x-kom hosting

Płyta GA-7ZM - jaka RAM?

daniel4888
utworzono
utworzono

Witam,

płyta główna to: [url="http://www.gigabyte.pl/products/mb/specs/ga-7zm.html"]specyfikacja GA-7ZM[/url].
Czy [url="http://allegro.pl/pamiec-micron-512-mb-sdram-dimm-pc133-dimm-xp-sis-i1290508653.html"]taka pamięć[/url] będzie z nią współpracowała?
Sprawdzałem w dokumentacji, że jedna kość max 512MB, no i jedynie 133MHz, więc wydaje mi się, że będzie ok, ale w sumie nie znam się i wolę się upewnić.

Na allegro widziałem jeszcze kości Infineona, ale właśnie taka 256MB mi teraz padła. A właśnie, jeśli komputer nie uruchamia się z tą pamięcią, a z inną działa, to znaczy że mogę się jej pozbyć bo już do niczego się nie nadaje?

Daniel

Magellan
komentarz
komentarz

Pamięć powinna działać.
[quote name='daniel4888' date='02 listopad 2010 - 19:14' timestamp='1288721776' post='1112993']
A właśnie, jeśli komputer nie uruchamia się z tą pamięcią, a z inną działa, to znaczy że mogę się jej pozbyć bo już do niczego się nie nadaje?
[/quote]
Raczej tak, ale sprawdź jeszcze kość w innym slocie.

daniel4888
komentarz
komentarz

Sprawdzałem wszystkie sloty i niestety komputer nie rusza.

O współpracę tej pamięci i płyty zapytałem sprzedawcę, odpisał "niestety nie juz sprawdzone."
W takiej sytuacji może ktoś podpowiedzieć czy jakaś 512MB będzie chodziła? Jeśli nie to chociaż 256MB.

Magellan
komentarz
komentarz

Teoretycznie 512MB powinny chodzić, płyta obsługuje w końcu do 1,5 GB RAM. Najlepiej będzie, jeżeli kupisz taka sama kość jak miałeś, jeżeli nie chcesz bawić się odsyłanie pamięci, które nie będą działały z twoja płytą. Producent niewiele mówi o obsługiwanych pamięciach dla tego mobo. Stary sprzęt, ciężko o jakiekolwiek informacje. Dodatkowo, możliwe, że chipset ma jakieś limity co do pamięci, a informacji w necie o tym nie znalazłem. Ewentualnie po prostu pytaj sprzedawców na allegro, może będą wiedzieli czy dane kości będą działać u ciebie czy nie. Ja nie mam pomysłu :(