x-kom hosting

Problem Z Płytą Główną I Procesorem

wojtekg
utworzono
utworzono

Witam.

Jestem amatorem, a nie specem od komputerów, dlatego proszę miejcie litość nade mną;)

Kupiłem używaną płytę główną Gigabyte GA-7ZM Rev2.2.

Miałem do niej stary procesor duron 600Mhz i komp działa sprawnie przy ustawieniu 6x100Mhz.

Płyta główna nie miała zmienianego biosa. Po prostu ją wmontowałem w kompa.

Miałem dobrą okazję wymienić procesor na duron DHD 1300 AMT 1B, więc skorzystałem i kupiłem szybszego durona.

Oczywiście wcześniej przeczytałem tutaj: http://www.gigabyte.pl/products/mb/cpulist/ga-7zm.html, że płyta obsłuży durona 1300Mhz na FSB 200Mhz (specyfikacja tego procesora: http://www.amdboard.com/amdid.html), więc bez obaw go kupiłem.

Okazuje się, że po wmontowaniu go na płytę i uruchomieniu kompa monitor nie zaskakuje.

Dopiero wtedy zauważyłem, że na płycie głównej jest przełącznik do zmienienia częstotliwości: 95, 100, 102, 104, 106, 108, 110, 113 Mhz.

113 to nie 200Mhz, trochę za mało, ale dranie jedne napisały, że płyta w wersji od rev.2.X (a moja ma 2.2) da radę??

Proszę Was powiedźcie mi, że wystarczy zaktualizować bios i nie straciłem na darmo pieniędzy:)

Nie były to duże koszty, ale jak na studencką kieszeń mocno obciążające miesięczny fundusz na przeżycie;)

Nie lubię mieszać na darmo w kompie, zwłaszcza, że nie jestem żadnym szpecem, dlatego proszę Was najpierw o poradę.

Pomóżcie proszę:)

Gigabyte_GA_7ZM_Rev2.2___Duron_600Mhz.jpg

post-12564-1194343909_thumb.jpg

olej3232
komentarz
komentarz

Wydaje mi się ze update BIOS-u wystarczy, pewien nie jestem, ale spróbować zawsze warto!

snip91
komentarz
komentarz

Może karta graficzna nie styka dokładnie. Dociśnij kartę i przeczyść styki.

Szynę ustaw na 100, bo 200 to taktowanie efektywne, 100 to rzeczywiste.

wojtekg
komentarz
komentarz
Może karta graficzna nie styka dokładnie. Dociśnij kartę i przeczyść styki.

Szynę ustaw na 100, bo 200 to taktowanie efektywne, 100 to rzeczywiste.