x-kom hosting

Problem z uruchomieniem laptopa

marxdesign
utworzono
utworzono (edytowane)

Od kilku dni borykam się z problemem. Chodzi o laptopa, który ma kilka lat, dokładnie nie wiem ponieważ nie jest mój.
Otóż po instalacji windowsa na czysty dysk, komputer działa kilka godzin a po tym czasie restartuje się i pojawia się czarny ekran na którym widoczny jest komunikat:

Pre-boot eXecution Environment PXE 2.0 (build 082)
Copyright (c) 1997-2000 Intel Corporation
PXE - E61 : Media test failure, check cable
PXE - MOF: Exiting MacPhyter PXE ROM
Rebot and Select proper Boot device
or insert boot media in selected Boot device and press a kay





Tak jest po każdej instalacji systemu. Wygląda to tak jakby nie widział dysku twardego i tym samym nie mógł załadować systemu, ale gdyby to o to chodziło to przecież pewnie nie dałoby się go nawet zainstalować.
Więc może coś z płytą główną ? Lub procesorem ? Nie znam się na sprawach technicznych, zwłaszcza jeśli chodzi o laptopy. Dlatego też chciałem zapytać użytkowników forum.

Z góry dziękuję za pomoc.

antos
komentarz
komentarz

Wygląda jakby nagle tracił łączność z dyskiem twardym.
Czym to może być spowodowane?
Tego nie mogę na 100% powiedzieć nie mając go przed sobą.
Ale mogę przypuszczać, że siadł sterownik IDE, czyli układ scalony odpowiedzialny za komunikację z dyskiem twardym. Czyli płyta główna jest tak właściwie do wymiany.
Aby potwierdzić moją teorią uruchom Live CD Linuxa, czyli płytkę z linuxem, która umożliwia odpalenie pełnoprawnego systemu bez instalacji z wykorzystaniem tylko i wyłącznie tej płytki. Nic nie musisz instalować, na dysku ani formatować, jak będzie działał bez problemu to znaczy, że moja teoria się niestety potwierdziła. Takich linuxów do ściągnięcia jest w internecie pełno i można bez problemu za darmo ściągać.

asmodeuszz
komentarz
komentarz