

Z tych dystrybucji wybrał był KUBUNTU szczegółowy opis dystrybucji znajdziesz w internecie.

Dla początkujących polecam najbardziej dystrybucję Mandriva.

nie ma przeciwskazań żeby zainstalować Linux-a obok Windows, najłatwiej jest jak przed instalacją przygotujesz partycję pod Linux-a (np. Partition Magic-iem) w Windowsie. Musisz utworzyć dwie partycję jedną z systemem plików EXT3 4-8 GB i drugą partycję pliku wymiany SWAP o rozmiarze 2 x ilość pamięci RAM.

Zarov
komentarz
komentarz
Z tych dystrybucji wybrał był KUBUNTU szczegółowy opis dystrybucji znajdziesz w internecie.

Tu przemilcze to....po co instalować 6.10 jak to ma ponad rok?

Wybierz Ubuntu Studio i po sprawie, chociaż to też jest stara wersja bo z kwietnia, więc albo ją zainstalujesz i zaaktualizujesz [mozesz tez siedziec na 7.04] albo sciagnij najnowsza ze strony oficjalnej. Roznica pomiedzy Kubuntu a Ubuntu jest w srodowisku graficznym. Pierwsze ma KDE a drugie GNOME. Nic nie stoi na przeszkodzie by na Kubuntu zainstalowac GNOME albo odwrotnie.

Archa nie polecam bo nie masz zielonego pojecia o Linuksie, a ta dystrybucja nie jest skierowana do takich osob.

2 x ilość pamięci RAM.

Tu też zależnie od ilosci ramu, bo jak masz 512 albo 1gb to nie ma sensu tworzyc 2x ram.

spec_haker