kanonier1991 utworzono 7 grudnia 2010 utworzono 7 grudnia 2010 Witam. Chciałbym stworzyć gre - manager piłkarski. Nie jest może ona zbyt rozbudowana ale nie wiem nawet od czego zacząć. Chciałbym stworzyć grę na małym polu 1/4 monitora. Tak w skrócie chciałbym np. założyć drużynę piłkarską każdy piłkarz ileś tam kosztuje, ja mam jakis tam limit pieniążków, kupuje ich robię taktykę i ustalam pierwszy skład. I później w rzeczywistości jak ten zawodnik zagra to dostaje sie za to punkty itd. chciałbym żeby to się samo jakoś przeliczało - jakiś silnik może. To tak jakoś mniej więcej by wyglądało, nie wiem czy będzie to zrozumiałe ale prosiłbym o pomoc. pozdrawiam
wojtex5 komentarz 7 grudnia 2010 komentarz 7 grudnia 2010 1. ustal sobie miej-więcej na czym gra ma polegać (dokładniej - coś w stylu "gdy to się stanie to się dzieje coś innego" - tylko obrazowo, przy kodowaniu i tak pewnie się to wszystko pozmienia) 2. zrób sobie tzw. listę rzeczy "do zrobienia". 3. ustal język i bibliotekę na jakiej chcesz bazować. jeśli chciałbyś pisać w C++ to najlepiej jest obiektowo - może samo tworzenie definicji obiektów nie jest takie łatwe, za to bardzo łatwo się nimi posługiwać później - łatwiej będzie uelastycznić grę. PS czy sam chcesz pisać tą grę?
kanonier1991 komentarz 8 grudnia 2010 Autor komentarz 8 grudnia 2010 Tak chciałbym sam al właśnie nie wiem czy dam rade;)
miasto komentarz 30 grudnia 2010 komentarz 30 grudnia 2010 Witam, również chciałbym zrobić prostą grę (mam nadzieję, że będzie to prosta w tworzeniu gra). Szukałem takiej gry, jednak nigdzie nie ma więc podejrzewam, że nie istnieje. Gra na zasadzie teleturnieju "Jaka to melodia". Proszę o porady od czego zacząć, w jakim programie itd.
wojtex5 komentarz 1 stycznia 2011 komentarz 1 stycznia 2011 nie ma programów do tworzenia gier... chyba że chodzi ci o np. Adobe/Macromedia Flash... ale to stworzysz grę flashową... jeśli chcesz zrobić grę jako aplikację (plik EXE na Windowsie) no to zainteresuj się językami programowania... jeśli nie miałeś z tym jeszcze styczności to zacznij od Pascala (np. w środowisku TurboPascal 7.0, ale prawdopodobnie będziesz musiał zainstalować łatkę, żeby program się kompilował) jeśli już znasz jakiś język no to w sumie czeka cię dużo mniej pracy. Wystarczy rozplanować sobie pracę na poszczególne etapy i rozbić na pojedyncze czynności. Tak jest dużo łatwiej, niż wszystko pisać z głowy no to tutaj takim dobrym schematem może być np. samo odtwarzanie muzyki (proponuję skorzystać z jakiejś biblioteki) odbieranie "naciśnięć" przycisków od graczy, czegoś w stylu "bazy danych" do przechowywania piosenek, ich tytułów, wykonawców i ew. podpowiedzi do rundy 2. przecież w programowaniu jest tak jak w matematyce: chodzi o to, żeby skomplikowaną rzecz zapisać w prosty sposób
awerd95 komentarz 1 stycznia 2011 komentarz 1 stycznia 2011 [quote name='wojtex5' date='01 styczeń 2011 - 16:19' timestamp='1293895267' post='1158291'] jeśli nie miałeś z tym jeszcze styczności to zacznij od Pascala [/quote] To zależy, ja zaczynałem od C++ i od razu przerzuciłem się na Irrlichta a teraz będę próbował się w bibliotece Ogre. [b]Kanonier1991[/b] ja bym ten twój menadżer napisał jako grę przeglądarkową za pomocą PHP i bazy Mysql
