x-kom hosting

Pomoc w tworzeniu gry

kanonier1991
utworzono
utworzono

Witam. Chciałbym stworzyć gre - manager piłkarski. Nie jest może ona zbyt rozbudowana ale nie wiem nawet od czego zacząć. Chciałbym stworzyć grę na małym polu 1/4 monitora. Tak w skrócie chciałbym np. założyć drużynę piłkarską każdy piłkarz ileś tam kosztuje, ja mam jakis tam limit pieniążków, kupuje ich robię taktykę i ustalam pierwszy skład. I później w rzeczywistości jak ten zawodnik zagra to dostaje sie za to punkty itd. chciałbym żeby to się samo jakoś przeliczało - jakiś silnik może. To tak jakoś mniej więcej by wyglądało, nie wiem czy będzie to zrozumiałe ale prosiłbym o pomoc. pozdrawiam

wojtex5
komentarz
komentarz

1. ustal sobie miej-więcej na czym gra ma polegać (dokładniej - coś w stylu "gdy to się stanie to się dzieje coś innego" - tylko obrazowo, przy kodowaniu i tak pewnie się to wszystko pozmienia)
2. zrób sobie tzw. listę rzeczy "do zrobienia".
3. ustal język i bibliotekę na jakiej chcesz bazować.

jeśli chciałbyś pisać w C++ to najlepiej jest obiektowo - może samo tworzenie definicji obiektów nie jest takie łatwe, za to bardzo łatwo się nimi posługiwać później - łatwiej będzie uelastycznić grę.

PS czy sam chcesz pisać tą grę?

kanonier1991
komentarz
komentarz

Tak chciałbym sam al właśnie nie wiem czy dam rade;)

  • 4 tygodnie później...
miasto
komentarz
komentarz

Witam, również chciałbym zrobić prostą grę (mam nadzieję, że będzie to prosta w tworzeniu gra). Szukałem takiej gry, jednak nigdzie nie ma więc podejrzewam, że nie istnieje. Gra na zasadzie teleturnieju "Jaka to melodia". Proszę o porady od czego zacząć, w jakim programie itd.

wojtex5
komentarz
komentarz

nie ma programów do tworzenia gier... chyba że chodzi ci o np. Adobe/Macromedia Flash... ale to stworzysz grę flashową...
jeśli chcesz zrobić grę jako aplikację (plik EXE na Windowsie) no to zainteresuj się językami programowania... jeśli nie miałeś z tym jeszcze styczności to zacznij od Pascala (np. w środowisku TurboPascal 7.0, ale prawdopodobnie będziesz musiał zainstalować łatkę, żeby program się kompilował)
jeśli już znasz jakiś język no to w sumie czeka cię dużo mniej pracy. Wystarczy rozplanować sobie pracę na poszczególne etapy i rozbić na pojedyncze czynności. Tak jest dużo łatwiej, niż wszystko pisać z głowy :D


no to tutaj takim dobrym schematem może być np.
samo odtwarzanie muzyki (proponuję skorzystać z jakiejś biblioteki) odbieranie "naciśnięć" przycisków od graczy, czegoś w stylu "bazy danych" do przechowywania piosenek, ich tytułów, wykonawców i ew. podpowiedzi do rundy 2.
przecież w programowaniu jest tak jak w matematyce: chodzi o to, żeby skomplikowaną rzecz zapisać w prosty sposób :D


awerd95
komentarz
komentarz

[quote name='wojtex5' date='01 styczeń 2011 - 16:19' timestamp='1293895267' post='1158291']
jeśli nie miałeś z tym jeszcze styczności to zacznij od Pascala
[/quote]

To zależy, ja zaczynałem od C++ i od razu przerzuciłem się na Irrlichta a teraz będę próbował się w bibliotece Ogre.
[b]Kanonier1991[/b] ja bym ten twój menadżer napisał jako grę przeglądarkową za pomocą PHP i bazy Mysql

wojtex5
komentarz
komentarz (edytowane)

tak ale ja mówię o takiej "interaktywnej" grze - nie mylić z JS... bo ciężko by było coś takiego napisać przez AJAX - zbyt duży błąd odniesienia czasowego - za duże przerwy na potwierdzenie wyniku itp... poza tym pobieranie tej całej muzyki to by wieki zajęło...

ja też zacząłem tak szczerze mówiąc od C++ (i dalej go poznaję bo jednak nie jest taki prosty)

z pascala to znam niewiele (zacząłem się go "pseudo" uczyć jak w ogóle zaczynałem mieć z tym styczność), po wstępnym zaznajomieniu się ( i zrozumieniu na czym to wszystko polega) przerzuciłem się na JS(w tym AJAX) i PHP
pascala mamy obecnie w szkole... ale ja się uczę tylko składni (czyli w sumie jednej dziesiątej z tego całego - bo resztę już znam)... w postaci Deplhi.

w sumie wystarczy zrozumieć ocb. w programowaniu i później z języka na język można się już łatwo przestawić...(mówię o językach wysokiego poziomu - nie ASSEMBLER CZY BRAINF*** - nie znam ich w ogóle, więc się nie wypowiadam, ale pewnie byłoby sporo trudniej się przestawić na pojedyncze operacje na rejestrach procka, stosie itd. - ale w ten sposób można uzyskać to samo co w językach wysokiego poziomu ale w dużo "chudszym" wydaniu - mniejszej ilości pamięci)

awerd95
komentarz
komentarz

Jakbym miał wybierać Assembler a C++ oczywiście wybrał bym cpp. Jest dużo łatwiejszy w pisaniu i jak napisałeś "chudszy" w wydaniu. [b]Kanonier1991[/b] co do twojej gry to przeglądając internet znalazłem podobną [url="http://hattrick.interia.pl/default.aspx"]link[/url]. Jest się menadżerem piłkarskim i tworzy się drużynę oraz ustawia mecze i zdobywa się kasę. Jest napisana z użyciem .NET Framework, PHP, i wykorzystuje bazę danych.

