Ten post jest popularny. KillaHill utworzono 23 marca 2012 Ten post jest popularny. utworzono 23 marca 2012 (edytowane) Nie wiem w jakim dziale to napisac dlatego pisze to tutaj. Dzis w dziale ZK uzytkownik pytal jak ma zwrocic komputer po zakupie ktorego juz nie chce. Jezeli po zakupie nie jestesmy zadowoleni z produktu, mial on jakies wady o ktorych nas nie poinformowano a dzial obslugi producneta twierdzi np .... "wg nas jest to wada dopszuczalna", mial bledny, zaklamany opis to skladamy reklamcje [b]"z tytulu niezgodnosci towaru z umowa zgodnie z ustawa z dnia 27 lipca 2002 roku o szczegolnych warunkach sprzedazy konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywlinego"[/b] Jezeli ktos kupil zestaw z allegro z opisem "procesor mega wydajny w najnowszych grach, GPU najnowszy model nvidia bardzo wydajny w nowych grach" a okazuje sie ze procesor to FX 4100 a grafika GTS450 - jest to jak najbardziej powod takiej reklamacji - chociaz zostaje kwestia bo sprzedajcy mogl napisac ze jest to np "najnowszy model GTS'a450. Nie dajcie wmowic sobie podczas skladania takiej reklamacji w sklepie ze sklep wysle go na gwarancje !! Sa 2 metody reklamacji - jedna o ktorej kazdy wie to gwarancja - druga o ktorej malo kto wie to wlasnie ta wyzej. Aby moc powolac sie na taka reklamacje, towar nie moze byc zakupiony na firme (dla firm jest tylko gwarancja), oraz musi byc zwrocony w ciagu 2 miesiecy od zakupu albo od czasu wystapienia wady. Osobiscie pracuje w dziale Jakosci w pewnej firmie i wiem o tej metodzie. A teraz jak to dziala w praktyce Kiedy sam reklamowalem LCD LG. Producent dwukrotnie odsylal mi wg mnie uszkodzony TV jako dobry twierdzac ze wg ich specyfikacji jest on dobry, malo tego za drugim razem chcieli mnie obciazyc kosztami transportu !! Chodzilo o brzeczenie podczas pracy, w dzien calkowicie nieslyszalne, wieczorem badz w nocy na glosnosci 1-3 dosc mocno slyszalne przy ciemnym ekranie. Serwis LG twierdzil ze mam podjasnic ekran i zglosnic telewizor a brzecznie to poprostu praca jakis tam koncowek mocy i wg ich metody powinienem - zglosnic na 7, podswietlenie matrycy na 100% i oddalic sie na 5m, jezeli wtedy slysze to przyjma reklamacje - po uslyszeniu tego poprostu sie rozlaczylem. Sprawe skierowalem do Powiatowego Rzecznika Praw Konsumenta a nastepnie po reklamcji sieci MediaExpert powolujac sie na ten sposob reklmacji dostalem po 4 dniach nowszy model TV. Nie byla to usterka tylko poprostu niektore starsze modele LG tak maja ... a jednak w ciagu miesiaca wywalczylem nowszy model TV, wiekszy o 5 cali bo zamiast 32 dali mi 37 gdyz 32 calowy zostal dawno temu wycofany z sprzedazy. Wystarczylo tylko ze na pismie dolaczonym do TV napisalem iz "nie zostalem o tym poinformowany przy zakupie, ani w dostpnej specyfikacji nie ma o tym wzmianki, a wada ta kategorycznie obniza komfort korzystania z produktu" tyle + telefon od RPK do LG wystarczyl Taki proces reklamacji odbywa sie tylko pomiedzy sklepem a producentem, Wy w zaden sposob nie jestescie w niego zaangazowani, zero telefonow, zero pism, zero maili. Towaru nie reklamujecie w ten sposob u producenta tylko i wylacznie u sprzedawcy. Mina kobiety w mediaexpert ktora uslyszala na co sie powoluje - bezcenna. Jezeli w najmniejszy stopniu czujecie sie oszukani udawac sie do Rzecznika Praw Konsumenta. Dotyczy to wszystkiego co kupujecie w sklepach, i pamietajcie nawet jak cos ulegnie Wam zepsuciu nie oddawajcie tego na gwarancje !! Dla nas normalnych ludzi lepszym wyjsciem jest ten sposob reklamcji. Jako ze mam do Pani Rzecznik jakies 100m, a jest to ladna blond Pani to az z ciekawosci wydrukuje pare ofert z allegro i podejde do niej to tym prozmawiac. Dam znac w nastepnym tygodniu. 4
Wciąż szukasz rozwiązania problemu? Napisz teraz na forum!
Możesz zadać pytanie bez konieczności rejestracji - wystarczy, że wypełnisz formularz.