wojtex5 komentarz 1 stycznia 2011 komentarz 1 stycznia 2011 (edytowane) tak ale ja mówię o takiej "interaktywnej" grze - nie mylić z JS... bo ciężko by było coś takiego napisać przez AJAX - zbyt duży błąd odniesienia czasowego - za duże przerwy na potwierdzenie wyniku itp... poza tym pobieranie tej całej muzyki to by wieki zajęło... ja też zacząłem tak szczerze mówiąc od C++ (i dalej go poznaję bo jednak nie jest taki prosty) z pascala to znam niewiele (zacząłem się go "pseudo" uczyć jak w ogóle zaczynałem mieć z tym styczność), po wstępnym zaznajomieniu się ( i zrozumieniu na czym to wszystko polega) przerzuciłem się na JS(w tym AJAX) i PHP pascala mamy obecnie w szkole... ale ja się uczę tylko składni (czyli w sumie jednej dziesiątej z tego całego - bo resztę już znam)... w postaci Deplhi. w sumie wystarczy zrozumieć ocb. w programowaniu i później z języka na język można się już łatwo przestawić...(mówię o językach wysokiego poziomu - nie ASSEMBLER CZY BRAINF*** - nie znam ich w ogóle, więc się nie wypowiadam, ale pewnie byłoby sporo trudniej się przestawić na pojedyncze operacje na rejestrach procka, stosie itd. - ale w ten sposób można uzyskać to samo co w językach wysokiego poziomu ale w dużo "chudszym" wydaniu - mniejszej ilości pamięci)
awerd95 komentarz 2 stycznia 2011 komentarz 2 stycznia 2011 Jakbym miał wybierać Assembler a C++ oczywiście wybrał bym cpp. Jest dużo łatwiejszy w pisaniu i jak napisałeś "chudszy" w wydaniu. [b]Kanonier1991[/b] co do twojej gry to przeglądając internet znalazłem podobną [url="http://hattrick.interia.pl/default.aspx"]link[/url]. Jest się menadżerem piłkarskim i tworzy się drużynę oraz ustawia mecze i zdobywa się kasę. Jest napisana z użyciem .NET Framework, PHP, i wykorzystuje bazę danych.
Controll komentarz 2 stycznia 2011 komentarz 2 stycznia 2011 Menagera też napisałbym raczej w wersji przeglądarkowej. @awerd95 Powiedz mi drogi kolego na jakiej zasadzie wybierasz pomiędzy assemblerem a c++? Po pierwsze assembler służy do programowania nisko poziomowego, głównie procesorów. A po drugie idę sobie stad ...
benkowik komentarz 2 stycznia 2011 komentarz 2 stycznia 2011 [quote name='awerd95' date='02 styczeń 2011 - 18:14' timestamp='1293988585' post='1159305'] Assembler a C++ [/quote] Co to za porównanie? Całkowicie bez sensu - jakbyś zadał sobie pytanie między Delphi a C++ ale dlaczego zastanawiać się między Assemblerem a C++. [quote name='Controll' date='02 styczeń 2011 - 19:44' timestamp='1293993981' post='1159405'] Powiedz mi drogi kolego na jakiej zasadzie wybierasz pomiędzy assemblerem a c++? [/quote] Dokładnie. [quote name='wojtex5' date='01 styczeń 2011 - 23:04' timestamp='1293919568' post='1158718'] przerzuciłem się na JS(w tym AJAX) i PHP [/quote] To że można napisać grę internetową lub okienkową to się zgodzę ale nie da się przerzucić z pascala na JS,AJAX i PHP. Jak coś to obok programowania zająłeś się tworzeniem stron/aplikacji internetowych ale nie tak jak napisałeś.
