x-kom hosting

Kopiowanie plików

adrianb100
utworzono
utworzono (edytowane)

Witam wszystkich użytkowników.
Chciałbym stworzyć "programik", komendę lub jakiś skrót, po kliknięciu którego skopiuje dany plik/pliki do innego folderu.
Dokładniej chodzi mi o to, ze przechodząc z jednego komputera na drugi z moim pendrive'm nie musze kopiować kilka plików z różnych folderów i ich szukać tylko za pomocą skrótu kopiuje się to automatycznie.:/
Z góry THX
Jestem początkujący na tym forum więc jesli napisałem ten temat w złym miejscu to z góry przepraszam :D

Edytowane przez benkowik
Zły poddział, przenoszę do programowanie

tom300
komentarz
komentarz (edytowane)

Możesz użyć plików BAT. Dla przykładu:
[code]
copy folder_na_pendrivie\plik1.txt D:\folder_na_dysku\plik1.txt
[/code]
Zapisz to jako plik bat. Ten kod skopiuje plik1.txt do folder_na_dysku. I w ten sposób wypisujesz pokolei pliki. Jeśli będziesz mieć problemy poszukaj więcej informacji w googlach nt. plików BAT.

Edytowane przez tom3001
adrianb100
komentarz
komentarz

A jeśli chcę skopiować na pendrive pliki znajdujące sie w folderze c:\Document and settings\"użytkownik"\ulubione
a na każdym komputerze użytkownik ma inną nazwe. Czy jest jakaś formuła, która zastępuje wszystkie nazwy użytkowników lub cośtakiego że po kliknięciu wyskakuje pole do wprowadzenia nazwy użytkownika i po wprowadzeniu jej sam podstawia pod "użytkownik" daną nazwe profilu.

wojtex5
komentarz
komentarz (edytowane)

poczytaj o zmiennych środowiskowych a dokładniej o wywoływaniu - nazwę użytkownika przechowuje jedna z nich w każdym windowsie i DOSie - jest to zmienna username

aby uzyskać wartość zmiennej środowiskowej zapisujesz jej nazwę jako %nazwa_zmiennej%.
czyli nie musisz pytać użytkownika o nazwę swojego profilu (chyba że chcesz wysłać pliki z innego konta)
wystarczy zrobić coś takiego:
[code]copy c:\Document and settings\%username%\ulubione folder_na_pendrivie\plik1.txt[/code]