x-kom hosting

Nowy dysk a płyta Recovery

vlodek87
utworzono
utworzono

Witam, jestem nowy na forum, więc przepraszam jeśli ponawiam temat, ale szukałem w google i nigdzie nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi na mój problem.

 

Otóż posiadam laptopa Toshiba Satellite A200 z systemem Windows Vista 32-bit. Swego czasu psuł mi się dysk twardy czego objawem było totalne zawieszanie się systemu. Pomagało jedynie instalowanie wszystkiego od nowa. Z racji tego, że do laptopa miałem dołączoną już płytę Recovery (utworzoną przez producenta) po prostu wkładałem płytkę, bootowałem z DVD i wszystko się ładnie instalowało, potem konfigurowało i laptop był jak nowy.

Ale parę dni temu dysk zawiesił się po raz ostatni i już nic mu nie było w stanie pomóc (ja jestem laikiem w sprawach komputerowych ale znajomy to posprawdzał jakimś SMARTEM, instalacją Linuxa i czymś jeszcze i powiedział że dysk do wymiany). Tak więc wymieniłem dysk w serwisie komputerowym na nowy. 

No i tu się pojawia problem. Po włożeniu płytki Recovery i zbootowaniu z DVD wszystko się ładnie wgrywa, instaluje, komputer się następnie restartuje (tak jak to zawsze przebiegało), następuje "przygotowanie do pierwszego uruchomienia systemu Windows" i tu zonk... po chwili ładowania wyświetla się komunikat, że: "System windows nie może dokończyć instalacji przy tej konfiguracji sprzętowej. Proszę spróbować ponownie." (mniej więcej ten tekst).

 

No i teraz nie wiem, czy coś jest nie tak z tym nowym dyskiem, czy jednak płyta Recovery, to jednak tylko "recovery" i będę potrzebował nowego systemu, a jeśli tak, to czy trzeba go jakoś szczególnie dobierać pod konkretny laptop (żeby mi nie wyświetlało czegoś w stylu, że mam fałszywą kopię).

 

Z góry dzięki za wyrozumiałość i odpowiedzi. W miarę możliwości proszę o podanie kroków co i jak wykonać (jak sformatować ten dysk, utworzyć partycje jeśli trzeba, jak zainstalować taki nowy system, bo szczerze to nie mam zielonego pojęcia).

 

 

Zayfi
komentarz
komentarz