awerd95 komentarz 3 stycznia 2011 komentarz 3 stycznia 2011 PHP[quote name='benkowik' date='02 styczeń 2011 - 23:08' timestamp='1294006224' post='1159729'] ale nie da się przerzucić z pascala na JS,AJAX i PHP [/quote] Z pascala ciężko ale z c++ na PHP już jest prościej, a porównywałem te języki poprzez poziom trudności ich nauki. Mylisz się ponieważ najpierw tworzyłem strony i aplikacje internetowe, a potem tzn. teraz uczę się cpp i dodatkowych bibliotek. Moje porównanie wynikło zapewne z niewiedzy o Assamlberze, ale nie jestem w stanie każdego języka uczyć się na pamięć. Gdy zaczynam naukę nie zastanawiam się czy język jest nisko poziomowy czy wysoko, tak czy siak prawie na jedno wyjdzie.
benkowik komentarz 3 stycznia 2011 komentarz 3 stycznia 2011 Ale Ty mylisz tworzenie strony (HTML,PHP,JS) a tworzenie bibliotek(C++, C#) obsługiwanych przez przeglądarki...
awerd95 komentarz 3 stycznia 2011 komentarz 3 stycznia 2011 nie mylę, xHTML, PHP i JS używam do tworzenia stron i aplikacji internetowych, natomiast z cpp i dodatkowych bibliotek korzystam przy tworzeniu programów i gier okienkowych
benkowik komentarz 3 stycznia 2011 komentarz 3 stycznia 2011 [quote name='awerd95' timestamp='1294059831' post='1159950'] nie mylę, xHTML, PHP i JS używam do tworzenia stron i aplikacji internetowych, natomiast z cpp i dodatkowych bibliotek korzystam przy tworzeniu programów i gier okienkowych [/quote] A co ma piernik do wiatraka? Co ma C++ do PHP? I jak stwierdziłeś że pascala nie mogłeś przejść do tworzenia stron?
Lucider komentarz 3 stycznia 2011 komentarz 3 stycznia 2011 Zapewne chodzi po prostu o podobieństwa w składni, które poniekąd można znaleźć w PHP i C++, tak czy inaczej temat trochę odszedł od problemu autora, więc prosiłbym o dalsze wypowiedzi osób, które znają jakiś silnik działający w miarę podobnie, bo podejrzewam, że napisanie tego od podstaw nie wchodzi w grę.
awerd95 komentarz 3 stycznia 2011 komentarz 3 stycznia 2011 niestety [b]Lucider[/b] ale nie ma darmowej wersji sinika menadżera piłkarskiego, zrobienie tego to jakiś 1 do 3 tygodni okres czasu dla programistów, niestety to już kosztuje
wojtex5 komentarz 3 stycznia 2011 komentarz 3 stycznia 2011 no.... zależy co chce się osiągnąć i jaką bibliotekę wykorzystać... jeśli chodzi o takie jak Allegro... to do napisania samego "silnika" można się przychylić (ale tylko jeśli chciałoby się bazować na obrazkach i tzw. sprajtach)... bo chyba nie byłoby zbyt trudno, ale jeśli są gotowe to po co się wysilać? (tylko po to żeby exe'k był mniejszy o 1MB?)
awerd95 komentarz 3 stycznia 2011 komentarz 3 stycznia 2011 [b]wojtex5[/b] ja pisałem o wersji online napisanej przy pomocy php
wojtex5 komentarz 3 stycznia 2011 komentarz 3 stycznia 2011 tak tylko problem w tym że nie widziałem twojej ostatniej wypowiedzi, bo akurat miałem otwartą odpowiedź... a poza tym wersja z php jest jedynie pomysłem, propozycją... (autor pytania @Miasto nie określił dokładnie o co chodzi)
awerd95 komentarz 4 stycznia 2011 komentarz 4 stycznia 2011 chyba autor zapomniał o tym temacie [color="#FF0000"]// Jak tysiące innych użytkowników o tysiącach innych tematów, nie musisz o tym szczególnie informować // Lucider[/color]
Wciąż szukasz rozwiązania problemu? Napisz teraz na forum!
Możesz zadać pytanie bez konieczności rejestracji - wystarczy, że wypełnisz formularz.