x-kom hosting

jaki system dla grafika?

johny1107
utworzono
utworzono

Komputer wykorzystuję głównie do projektowania, wykorzystując pakiet adobe (głównie photoshop), przeglądania internetu. Tak poza tym to dość często jakiś film i czasami gra.
Odpada Mac, bo mnie nie stać na sprzęt od apple. Chciałbym się dowiedzieć jak wypada linux pod tym względem? Nie mam doświadczenia z tym systemem. Jak dotąd cały czas windows, ostatnio 7.

kelloco2
komentarz
komentarz (edytowane)

Linux - słabo. Photoshop na nim nie działa.
Windows 7 na mocnym sprzęcie + jakiś dobry monitor i powinno być przyzwoicie.

maciekj22
komentarz
komentarz (edytowane)

Dla grafika? Only Mac! :D To jest najczęściej użytkowana platforma przez grafików komputerowych :)
Nie stać? Używany Mac to nie jest jakiś tam duży wydatek :)

kelloco2
komentarz
komentarz

Dodam, że w GIMPie na Linuxie robiłem kiedyś layouty do stron www a w audacity utwór. Dla dobrego malarza, mechanika czy introligatora narzędzia to rzecz drugorzędna.

johny1107
komentarz
komentarz (edytowane)

maciek, a czy używany mac o specyfikacji przypuśćmy, intel core 2 duo 2-3ghz, 2-4 gb ram starczy na dynamiczną i wydajną pracę, jeśli chodzi o prace graficzne? Ogólnie chyba nie ma co porównywać 'maków' do zwykłych PCtów i ich specyfikacji, bo ogólnie są szybszym sprzętem?
Czy warto kupić sprzęt przypuśćmy z 2009-2010 roku?
Gdzie warto rozglądać się za używkami? bo na allegro jest mało...

maciekj22
komentarz
komentarz

Powiem tak....w 2009-2010 też wykonywali prace graficzne :D

johny1107
komentarz
komentarz

no tak, ale czy to jest warte zachodu?

qnick
komentarz
komentarz (edytowane)