Kacu89 utworzono 25 czerwca 2012 utworzono 25 czerwca 2012 (edytowane) [left][color=#808080][size=3][font=arial, helvetica, sans-serif]Chodzi o randerowanie. Zrobiłem krótką symulacje spadających kuleczek, dodałem kamerę... i tu zaczęły się schody.[/font][/size][/color][/left] [left][size=3][font=arial, helvetica, sans-serif][color=#808080]Jak próbuję to zranderować to zapisuje mi się tylko ruch kamery, nie wiem jak ustawić żeby randerowanie uwzględniło też symulację, żeby te kulki się też ruszały. Oglądnąłem mnóstwo tutoriali ale nie trafiłem na taki w którym jest proces zapisywania takiej symulacji :/ Proszę o pomoc.[/color][/font][/size] [b][font=Arial,][edit] Już znalazłem... W opcjach symulacji trzeba dać "bake simulation"(all), wtedy się załaduje i można randerować do AVI. Pozdrawiam.[/font][/b][/left]
sigmaPi komentarz 27 sierpnia 2012 komentarz 27 sierpnia 2012 [quote name='Kacu' timestamp='1340644273' post='1527250'] (...)wtedy się załaduje i można randerować do AVI. [/quote] Jest taka zasada, żeby nigdy nie renderować do AVI lub innych formatów video. Renderuje się do sekwencji obrazów o bezstratnej kompresji (lub bez kompresji), a to dlatego, że: - W przypadku przerwania renderowania (zawieszenie systemu, błąd w scenie, crash silnika renderującego, przerwa w dostawie prądu, etc.) zachowuje się wszystkie klatki jakie dotychczas zostały wyrenderowane. Można wtedy zacząć rendering od miejsca, w którym został przerwany. - Obróbka zakodowanego pliku video w postprodukcji nie jest wydajna. - Większość standardowych kodeków video używa kompresji stratnej. - W przypadku użycia 16 lub 32-bitowych obrazów dostępna jest bardzo duża swoboda korekcji kolorów w postprodukcji. Na przyszłość proponuję TGA, TIFF, IFF ew. PNG dla 8-bitowych renderów, IFF16, TIF16 lub OpenEXR dla 16-bitowyh i OpenEXR dla 32-bitowych. Jeśli nie masz dostępu do żadnych aplikacji postprodukcyjnych, poskładać 8-bitowe pliki w pare chwil do AVI za pomocą darmowego VirtualDub.
Wciąż szukasz rozwiązania problemu? Napisz teraz na forum!
Możesz zadać pytanie bez konieczności rejestracji - wystarczy, że wypełnisz formularz.