x-kom hosting

bootowanie GRUB'a i format MBR

separator
utworzono
utworzono

Witam, z góry informuje, że jestem totalnym laikiem i proszę o wyrozumiałość.

Problem zaczął się od tego, że chciałem zainstalować Debiana, freeBSD i Viste (ona już była) na jednym dysku. Wszystko ładnie pięknie, partycje porobnione, Vista chodzi, Debian chodzi (w tej chwili GRUB jeszcze działa), brat teraz instaluje sobie free, i w tej chwili GRUB siadł... Wrzucam płyte instalacyjną Visty i naprawia MBR, jednak okazuje się, że nie wykrywa ani Debiana, ani freeBSD, tylko Vista.

No to wszystko od początku, i sytułacja się powtarza. Znowu płytka z Vistą... Próbowałem jeszcze postawić Viste z free, ale chyba się nie lubią, więc free wylądowało na innym kompie. Po kolejej naprawie MBR doinstalowuje Debiana wraz z LILO, ale nie działa (pokazała się tylko literka "L"). Co ciekawe, program naprawczy Visty nie wykrył żadnych będów w MBR, więc trzeba było doinstalować freeBSD, i dopiero naprawić.

Potem zainstalowałem do Visty + Debiana i GRUB'a, ale GRUB zawieszał się na przy ładowaniu ("GRUB is loading..." i tak przez cały czas). Nowu musiałem doinstalowywać freeBSD i naprawiać Vistą...

Kolega powiedział mi, że mogę mieć syf w MBR (nie formatowałem tylko nadpisywałem na nim dane)i poprostu GRUB się w którymś momencie może zapętlać i stąd ten problem. Poradził mi, żebym ściągną samego GRUB'a, potem format MBR i na to GRUB.

GRUB'a już ściągłęm, ale jest w postaci plików, a nie obrazie płyty.

Teraz moje pytania:

1. Jak zrobić z tych plików bootowalną płyte (jakiaś informacja o bootwaniu jest potrzebna czy coś).

2. Jak zformatować MBR (czy do GRUB'a jest dołączony jakiś program do formatowania).

Pozdrawiam.

PS. Sorki, że się tak rozpisałem i dziękuje jeśli ktoś to przeczytał :)

  • 3 tygodnie później...

Demerzel
komentarz
komentarz

-Normalka, że Windowsy nie lubią innych systemów