Controll
komentarz
komentarz

Menagera też napisałbym raczej w wersji przeglądarkowej.

@awerd95
Powiedz mi drogi kolego na jakiej zasadzie wybierasz pomiędzy assemblerem a c++?

Po pierwsze assembler służy do programowania nisko poziomowego, głównie procesorów.
A po drugie idę sobie stad ...

benkowik
komentarz
komentarz

[quote name='awerd95' date='02 styczeń 2011 - 18:14' timestamp='1293988585' post='1159305']
Assembler a C++
[/quote]
Co to za porównanie? Całkowicie bez sensu - jakbyś zadał sobie pytanie między Delphi a C++ ale dlaczego zastanawiać się między Assemblerem a C++.

[quote name='Controll' date='02 styczeń 2011 - 19:44' timestamp='1293993981' post='1159405']
Powiedz mi drogi kolego na jakiej zasadzie wybierasz pomiędzy assemblerem a c++?
[/quote]
Dokładnie.

[quote name='wojtex5' date='01 styczeń 2011 - 23:04' timestamp='1293919568' post='1158718']
przerzuciłem się na JS(w tym AJAX) i PHP
[/quote]
To że można napisać grę internetową lub okienkową to się zgodzę ale nie da się przerzucić z pascala na JS,AJAX i PHP. Jak coś to obok programowania zająłeś się tworzeniem stron/aplikacji internetowych ale nie tak jak napisałeś.

awerd95
komentarz
komentarz

PHP[quote name='benkowik' date='02 styczeń 2011 - 23:08' timestamp='1294006224' post='1159729']
ale nie da się przerzucić z pascala na JS,AJAX i PHP
[/quote]
Z pascala ciężko ale z c++ na PHP już jest prościej, a porównywałem te języki poprzez poziom trudności ich nauki. Mylisz się ponieważ najpierw tworzyłem strony i aplikacje internetowe, a potem tzn. teraz uczę się cpp i dodatkowych bibliotek. Moje porównanie wynikło zapewne z niewiedzy o Assamlberze, ale nie jestem w stanie każdego języka uczyć się na pamięć. Gdy zaczynam naukę nie zastanawiam się czy język jest nisko poziomowy czy wysoko, tak czy siak prawie na jedno wyjdzie.

benkowik
komentarz
komentarz

Ale Ty mylisz tworzenie strony (HTML,PHP,JS) a tworzenie bibliotek(C++, C#) obsługiwanych przez przeglądarki...

awerd95
komentarz
komentarz

nie mylę, xHTML, PHP i JS używam do tworzenia stron i aplikacji internetowych, natomiast z cpp i dodatkowych bibliotek korzystam przy tworzeniu programów i gier okienkowych

benkowik
komentarz
komentarz

[quote name='awerd95' timestamp='1294059831' post='1159950']
nie mylę, xHTML, PHP i JS używam do tworzenia stron i aplikacji internetowych, natomiast z cpp i dodatkowych bibliotek korzystam przy tworzeniu programów i gier okienkowych
[/quote]
A co ma piernik do wiatraka? Co ma C++ do PHP? I jak stwierdziłeś że pascala nie mogłeś przejść do tworzenia stron?

Lucider
komentarz
komentarz

Zapewne chodzi po prostu o podobieństwa w składni, które poniekąd można znaleźć w PHP i C++, tak czy inaczej temat trochę odszedł od problemu autora, więc prosiłbym o dalsze wypowiedzi osób, które znają jakiś silnik działający w miarę podobnie, bo podejrzewam, że napisanie tego od podstaw nie wchodzi w grę.

awerd95
komentarz
komentarz

niestety [b]Lucider[/b] ale nie ma darmowej wersji sinika menadżera piłkarskiego, zrobienie tego to jakiś 1 do 3 tygodni okres czasu dla programistów, niestety to już kosztuje

wojtex5
komentarz
komentarz

no.... zależy co chce się osiągnąć i jaką bibliotekę wykorzystać... jeśli chodzi o takie jak Allegro... to do napisania samego "silnika" można się przychylić (ale tylko jeśli chciałoby się bazować na obrazkach i tzw. sprajtach)... bo chyba nie byłoby zbyt trudno, ale jeśli są gotowe to po co się wysilać? (tylko po to żeby exe'k był mniejszy o 1MB?)

awerd95
komentarz
komentarz

[b]wojtex5[/b] ja pisałem o wersji online napisanej przy pomocy php

wojtex5
komentarz
komentarz

tak tylko problem w tym że nie widziałem twojej ostatniej wypowiedzi, bo akurat miałem otwartą odpowiedź... a poza tym wersja z php jest jedynie pomysłem, propozycją... (autor pytania @Miasto nie określił dokładnie o co chodzi)

awerd95
komentarz
komentarz

chyba autor zapomniał o tym temacie

[color="#FF0000"]// Jak tysiące innych użytkowników o tysiącach innych tematów, nie musisz o tym szczególnie informować
// Lucider[/color]

Wciąż szukasz rozwiązania problemu? Napisz teraz na forum!

Możesz zadać pytanie bez konieczności rejestracji - wystarczy, że wypełnisz formularz.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego świadczenia usług i wygody użytkowników. Warunki przechowywania i dostępu do plików cookies możesz zmienić w ustawieniach przeglądarki.